ok de eerste van het nwe jaar 26 feb franchimont

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henk-v
Contacteer:

Balade enduro

Comme de coutume le « Motor Union du Pays Noir asbl » organise une balade d’avant saison afin de vous dégourdir et éliminer les toxines amassées lors des agapes de la nouvelle année; elle aura lieu le :.

Dimanche 26 Février 2006.
au départ du site des «12 heures de la CHINELLE » à FRANCHIMONT ( Philippeville ).

Les inscriptions se font à partir de 0900 heures.
Le premier départ est fixé à 10.00 heures. pour les motos,
à 11.00 heures pour les quads.
Ensuite au fur et à mesure des inscriptions.
Un parcours tracé au « bleu » de plus ou moins 120 kilomètres vous sera proposé ;vous pourrez effectuer un ou plusieurs tours, à allure libre suivant votre humeur et disposition du jour.
Votre moto sera valablement immatriculée, assurée et conforme au code de la route, ce dernier est d’application sur toutes les voiries empruntées.

Une participation aux frais de 25,00 Euro vous sera réclamée et comprendra :

- L’inscription à la balade.
- Un lunch-paquet à mi-parcours.
- Un repas chaud et deux (2) boissons en fin de journée.

L’itinéraire proposé vous permettra de découvrir ou de redécouvrir les charmes (connus ou non) des estaminets de la région,avec vos épouses,ami(e) ou accompagnant qui auront la possibilité de commander un repas chaud pour une somme modique.

La pratique du tout-terrain est menacée , les autorisations d’emprunter les chemins se font rares et sont de plus en plus difficiles à obtenir, dès lors afin d’éviter les désagréments et débordements des années précédentes, et de ce fait responsabiliser les pilotes en facilitant l’identification en cas de non-respect du bien d’autrui et de l’environnement, un numéro sera attribué à chaque participant et une caution de 25,00 Euro sera restituée en fin de journée si aucun grief n’est reproché au pilote.
Des « MARSHALL » seront disposés sur la totalité du parcours.

- Respectez l’environnement, les propriétés privées, les champs .......
- Ralentissez à l’approche des promeneurs et autres cyclistes, cavaliers..........
- SOYEZ SILENCIEUX (les véhicules trop bruyants ne seront pas acceptés au départ).

Aux fins d’organiser dans les meilleures conditions, nous vous demandons de vous inscrire le plus tôt possible au :

Rue Marquebreucq, 25, 6220 Lambusart
Tél. 071/813609 - fax 071/886860 - E mail joel.robert@perso.be
Secrétaire : Jacques HERMAN, Avenue des Noisetiers, 42, 6220 Lambusart
Tél.:071/813733 - GSM 0477/385188 - E mail : mupnjherman@hotmail.com
henk-v
Contacteer:

Balade enduro
Zoals gebruikelijk organiseert "Motor Unie van het Zwarte Land VZW" een balade van vóór seizoen teneinde u lenig te maken en de toxine uit te schakelen die bij agapes van het nieuwe jaar worden opgehoopt; zij zal plaatsvinden:. Zondag 26 Februari 2006. vanaf de plaats van "het 12 uur van CHINELLE" aan FRANCHIMONT (Philippeville).
De inschrijvingen komen vanaf 0900 uur tot stand.
Het eerste vertrek is op 10.00 uur voor de motoren, om 11.00 uur voor quads vastgesteld.
Vervolgens naargelang de inschrijvingen.
Een traject dat aan "blauw" van min of meer 120 kilometers wordt geschetst, zal u;vous zult kunnen één of meer omloop uitvoeren, aan gang vrij volgend uw humeur en beschikking van de dag voorgesteld worden.
Uw motor zal naar behoren ingeschreven worden, gewaarborgd en overeenkomstig het verkeersreglement, is laatstgenoemde van toepassing op alle geleende wegennetten.
Een deelname aan de kosten van 25,00 zal de Euro u geëist worden en zal omvatten: - De inschrijving aan balade. - Tussentijdse lunch-pak. - Een warme maaltijd en twee (2) dranken aan het eind van de dag.
De voorgestelde route zal u toelaten om of om redécouvrir de charmes (gekend of niet) van estaminets van het gebied te ontdekken, met uw echtgenotes, vriend (e) of die die de mogelijkheid zullen hebben om een warme maaltijd voor een bescheiden bedrag te bestellen vergezellen.
De praktijk van tout-terrain wordt bedreigd, de vergunningen om de wegen te lenen komen zeldzaam tot stand en zijn steeds moeilijker om, derhalve te verkrijgen teneinde de onaangenaamheden en overstromingen van de vorige jaren te vermijden, en derhalve de piloten verantwoordelijk maken door de identificatie te vergemakkelijken in geval van niet-naleving van goed anderen en het milieu, zal een nummer aan elke deelnemer toegekend worden en een borg van 25,00 zal de Euro aan het eind van de dag teruggegeven worden als geen enkel bezwaar aan de piloot wordt verweten.
"Een MARSHALL" zullen op het geheel van het traject beschikt worden. - Eerbiedigt het milieu, de particuliere eigendommen, de velden....... - Vertraagt aan de benadering wandelaars en andere wielrenners, ruiters.......... -
IS STIL (de te luidruchtige voertuigen zullen niet in het begin) aanvaard worden.
Om onder de beste omstandigheden te organiseren, vragen wij u om zich in te schrijven zo vroeg mogelijk aan: Straat Marquebreucq, 25,.6220 Lambusart
Tel. 071/813609 - telefaxen 071/886860 -
E-mail de joel.robert@perso.be
Secretaris: Jacques HERMAN, Laan van Noisetiers, 42,.6220 Lambusart Tél.:071/813733 - GSM 0477/385188 -
de E-mail: mupnjherman@hotmail.com
Sjokske

