Toine van Dijk rijdt Enduro kampioenschap 2006 op BMW HP2

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Hoe gaat Toine presteren (hele seizoen 2006)

Top 20
14
42%
Top 10
9
27%
Top 5
10
30%
Top 3
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 33
Bert Duursma
Berichten: 51
Lid geworden op: wo jul 20, 2005 12:02
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

5-voudig Nederlands Enduro kampioen Toine van Dijk gaat nu definitief in 2006 aan het Nederlandse Enduro kampioensschap meedoen op een HP2 die door ons geprepareerd wordt.
De eerste wedstrijd is op zaterdag 14 januari in Enter.

De HP2 wordt oa voorzien van andere wielen zodat we met 18" kunnen rijden, dit ivm de verplichting om met FIM toegelaten banden te kunnen rijden. Verder blijft de HP2 zo goed als standaard.

Vrijdag 11 november heeft een andere Enduro crack (Patrick Isfordink, eveneens meervoudig enduro kampioen) op onze HP2 de route van de Harfsen enduro gereden, met de business club van Motorclub Harfsen, waar ik al enkele jaren lid van ben. Hij was met afstand de snelste op de maislanden, hij haalde een topsnelheid van 135 op sommige stukken. Qua topsnelheid en ook acceleratie was hij de overige fietsen duidelijk de baas. Uiteraard verloor hij wel weer tijd in de korte bochtjes. Al met al was hij er erg enthousiast over.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

:?
Laatst gewijzigd door adje op za nov 19, 2005 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Nou, als ze mij iets gratis onder m'n kont schuiven..................... (wishfull thinking dus) :(
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
adde
Berichten: 211
Lid geworden op: di mar 01, 2005 15:24
Locatie: omgeving eindhoven

is dat niet het geval met die nieuwe tm dan?????? :shock:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Raad eens (rijd geen wedstrijden, heb niet genoeg talent, ben te oud, ben te zwaar, maar ben volgens moeders wel heel lief - soms tenminste als ik haar wat toesteek).
Kortom : met een TM is het net als met vrouwen, het kost een hoop geld en je moet er van houden.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

Ik vind het wel leuk, ben benieuwd hoe het zal verlopen. :) Zal iig een keer komen kijken.
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

adje schreef::?
idd
jammer
Nu is het net schumacher in een minardi met hangtieten
Hein van Buuren
Berichten: 460
Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
Locatie: Tussen de olde wieven !

Ik vind het een goeie impuls voor de endurosport dat Toine weer terug keert met een ongebruikelijke motor.
Toine zorgt altijd dat er meer spektakel bij komt en het zorgt voor de nodige concurrentie.
Bijkomend voordeel dat Toine weer enduro gaat rijden is dat Noppennieuws dan weer wat meer aandacht aan de endurosport gaat besteden want enig chauvinisme kan Toon niet ontzegd worden voor testrijders van het beste Nederlandstalige noppenmagazine.
Ik kijk in ieder geval reikhalzend uit naar Enter !!
Wat ook gezegd moet worden dat (evenals anderen sponsoren) Bert de endurosport een warm hart toedraagt en dat is een goeie zaak.
En NEE voor bovenstaande uitspraak hoef ik geen motor te ontvangen, ik houd me tegenwoordig beter staande met de trialmotor dan met de dikke Huskie ...............

Oh ja Bert, als de BMW al getest is door Isfordink kan Toine dan niet mee doen aan de kampioensrit (die gelijk als generale repetitie kan dienen voor volgend seizoen) want André Pullen zoekt nog oud rijders van Junior- en Trophyteams en volgens mij is Toine wel degelijk een oud Trophyrijder !?
JE
Berichten: 35
Lid geworden op: di okt 14, 2003 22:21

en ik maar zoeken naar info
toch wat gevonden
http://www.duursma-bmw.nl/pages/hp2/index.htm

Vroeger had bmw ook al leuk spul
Afbeelding
ik kan me ook nog de tijd herinneren dat Gerrit Wolsink op zo'n ding enduro's reed.

JE
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Rudy schreef:
adje schreef::?
idd
jammer
Nu is het net schumacher in een minardi met hangtieten
Gewoon A1GP kijken Rudy, daar hebben ze allemaal dezelfde tieten :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Bert Duursma
Berichten: 51
Lid geworden op: wo jul 20, 2005 12:02
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Hein van Buuren schreef:Oh ja Bert, als de BMW al getest is door Isfordink kan Toine dan niet mee doen aan de kampioensrit (die gelijk als generale repetitie kan dienen voor volgend seizoen) want André Pullen zoekt nog oud rijders van Junior- en Trophyteams en volgens mij is Toine wel degelijk een oud Trophyrijder !?
Ja zou mooi geweest zijn, maar we hebben helaas het 18" achterwiel nog niet klaar. Er zijn nl geen FIM toegelaten banden in 17".... :cry:
JE
Berichten: 35
Lid geworden op: di okt 14, 2003 22:21

zomaar een plaatje

Afbeelding
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Bert Duursma schreef:Hij was met afstand de snelste op de maislanden, hij haalde een topsnelheid van 135 op sommige stukken. Qua topsnelheid en ook acceleratie was hij de overige fietsen duidelijk de baas. Uiteraard verloor hij wel weer tijd in de korte bochtjes. Al met al was hij er erg enthousiast over.
Hoewel een erg leuk initiatief geef ik Toine weinig kans.
Zelfs bij de eerste 20 lijkt me nog niet makkelijk.
De enduro's worden op de (cross)-proeven beslecht en niet op de maisplak .....toch??

