Gewoon crossen in bos?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
_-EvR-Berg-_

Kan ik gewoon crossen met de motor in het nabijgelegen bos hier? Of is dat niet zo verstandig? Dus om gewoon wat te oefenen enzo(met schakelen, aanvoelen etc.) want ik ga beginnen met crossen. Of kan ik dit beter niet doen? Is dus een gewoon bos waar ook mensen lopen enzo. Voor mensen die hier in de buurt wonen, bedoel de bossen bij Berg en Terblijt.
Noppy

Da's niet verstandig, in het bos...

Pak liever een ex-maisakker van een boer. Die vinden het in de regel minder erg dan een boswachter van SBB.

Zelf lekken die boeren met hun tracktors ook wel eens wat olie in de natuur en doen daar niet spastisch over :roll:

Noppy
:toost:
Fr@venture

Of wordt gewoon lekker lid van een cross club.
Die hebben het al moeilijk genoeg.
Maar veel belangrijker, die hebben een crossbaan met een hoop gelijkgestemden.
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Ger

Niet doen, als je dit doet dan worden de mensen
die met legale motoren op openbare onverharde wegen
rijden straks ook de dupe.

Op onderstaande link staan enkele cross circuits in Limburg.

http://www.niedorpermotorclub.nl/circuit.htm
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
_-EvR-Berg-_

Ger schreef:Niet doen, als je dit doet dan worden de mensen
die met legale motoren op openbare onverharde wegen
rijden straks ook de dupe.

Op onderstaande link staan enkele cross circuits in Limburg.

http://www.niedorpermotorclub.nl/circuit.htm
Maar daar kom ik dus weer niet zonder dat iemand mij en m'n motor vervoerd. (zie ander topic van me) En ik wil ook eerst ff wat zo oefenen, zonder dat ik meteen op een circuit ga.
Noppy

Ga eerst eens kijken op een trainingsdag of wedstrijddag. Hang eens een advertentie op om te informeren wie er in de buurt van jouw postcode woont; misschien kan je heel simpel meerijden en zelfs meetrainen. Voor de beginnerstips heb je dan meteen ook een vraagbaak.

Dat is veel beter dan een hele buurt op stelten zetten, justitie en politie alarmeren met je luide cross uitlaat, die zetten weer vallen op en jijzelf wordt niet gepakt, maar idd de andere jongens die gewoon 1x per jaar een georganiseerde rit in jouw buurt organiseren.

En goed leren crossen leer je niet in het bos, want op zich is daar dus niets aan. Daarnaast is in je eentje off-road rijden gevaarlijk; voor dat je het weet lig je face down met je motor op je benen.

Ik hoorde laatst het verhaal van iemand die over de kop was gegaan en met zijn endurouitrusting kopje was gaan baden ipv pootje. Alleen zijn voetzolen staken nog uit het water en hij zat vast met zijn kop in de modder van de sloot. Werd gered door zijn vrienden;-)

Genoeg stof tot nadenken zou ik zo zeggen.

Noppy
:toost:
_-EvR-Berg-_

Noppy schreef:Ga eerst eens kijken op een trainingsdag of wedstrijddag. Hang eens een advertentie op om te informeren wie er in de buurt van jouw postcode woont; misschien kan je heel simpel meerijden en zelfs meetrainen. Voor de beginnerstips heb je dan meteen ook een vraagbaak.

Dat is veel beter dan een hele buurt op stelten zetten, justitie en politie alarmeren met je luide cross uitlaat, die zetten weer vallen op en jijzelf wordt niet gepakt, maar idd de andere jongens die gewoon 1x per jaar een georganiseerde rit in jouw buurt organiseren.

En goed leren crossen leer je niet in het bos, want op zich is daar dus niets aan. Daarnaast is in je eentje off-road rijden gevaarlijk; voor dat je het weet lig je face down met je motor op je benen.

Ik hoorde laatst het verhaal van iemand die over de kop was gegaan en met zijn endurouitrusting kopje was gaan baden ipv pootje. Alleen zijn voetzolen staken nog uit het water en hij zat vast met zijn kop in de modder van de sloot. Werd gered door zijn vrienden;-)

Genoeg stof tot nadenken zou ik zo zeggen.

Noppy

Oke.......ik zal niet in het bos gaan crossen :roll: Ik zal eens gaan kijken op wat circuits enzo. En waar advertenties zetten? Heb hier dus, en op http://www.motor-forum.nl/forum voor een crossmaatje gevraagd, dus iemand die me mee wilt nemen en weer terug wilt brengen.
JBassie
Contacteer:

hoe heet jij?

Ik heb namelijk 7 jaar in Vilt (Berg en Terblijt) aan het bos in de geulgracht. Dus misschien ken ik jou. Jij zal Roy Cloot ook wel kennen dan.
Vroeger was er daar in het bos een crossbaan, een heeeele mooie baan, maar die is al 20 jaar weg geloof ik.
Als ik jouw was, niet gaan rijden daar. Lijkt me ook niet fijn want je hebt daar allemaal poortjes nu.

:idea: Vraag anders wat rond bij de boeren daar, want daar kun je soms wel op een stukkie land rijden.
_-EvR-Berg-_

JBassie schreef:hoe heet jij?

Ik heb namelijk 7 jaar in Vilt (Berg en Terblijt) aan het bos in de geulgracht. Dus misschien ken ik jou. Jij zal Roy Cloot ook wel kennen dan.
Vroeger was er daar in het bos een crossbaan, een heeeele mooie baan, maar die is al 20 jaar weg geloof ik.
Als ik jouw was, niet gaan rijden daar. Lijkt me ook niet fijn want je hebt daar allemaal poortjes nu.

:idea: Vraag anders wat rond bij de boeren daar, want daar kun je soms wel op een stukkie land rijden.
Eric van Rijen heet ik, en ken Roy Cloot idd. Ik ga ook eens bij hem voor wat info vragen, en of ik mss met hem mee kan. Ben nog gaan kijken op dat circuit toen ik nog heel jong was......geweldig was dat :D Maar is vlak daarna weggegaan. Jammer.....anders had ik circuit lekker in de buurt.
Plaats reactie