Wie kan mij wat meer vertellen over het stellen van de kleppen van een TE 610 uit 1992 ? Bijv. de de voelermaat die ertussen moet kunnen en eventuele andere wetenswaardigheden.
Bij voorbaat dank
Grtz
Lars
Kleppen stellen Husky TE 610
Moderator: ghulst
inlaatkleppen is 0.15 en uitlaat 0.20
je maakt best je radiators los van de kader (geen water tube los doen)
verder het kleppendeksel van de inlaat is meestal wel dicht maar van de uitlaat is moeilijk dicht te krijgen alleen als je er wat vloeibarepaking tussen doet en goed ontvetten en laat drogen zijn ze meestal wel dicht.
veel plezier er mee
je maakt best je radiators los van de kader (geen water tube los doen)
verder het kleppendeksel van de inlaat is meestal wel dicht maar van de uitlaat is moeilijk dicht te krijgen alleen als je er wat vloeibarepaking tussen doet en goed ontvetten en laat drogen zijn ze meestal wel dicht.
veel plezier er mee
Nou wil het geval dat ik nu pas een keer die kleppen ga stellen maar nu weet ik de waarden wel, maar hoe stel je ze eigenlijk? Gaat dit met plaatjes of moet je wat opdraaien. Ik heb eigenlijk alleen ervaring met hydraulische klepstoters en die hoef je niet te stellen. Dus als iemand het weet ????
Alvast bedankt
Lars---met een gestripte Husky vanwege een vertroetelbeurt
Alvast bedankt
Lars---met een gestripte Husky vanwege een vertroetelbeurt
Lars als je in een keer goed wil zitten bel je gewoon Ben van Erp even.
Weet alles van elke Huskie
Weet alles van elke Huskie
ZOals het onderwerp al aangeeft: Het is gelukt !! maar het was eigenlijk een fluitje poep. Ik had het alleen nog niet eerder gedaan.
Ik heb mijn kleppen van mijn 610 ook pas gesteld, alleen gaf Ben van Erp mij een waarde van inlaat 0,10 en uitlaat 0,15 op, wel iets krap afgesteld......
Tja, Ik heb uiteindelijk ook jouw waardes gebruikt want na 0,15 en 0,20 tikte ze nog. Maar nu niet meer dus das goed !