HELP koppelingsproblemen yamaha TT 600 S

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
lelijk hoofd

Hallo beste moddervreters.
Ik zit met een klein maar irritant probleem. Ik heb een supermooi lopende tt600 s Belgarda met een klein probleempje. Nl als ik de koppeling laat opkomen dan hapt hij soms. Vooral in lage toeren in de drek. Het voelt dan echt alsof de ketting erg aan het slaan is. Het rijdt niet echt soepel weg. Een maal wat hoger in toeren dan verdwijnt het probleem alhoewel ik vind dat hij niet echt soepel door de versnellingen heen gaat. Kortom ik vind hem aardig klappen in de versnellingsbak. Nu kan dat zijn doordat de lamellen in de koppelingskorf flink zijn ingeslagen door het wat woeste gebruik :twisted: . Mijn vraag is als volgt; kan je deze lamellen gewoon wat bijslijpen, zodat je een wat minder happende koppeling krijgt of moet ik meteen een ander koppelingshuis kopen( kostbaar!) Eventuele suggesties worden dankbaar beantwoord. Ps het is een 95er :?: :?:
De weledelafgelikte boterham
Joop

Gewoon de koppelingslamellen weer mooi glad maken en werkt het niet goed dan kun je altijd nog een ander koppelingshuis kopen.
gassen

Ja, dat werkt weer een tijdje. Maar zorg wel dat de platen allemaal aanliggen tegen de lamellen dus is het min of meer een secuur werkje.
En omdat de platen nu meer ruimte hebben zal het huis ook weer wat sneller inslaan.
Btw, heb je geen kromme of gebroken plaat (happen)?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Rudy
Contacteer:

Aandrijflijn krijgt steeds meer speling zal dus idd maar kort nut hebben.
STTEVE
Contacteer:

Lijkt me dat je toe bent aan een nieuwe korf, Misschien is er een via marktplaats te krijgen,m het TTS blok is uiteindelijk toch gewoon een XTblok, en daar zijn er genoeg van te vinden.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
lelijk hoofd

Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik zal idd eerst eens de lamellen wat gaan vijlen en kijken of dat wat helpt. Het is ook zo dat het blok van een XT komt maarrrr, van een TT zijn de verhoudingen vaak net iets anders. Ik heb natuurlijk uitgebreid gezocht naar een 2e hands koppelingskorf maar deze zijn niet te krijgen voor dit bouwjaar. Verder kloppen de nummers van de microfiche wat betreft de koppelingskorf ook niet als je ze vergelijkt met Bv een XT uit 94 of een TT uit eerdere of latere bouwjaren. Dat doet vermoeden dat het niet goed zal passen. Ik heb ook Yamaha Nederland gebeld en deze zeggen dat de onderdelennrs identiek moeten zijn wil het goed passen.
Ik ben bang dat ik in het ergste geval een nieuwe koppelingskorf moet bestellen en daar heb ik niet zo'n zin in.
Groeten en als iemand nog wat meer info heeft dan GRAAG plaatsen :zwaaien:
STTEVE
Contacteer:

mail Patrick van xtravels ( www.xtravels.nl ) eens, of probeer ebay duitsland.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
lelijk hoofd

THanks voor de tip :wink:
Plaats reactie