Was bij de KTM-dealer geweest om te kijken voor een 300exc tweetaktje...na wat gezever en gelul vertelt die me ineens dat twee-takt niet lang meer zal zijn. Meer zelfs in 2008 zal het voor de fabricanten verboden zijn twee-takten te maken (is dit nu alleen voor op de baan of cross ook, dat weet ik nu wel niet zeker?!)...
Twee takt komt dus aan een eind en viertakt wordt alleen heerser vanaf 2008 (of komt die 6-takt er misschien nog door...)
It's a cruel world out there...
grtz van een geschokte pHreaC
2-takt RIP 2008
Moderator: ghulst
Eeuwig zonde, blijf het geluid en het rijden nog altijd erg mooi vinden van een 2 takt. Dat een beetje "onberekenbare" vermogen en die felle gasreaktie en ook dat jankende geluid van een 125tje, geweldig allemaal.
Al rijdt een 4takt ook wel erg leuk, met dat enorme koppel, dus ja, ik wen er wel aan.
Al rijdt een 4takt ook wel erg leuk, met dat enorme koppel, dus ja, ik wen er wel aan.
2-taktjes 't zijn net indianen,ze spitten het onderdelf,maar ze blijven legendarisch. 4-t is helaas wel de toekomst,maar er is niks mooier dan een 4-t op te jagen in 't bos bij een o.t.r. met een 2-taktje.(half gas en maar jengelen met de koppeling) zolang 't mag 2-T FOR EVER.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 16:12
- Locatie: Berg en Terblijt
Hoezo wordt 2-takt verboden? Bij Cross werkt 2-takt toch veel beter of heb ik het nu mis?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Vroeger
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Was alles beterRudy schreef:Vroeger
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Nee hoor... toen mocht ik nog niet met de motor rijdenadje schreef:Was alles beterRudy schreef:Vroeger
Montesa Cota 315R