Hallo, hier gaan we weer nu het forum terug is.
duivelse hackers !!!!
Enfin, vorig weekend ben ik met vrienden gaan rijden en ik had het lastig om hen te volgen (vnl. op de trappen, beton is hard... zeer hard ).
Maar het moeilijk kunnen volgen van die KTM 450 en 520 lag er eigenlijk aan dat ik vermoed dat ik een andere tandwiel verhouding zou moeten steken.
Ik voelde duidelijk een verschil, dat ik te snel moest gaan rijden om goed het koppel van de motor te gebruiken in de putten. Die snelheid was dan ook weer een probleem met al die putten voor de wielen. Ik heb zitten roeren in de versnellingen zoals een kok in de soep!!
Met welke verhouding rijden jullie in dergelijke modder en putachtige ondergronden?????
Bedankt alvast voor jullie hulp !
een vraagje aan alle 600cc rijders of TT600r rijders.
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
- Locatie: aalter
- Contacteer:
Tyger of the "off" Road.
Je vergelijkt een TT600 met een lichtere KTM fiets met een sportiever blok (appels met peren dus..) en dat is erg lastig omdat het niet alleen de overbrenging is die het verschil bepaalt.
Als je topsnelheid nu boven de 140 ligt dan kan je wel een tandje minder op het voortandwiel zetten dat zal wel wat verbetering geven. Zo niet dan heeft je blok wellicht een andere koppelkromme, andere versnellingsbakverhoudingen en waarschijnlijk minder vermogen dan de KTMs, daar komt ook nog het hogere gewicht bij en misschien wel een achterbandje met ronde noppen of misschien is de rijder wel het probleem...
Als je topsnelheid nu boven de 140 ligt dan kan je wel een tandje minder op het voortandwiel zetten dat zal wel wat verbetering geven. Zo niet dan heeft je blok wellicht een andere koppelkromme, andere versnellingsbakverhoudingen en waarschijnlijk minder vermogen dan de KTMs, daar komt ook nog het hogere gewicht bij en misschien wel een achterbandje met ronde noppen of misschien is de rijder wel het probleem...
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
- Locatie: aalter
- Contacteer:
hmm... idd de achterband zal ook wel een rol spelen, die heeft iets te veel noppen waardoor die snel volloopt.
Dat zorgt idd voor het nodige doorslippen.
Toch vermoed ik dat de standaard "steek" iets meer voor op de weg is, dus een hogere snelheid kiest buiten een hoger koppel (beter voor offroad)
Vandaar mijn vraag naar collega 600-rijders.
Uiteraard zijn die KTM's meer geschikt voor het echte werk.
Nietegenstaande dat doet de TT het zeker niet onaardig hoor .
Dat zorgt idd voor het nodige doorslippen.
Toch vermoed ik dat de standaard "steek" iets meer voor op de weg is, dus een hogere snelheid kiest buiten een hoger koppel (beter voor offroad)
Vandaar mijn vraag naar collega 600-rijders.
Uiteraard zijn die KTM's meer geschikt voor het echte werk.
Nietegenstaande dat doet de TT het zeker niet onaardig hoor .
Tyger of the "off" Road.
Jac Thiel rijdt met 14/51 en kan zijn maatjes met KTM etc prima volgen. Ropb de Boer rijdt nu met 14/47 (top is nu net geen 120) en is ook tevreden. Via Kedo kan je allerlei verhoudingen bestellen