5-voudig Nederlands Enduro kampioen Toine van Dijk gaat nu definitief in 2006 aan het Nederlandse Enduro kampioensschap meedoen op een HP2 die door ons geprepareerd wordt.
De eerste wedstrijd is op zaterdag 14 januari in Enter.
De HP2 wordt oa voorzien van andere wielen zodat we met 18" kunnen rijden, dit ivm de verplichting om met FIM toegelaten banden te kunnen rijden. Verder blijft de HP2 zo goed als standaard.
Vrijdag 11 november heeft een andere Enduro crack (Patrick Isfordink, eveneens meervoudig enduro kampioen) op onze HP2 de route van de Harfsen enduro gereden, met de business club van Motorclub Harfsen, waar ik al enkele jaren lid van ben. Hij was met afstand de snelste op de maislanden, hij haalde een topsnelheid van 135 op sommige stukken. Qua topsnelheid en ook acceleratie was hij de overige fietsen duidelijk de baas. Uiteraard verloor hij wel weer tijd in de korte bochtjes. Al met al was hij er erg enthousiast over.
Toine van Dijk rijdt Enduro kampioenschap 2006 op BMW HP2
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: wo jul 20, 2005 12:02
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door adje op za nov 19, 2005 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Raad eens (rijd geen wedstrijden, heb niet genoeg talent, ben te oud, ben te zwaar, maar ben volgens moeders wel heel lief - soms tenminste als ik haar wat toesteek).
Kortom : met een TM is het net als met vrouwen, het kost een hoop geld en je moet er van houden.
Kortom : met een TM is het net als met vrouwen, het kost een hoop geld en je moet er van houden.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik vind het wel leuk, ben benieuwd hoe het zal verlopen. Zal iig een keer komen kijken.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
iddadje schreef:
jammer
Nu is het net schumacher in een minardi met hangtieten
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Ik vind het een goeie impuls voor de endurosport dat Toine weer terug keert met een ongebruikelijke motor.
Toine zorgt altijd dat er meer spektakel bij komt en het zorgt voor de nodige concurrentie.
Bijkomend voordeel dat Toine weer enduro gaat rijden is dat Noppennieuws dan weer wat meer aandacht aan de endurosport gaat besteden want enig chauvinisme kan Toon niet ontzegd worden voor testrijders van het beste Nederlandstalige noppenmagazine.
Ik kijk in ieder geval reikhalzend uit naar Enter !!
Wat ook gezegd moet worden dat (evenals anderen sponsoren) Bert de endurosport een warm hart toedraagt en dat is een goeie zaak.
En NEE voor bovenstaande uitspraak hoef ik geen motor te ontvangen, ik houd me tegenwoordig beter staande met de trialmotor dan met de dikke Huskie ...............
Oh ja Bert, als de BMW al getest is door Isfordink kan Toine dan niet mee doen aan de kampioensrit (die gelijk als generale repetitie kan dienen voor volgend seizoen) want André Pullen zoekt nog oud rijders van Junior- en Trophyteams en volgens mij is Toine wel degelijk een oud Trophyrijder !?
Toine zorgt altijd dat er meer spektakel bij komt en het zorgt voor de nodige concurrentie.
Bijkomend voordeel dat Toine weer enduro gaat rijden is dat Noppennieuws dan weer wat meer aandacht aan de endurosport gaat besteden want enig chauvinisme kan Toon niet ontzegd worden voor testrijders van het beste Nederlandstalige noppenmagazine.
Ik kijk in ieder geval reikhalzend uit naar Enter !!
Wat ook gezegd moet worden dat (evenals anderen sponsoren) Bert de endurosport een warm hart toedraagt en dat is een goeie zaak.
En NEE voor bovenstaande uitspraak hoef ik geen motor te ontvangen, ik houd me tegenwoordig beter staande met de trialmotor dan met de dikke Huskie ...............
Oh ja Bert, als de BMW al getest is door Isfordink kan Toine dan niet mee doen aan de kampioensrit (die gelijk als generale repetitie kan dienen voor volgend seizoen) want André Pullen zoekt nog oud rijders van Junior- en Trophyteams en volgens mij is Toine wel degelijk een oud Trophyrijder !?
en ik maar zoeken naar info
toch wat gevonden
http://www.duursma-bmw.nl/pages/hp2/index.htm
Vroeger had bmw ook al leuk spul
ik kan me ook nog de tijd herinneren dat Gerrit Wolsink op zo'n ding enduro's reed.