Ik verheug me echter nu al op het geluid van zo'n zware tweepitter.
Ben heel benieuwd.
En een dealer die zo z'n nek uitsteekt verdient toch ook een pluim.

Maar.....
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

ik denk niet dat de cross proef een probleem is voor HP2.
Zolang je maar tractie en ruimte hebt lukt het wel op een zware motor.

Problematischer zijn
- vette modder,
- vette modder,
- vette modder
- diepe sporen (de ciilinders moet er nog wel door kunnen)
- kruipdoorsluipdoor paadjes met hele krappe bochten, ik moet daar wel eens een voetje bijzetten.

Dus bepalen de weergoden hoe hoog Toine van Dijk eindigd :D

Verder gaat dit nergens over.
Je kan net zo goed vragen hoe een 525 presteert in een veld van 125 2T's. Ook dat hangt helemaal van het terrein af.
smurf.
STTEVE
Berichten: 1195
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

TTT schreef:ik denk niet dat de cross proef een probleem is voor HP2.
Zolang je maar tractie en ruimte hebt lukt het wel op een zware motor.

Problematischer zijn
- vette modder,
- vette modder,
- vette modder
- diepe sporen (de ciilinders moet er nog wel door kunnen)
- kruipdoorsluipdoor paadjes met hele krappe bochten, ik moet daar wel eens een voetje bijzetten.

Dus bepalen de weergoden hoe hoog Toine van Dijk eindigd :D

Verder gaat dit nergens over.
Je kan net zo goed vragen hoe een 525 presteert in een veld van 125 2T's. Ook dat hangt helemaal van het terrein af.
Ik kan me herinneren dat tijdens een MX des Nations van pakweg 15 jaar terug een Amerikaan (ik dacht Danny Chandler) op een 125 de hele Europese wereldtop op 250 en 500 motoren zoek reed. Het is een combinatie van faktoren en (weers)omstandigheden.
Of TvD bij de eerste 20 of de eerste 2 rijdt maakt me niet zoveel uit, het is tenminste iets aparts en ongebruikelijks. Daar hou ik wel van. Nu nog zo'n KTM SuperEnduro erbij ...
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

STTEVE schreef: Ik kan me herinneren dat tijdens een MX des Nations van pakweg 15 jaar terug een Amerikaan (ik dacht Danny Chandler) op een 125 de hele Europese wereldtop op 250 en 500 motoren zoek reed.
Ron Lechien :?:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Bert Duursma schreef:... we hebben helaas het 18" achterwiel nog niet klaar. Er zijn nl geen FIM toegelaten banden in 17".... :cry:
Michelin Desert ?
Keep on smiling!
Bert Duursma
Berichten: 51
Lid geworden op: wo jul 20, 2005 12:02
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Michelin Desert is een prima band voor in de desert, maar in de modder presteert hij buitengewoon slecht.
We hebben nog geen bandenkeus gedaan, hangt natuurlijk ook samen met mogelijkheden voor sponsoring.
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

Of TvD bij de eerste 20 of de eerste 2 rijdt maakt me niet zoveel uit, het is tenminste iets aparts en ongebruikelijks. Daar hou ik wel van. Nu nog zo'n KTM SuperEnduro erbij ...
Mee eens, goed initiatief vanuit Apeldoorn/BMW/TvD. Gewoon iets nieuws in de Enduro scene. KTM zal ook vroeg of laat wel mee willen doen.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
Noppy
Berichten: 2981
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Bert,

Ik vermoed dat de fabrikant van Teraflex je wel zou willen sponsoren.

De Teraflex heeft echter maar 1 klein probleempje; hij is maar goedgekeurd tot 150 km/u :!:

Noppy
P.S. Stuur me maar een priveberichtje indien ik het voor je moet aanzwengelen!
:toost:
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Noppy schreef:Bert,

Ik vermoed dat de fabrikant van Teraflex je wel zou willen sponsoren.

De Teraflex heeft echter maar 1 klein probleempje; hij is maar goedgekeurd tot 150 km/u :!:

Noppy
P.S. Stuur me maar een priveberichtje indien ik het voor je moet aanzwengelen!
FIM banden mogen maar 13mm profiel hebben
smurf.
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Past Toine op een BMW, kan hij zijn benen makkelijk kwijt?
Met name in de bocht zit er altijd een cilinder in de weg, lijkt me.

En inderdaad ik twijfel er ook aan of het korte/smalle werk makkelijk (ook) gaat met zo'n BMW.

Maar een leuk initiatief van beide (alle 3) :wink:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Volgens het enduro reglement mag je met de BMW HP2 niet deelnemen bij de enduro's omdat de grootste toegestane cilinderinhoud 650cc is :!: en de BMW toch wel een paar cc meer heeft. Dus als Toine met BMW wil rijden (of Bert ziet hem graag rijden) zal toch eerst het reglement gewijzigd moeten worden :idea:
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Joop schreef:Volgens het enduro reglement mag je met de BMW HP2 niet deelnemen bij de enduro's omdat de grootste toegestane cilinderinhoud 650cc is :!: en de BMW toch wel een paar cc meer heeft. Dus als Toine met BMW wil rijden (of Bert ziet hem graag rijden) zal toch eerst het reglement gewijzigd moeten worden :idea:
Keek ik net nog even bij de KNMV bij het enduro reglement en had ik het toch fout, bij de Nederlandse enduro's is de cilinderinhoud aan de bovenkant vrij, alleen bij EK enduro's is de cilinderinhoud aan de bovenkant begrenst tot 650cc :idea:
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

in ieder geval in de 40+ wel en daarin zal hij toch wel gaan rijden of niet? :lol: :lol:
Plaats reactie