Aaaaaaaaaaahhhhh, met carnaval Henk (dan bevind ik me op een andere planeet :shock: , een keertje mezelf voltanken 8) )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
TTT

shit, skieen.
Nou ja, ook leuk.
smurf.
Sjokske

Een echte vent gaat toch snowboarden :twisted:
henk-v
Contacteer:

een echte vent gaat overdag mee naar belgie en daarna naar de carnaval :twisted:
yahamamie

Mooie balade
Wat moet ik me daar bij voorstellen.
Is dat zoals een otr rit in nederland.
Of gaat dit ook allemaal op tijd.
Wie kan mij meer info verstrekken.
henk-v
Contacteer:

je moet het vergelijken met een otr rit in nederland met veel technische passages klimmen boomwortels ed
het ideaal is een lichte machine want er wordt weinig op snelheid en veel op techniek gereden dus geen maisplakken ed wel gravelpaden en doorwadingen en taludrijden EN INCLUSIEF ETEN :P
yahamamie

bedankt voor je reactie.

Moet de motor ook nog aan bepaalde eisen voldoen.
Heeft er iemand meer van deze ritten vereden in Belgie
henk-v
Contacteer:

de eisen zijn vergelijkbaar met nederland , geluid en groene kaart zijn hot items verder gewoon in goede staat zijn dan heb je geen problemen
Wij rijden regelmatig probleemloos in belgie,kom alleen niet van de uitgezette route want dan heb je een probleem
Rijden over bouwland ed is NIET toegestaan
nupke

Ik was al bang dat de aankondiging zou komen!
Ben bang dat ik er pas (of al!) in april bij kan zijn.
Sjokske

henk-v schreef:een echte vent gaat overdag mee naar belgie en daarna naar de carnaval :twisted:
Ben dag van tevoren al in de olie, en plaatselijke (lever)verdoving is dan waarschijnlijk nog niet uitgewerkt :oops:
nupke

Gaat er nog iemand ? , denk dat ik 't wel aankan (m'n gebroken ruggewerveltje zit weer aardig vast).
adde

erwin laat maar weten welke we nemen 8)
nupke

Sorry Adde ik heb gvd voor m'n beurt gel*ld, ik moet met m'n kids naar de carnavalsoptocht in Deurne gaan kijken. (kan niet overal onderuit komen tegenwoordig).

Maar Adde ik ga graag weer Belse ritten plannen, kom er bij jou ff op terug.

Ik heb afgelopen zaterdag van 10.00 tot 17.00 rondgecrossed en 't gaat weer super met m'n rug, totaal geen last gehad!!

Hee Helldesker jij ook op een WR? Heb je (net als mij) het circuitrijden gestaakt? Wanneer je een keer tijd en zin hebt dan ga je toch gewoon een keer mee naar Bels of hier in de regio.
nupke

Adde ik heb me opgegeven voor de travelmaniacsralley van 4/5 maart, ook iets voor jou (heb nog wel geen bericht gehad of dat ik daadwerkelijk mee kan doen, de inschrijving is nl. beperkt). wanneer er nog plek is zal ik 't je iedergeval ff laten weten.
HELLdesker
Contacteer:

nupke schreef: Hee Helldesker jij ook op een WR? Heb je (net als mij) het circuitrijden gestaakt? Wanneer je een keer tijd en zin hebt dan ga je toch gewoon een keer mee naar Bels of hier in de regio.
Neej ik rij nog steeds op het circuit (ZAC) maar het straatrijden is wel zo goed als klaar. De R1 is verkocht en ik heb nu een WR426F uit 2002. Kben echt een beginner op het onverhard, dus probeer ik eerst wat ervaring op te doen op het bouwterrein bij Waalwijk en afgelopen weekend ben ik naar Almere geweest. Ik val nog veel en veelste vaak om aan een echte rit mee te doen. Maar zin om mee te gaan is er zeker wel.
Plaats reactie