JE
toch wat gevonden
http://www.duursma-bmw.nl/pages/hp2/index.htm
Vroeger had bmw ook al leuk spul
ik kan me ook nog de tijd herinneren dat Gerrit Wolsink op zo'n ding enduro's reed.
JE
Gewoon A1GP kijken Rudy, daar hebben ze allemaal dezelfde tietenRudy schreef:iddadje schreef:
jammer
Nu is het net schumacher in een minardi met hangtieten
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: wo jul 20, 2005 12:02
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ja zou mooi geweest zijn, maar we hebben helaas het 18" achterwiel nog niet klaar. Er zijn nl geen FIM toegelaten banden in 17"....Hein van Buuren schreef:Oh ja Bert, als de BMW al getest is door Isfordink kan Toine dan niet mee doen aan de kampioensrit (die gelijk als generale repetitie kan dienen voor volgend seizoen) want André Pullen zoekt nog oud rijders van Junior- en Trophyteams en volgens mij is Toine wel degelijk een oud Trophyrijder !?
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Hoewel een erg leuk initiatief geef ik Toine weinig kans.Bert Duursma schreef:Hij was met afstand de snelste op de maislanden, hij haalde een topsnelheid van 135 op sommige stukken. Qua topsnelheid en ook acceleratie was hij de overige fietsen duidelijk de baas. Uiteraard verloor hij wel weer tijd in de korte bochtjes. Al met al was hij er erg enthousiast over.
Zelfs bij de eerste 20 lijkt me nog niet makkelijk.
De enduro's worden op de (cross)-proeven beslecht en niet op de maisplak .....toch??
Ik verheug me echter nu al op het geluid van zo'n zware tweepitter.
Ben heel benieuwd.
En een dealer die zo z'n nek uitsteekt verdient toch ook een pluim.
Maar.....
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
ik denk niet dat de cross proef een probleem is voor HP2.
Zolang je maar tractie en ruimte hebt lukt het wel op een zware motor.
Problematischer zijn
- vette modder,
- vette modder,
- vette modder
- diepe sporen (de ciilinders moet er nog wel door kunnen)
- kruipdoorsluipdoor paadjes met hele krappe bochten, ik moet daar wel eens een voetje bijzetten.
Dus bepalen de weergoden hoe hoog Toine van Dijk eindigd
Verder gaat dit nergens over.
Je kan net zo goed vragen hoe een 525 presteert in een veld van 125 2T's. Ook dat hangt helemaal van het terrein af.
Zolang je maar tractie en ruimte hebt lukt het wel op een zware motor.
Problematischer zijn
- vette modder,
- vette modder,
- vette modder
- diepe sporen (de ciilinders moet er nog wel door kunnen)
- kruipdoorsluipdoor paadjes met hele krappe bochten, ik moet daar wel eens een voetje bijzetten.
Dus bepalen de weergoden hoe hoog Toine van Dijk eindigd
Verder gaat dit nergens over.
Je kan net zo goed vragen hoe een 525 presteert in een veld van 125 2T's. Ook dat hangt helemaal van het terrein af.
smurf.
Ik kan me herinneren dat tijdens een MX des Nations van pakweg 15 jaar terug een Amerikaan (ik dacht Danny Chandler) op een 125 de hele Europese wereldtop op 250 en 500 motoren zoek reed. Het is een combinatie van faktoren en (weers)omstandigheden.TTT schreef:ik denk niet dat de cross proef een probleem is voor HP2.
Zolang je maar tractie en ruimte hebt lukt het wel op een zware motor.
Problematischer zijn
- vette modder,
- vette modder,
- vette modder
- diepe sporen (de ciilinders moet er nog wel door kunnen)
- kruipdoorsluipdoor paadjes met hele krappe bochten, ik moet daar wel eens een voetje bijzetten.
Dus bepalen de weergoden hoe hoog Toine van Dijk eindigd
Verder gaat dit nergens over.
