bron: http://www.rtl.nl/(/sport/dakar2006/hom ... decott.xmlDe Dakar-rally heeft opnieuw een dodelijk slachtoffer geëist. De Australische motorrijder Andy Caldecott is na een valpartij tijdens de negende etappe tussen Nouakchott en Kiffa aan zijn verwondingen bezweken.
Overleden
Caldecott, die vorige week maandag de derde klassementsproef won, kwam na 250 kilometer van de 599 kilometer tellende special ten val. Volgens organisator Etienne Lavigne overleed de Australiër ter plekke.
Deelname
Het was in eerste instantie niet de bedoeling dat Caldecott dit jaar mee zou doen aan de rally. Op het allerlaatste moment werd hij gebeld om de geblesseerde Spanjaard Jordi Duran te vervangen. Vorige week maandag won Caldecott de derde rit tussen Nador en Er Rachidia.
Slachtoffer
Caldecott is de 23ste deelnemer die is omgekomen tijdens de rally sinds de start in 1978. Vorig jaar lieten de motorrijders Juan Manuel Perez (Spa) en Fabrizio Meoni (Ita) het leven.
Andy Caldecott verongelukt
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik zag het trieste nieuws net op de site dakar.com. Er gaat helaas geen Dakar voorbij zonder dodelijke slachtoffers.
onderstaand het bericht van de Dakar site:
onderstaand het bericht van de Dakar site:
15:03 - bike
Death of Andy Caldecott
The organisers of the 28th edition of the Dakar have learnt today, Monday the 9th of January 2006, the death of KTM rider n°10 Andy Caldecott.
At km 250 of stage 9 between Nouakchott and Kiffa, on a fast portion, the Australian biker suffered a bad crash. and died.
Aware of the accident at 11:31AM, the rally headquarters immediately sent a medical helicopter that landed at 11:55 AM on the scene of the accident. The doctors unfortunately could only note the death of the biker that according to them struck immediately.
Andy Caldecott, 41 years of age, was competing in his third Dakar. He had finished 6th of the 2005 edition and was currently 10th overall of this edition after having won stage 5 between Nador and Er-Rachidia in Morocco.
To his family that was immediately told the sad news, the Dakar wishes to express its sincere condolences
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Nou... daar gaan we weer
Wat!!
Ongelofelijk klote........
Ongelofelijk klote........
Triest hoor. Elk jaar kijk ik er weer naar die rally uit, maar nooit naar deze berichten. K@T...
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
- Locatie: ferwert (noord friesland)
- Contacteer:
Erg klote
Isidre Esteve Pujol is ook met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis gevlogen, maar hij is gelukkig niet in levensgevaar.
Isidre Esteve Pujol is ook met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis gevlogen, maar hij is gelukkig niet in levensgevaar.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo jul 18, 2004 20:48
- Locatie: stedendriehoek
Bombardier , gaan met die banaan.
Hier krijg ik het nou elk jaar weer koud van, 42 jaar jong en ook hij laat waarschijnlijk weer vrouw en kinderen achter....................
Ik weet 't; het risico neem je al als je kiest voor zo'n rit maar niemand verwacht dat 't hem of haar overkomt, anders blijven we met z'n allen wel thuis. Hopelijk het laatste dodelijk slachtoffer van deze Dakar.
Ik weet 't; het risico neem je al als je kiest voor zo'n rit maar niemand verwacht dat 't hem of haar overkomt, anders blijven we met z'n allen wel thuis. Hopelijk het laatste dodelijk slachtoffer van deze Dakar.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di jan 10, 2006 18:55
- Locatie: rosmalen
- Contacteer:
hallo
jammer dat elk jaar zo is maar blijkbaar horrt het bij de rally
weer een goede rijder minder
grtz dennis
jammer dat elk jaar zo is maar blijkbaar horrt het bij de rally
weer een goede rijder minder
grtz dennis
lang leve 4 takt !!!
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
Klote.
Andy in de haven van Malaga.
Andy in de haven van Malaga.
Toen Meoni vorig jaar de dood vond hadden we het over de hoge snelheden die deze motoren haalden. Hoe is het dit jaar?
Het schijnt dat het weer sneller gaat, ondanks die limit van 150km/u.
Ze rijden dan nu niet harder top maar harder waar je eigenlijk niet hard kan.
Ik weet nog dat Eric Verhoef vertelde over Kinigadner:" die gaat zo hard, niet normaal.
Dat moet fout gaan."
Nu is Heinz vaak genoeg gevallen, maar het was bij hem nooit fataal.
Dat ralley rijden, dat lijkt bijna wel het "echte" leven.