Je kan net zo goed vragen hoe een 525 presteert in een veld van 125 2T's. Ook dat hangt helemaal van het terrein af.
Of TvD bij de eerste 20 of de eerste 2 rijdt maakt me niet zoveel uit, het is tenminste iets aparts en ongebruikelijks. Daar hou ik wel van. Nu nog zo'n KTM SuperEnduro erbij ...
Ron LechienSTTEVE schreef: Ik kan me herinneren dat tijdens een MX des Nations van pakweg 15 jaar terug een Amerikaan (ik dacht Danny Chandler) op een 125 de hele Europese wereldtop op 250 en 500 motoren zoek reed.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: wo jul 20, 2005 12:02
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Michelin Desert is een prima band voor in de desert, maar in de modder presteert hij buitengewoon slecht.
We hebben nog geen bandenkeus gedaan, hangt natuurlijk ook samen met mogelijkheden voor sponsoring.
We hebben nog geen bandenkeus gedaan, hangt natuurlijk ook samen met mogelijkheden voor sponsoring.
Mee eens, goed initiatief vanuit Apeldoorn/BMW/TvD. Gewoon iets nieuws in de Enduro scene. KTM zal ook vroeg of laat wel mee willen doen.Of TvD bij de eerste 20 of de eerste 2 rijdt maakt me niet zoveel uit, het is tenminste iets aparts en ongebruikelijks. Daar hou ik wel van. Nu nog zo'n KTM SuperEnduro erbij ...
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
Bert,
Ik vermoed dat de fabrikant van Teraflex je wel zou willen sponsoren.
De Teraflex heeft echter maar 1 klein probleempje; hij is maar goedgekeurd tot 150 km/u
Noppy
P.S. Stuur me maar een priveberichtje indien ik het voor je moet aanzwengelen!
Ik vermoed dat de fabrikant van Teraflex je wel zou willen sponsoren.
De Teraflex heeft echter maar 1 klein probleempje; hij is maar goedgekeurd tot 150 km/u
Noppy
P.S. Stuur me maar een priveberichtje indien ik het voor je moet aanzwengelen!
FIM banden mogen maar 13mm profiel hebbenNoppy schreef:Bert,
Ik vermoed dat de fabrikant van Teraflex je wel zou willen sponsoren.
De Teraflex heeft echter maar 1 klein probleempje; hij is maar goedgekeurd tot 150 km/u
Noppy
P.S. Stuur me maar een priveberichtje indien ik het voor je moet aanzwengelen!
smurf.
Past Toine op een BMW, kan hij zijn benen makkelijk kwijt?
Met name in de bocht zit er altijd een cilinder in de weg, lijkt me.
En inderdaad ik twijfel er ook aan of het korte/smalle werk makkelijk (ook) gaat met zo'n BMW.
Maar een leuk initiatief van beide (alle 3)
Met name in de bocht zit er altijd een cilinder in de weg, lijkt me.
En inderdaad ik twijfel er ook aan of het korte/smalle werk makkelijk (ook) gaat met zo'n BMW.
Maar een leuk initiatief van beide (alle 3)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Volgens het enduro reglement mag je met de BMW HP2 niet deelnemen bij de enduro's omdat de grootste toegestane cilinderinhoud 650cc is en de BMW toch wel een paar cc meer heeft. Dus als Toine met BMW wil rijden (of Bert ziet hem graag rijden) zal toch eerst het reglement gewijzigd moeten worden
Keek ik net nog even bij de KNMV bij het enduro reglement en had ik het toch fout, bij de Nederlandse enduro's is de cilinderinhoud aan de bovenkant vrij, alleen bij EK enduro's is de cilinderinhoud aan de bovenkant begrenst tot 650ccJoop schreef:Volgens het enduro reglement mag je met de BMW HP2 niet deelnemen bij de enduro's omdat de grootste toegestane cilinderinhoud 650cc is en de BMW toch wel een paar cc meer heeft. Dus als Toine met BMW wil rijden (of Bert ziet hem graag rijden) zal toch eerst het reglement gewijzigd moeten worden
in ieder geval in de 40+ wel en daarin zal hij toch wel gaan rijden of niet?