Het schijnt dat het weer sneller gaat, ondanks die limit van 150km/u.
Ze rijden dan nu niet harder top maar harder waar je eigenlijk niet hard kan.
Ik weet nog dat Eric Verhoef vertelde over Kinigadner:" die gaat zo hard, niet normaal.
Dat moet fout gaan."
Nu is Heinz vaak genoeg gevallen, maar het was bij hem nooit fataal.
Dat ralley rijden, dat lijkt bijna wel het "echte" leven.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
als je topsnelheid beperkt is ga je op andere punten risicos nemen om toch te scoren,als ik naar mezelf kijk geen techniek en geen conditie maar een motor die overpowered is dus als ik het niet zitten doe ik rustig aan en als de ruimte er is loop ik weer in
Dus de reactie van het nemen van risicos is logisch als je op snelheid beperkt wordt denk ik
Dus de reactie van het nemen van risicos is logisch als je op snelheid beperkt wordt denk ik
Een van de rijders had ook gezegd dat hij al een paar keer bijna gevallen was omdat hij zijn kilometerteller moest in het oog houden om niet te rap te rijden en daardoor een steen niet zag...
huskie schreef:Toen Meoni vorig jaar de dood vond hadden we het over de hoge snelheden die deze motoren haalden. Hoe is het dit jaar?
Het schijnt dat het weer sneller gaat, ondanks die limit van 150km/u.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Ja die topsnelheid van 150 is eigenlijk hypocriet en alleen bedoelt om de niet-kenners tevreden te houden.
Je moet als organisatie tegen de goed-betalende sponsors kunnen zeggen als er weer iemand verongelukt is: ja maar.....aan ons ligt het niet, hoor, want ze mogen niet harder dan 150 km/u.
Je kunt een multi-national niet uitleggen dat dat "the name of the game" is.
Volgens mij zijn die rotsige etappes ook veiliger in de zin van lagere snelheden, en meer techniek. Als je vandaag(dus gisteren) die etappe zag, dan was dat zeer technisch waardoor de betere rijders in het voordeel zijn waardoor IMO de veiligheid toeneemt. Beetje vreemde uitspraak, dat realiseer ik me.
Je moet als organisatie tegen de goed-betalende sponsors kunnen zeggen als er weer iemand verongelukt is: ja maar.....aan ons ligt het niet, hoor, want ze mogen niet harder dan 150 km/u.
Je kunt een multi-national niet uitleggen dat dat "the name of the game" is.
Volgens mij zijn die rotsige etappes ook veiliger in de zin van lagere snelheden, en meer techniek. Als je vandaag(dus gisteren) die etappe zag, dan was dat zeer technisch waardoor de betere rijders in het voordeel zijn waardoor IMO de veiligheid toeneemt. Beetje vreemde uitspraak, dat realiseer ik me.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
zeker weten.
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Ja triest allemaal die (dodelijke) ongelukken.
Vanaf de eerste keer dat P-D verrerden werd zijn er jaarlijks doden gevallen (met name bij de motoren).
Zelfs onze eigen Bert "de motormuis" Oosterhuis verongelukte in 1982 (of was het 1983) dodelijk met de XT 550, en detijds haalde men ook geen 180 - 200 km/ uur (de prive rijders dan).
Even nuchter kijkend, iedereen die eraan begint is zich er dondersgoed van bewust welke inmense risico's P-D heeft en met name bij de profs ligt er veel geld op de loer, dus die willen wel gas geven.
Het is de combinatie van vele factoren die de rijders nekken (moe, slecht zicht, snelheid, techniek etc).
Allemaal lastige hindernissen maar het hoort wel bij P-D !!
Bij het leven hoort de dood, bij de dood horen risico's en zonder risicos'kun je niet leven .............
Vanaf de eerste keer dat P-D verrerden werd zijn er jaarlijks doden gevallen (met name bij de motoren).
Zelfs onze eigen Bert "de motormuis" Oosterhuis verongelukte in 1982 (of was het 1983) dodelijk met de XT 550, en detijds haalde men ook geen 180 - 200 km/ uur (de prive rijders dan).
Even nuchter kijkend, iedereen die eraan begint is zich er dondersgoed van bewust welke inmense risico's P-D heeft en met name bij de profs ligt er veel geld op de loer, dus die willen wel gas geven.
Het is de combinatie van vele factoren die de rijders nekken (moe, slecht zicht, snelheid, techniek etc).
Allemaal lastige hindernissen maar het hoort wel bij P-D !!
Bij het leven hoort de dood, bij de dood horen risico's en zonder risicos'kun je niet leven .............