Ik zet dit berichtje bij techniek omdat dit toch over de techniek van een bepaalde motorfiets gaat.
Heb al een berichtje over dit ond. op alroadmaniacs geplaatst. Ik zal me even verduidelijken:
Zoals enkelen onder jullie weten heb ik een RM (x) van 2002. Bedoeling volgend jaar is om enkele buitenlandse trips te doen (reeds drie gepland). Dit in combinatie met mijn belgische endurobalades rond mijn woonplaats.
Zoals alle Nederlanders hier (en ook belgen natuurlijk ) wil ik mijn hobby (lees passie) zo goedkoop ALS mogelijk beoefenen (lees wederom= moet een beetje binnen de perken blijven ).
Nu is mijn RM met zijn niet bestaande chassisnummer (tis een puur cross) en zijn niet werkende lichten EN zijn te kleine actieradius niet echt geschikt om buitenlandse vreemde oorden mee te verkennen. Voor de enduro's in de buurt is hij echter perfect (ZEKER qua rijgedrag mmmmmmm love it!!!!!!!!) (voel me ook niet op mijn gemak om ermee op de baan rond te rijden, uiteindelijk is hij niet in orde!)
Ik heb al enkele malen een georganiseerde enduro willen meerijden, maar heb schrik dat ik niet door de keuring zou geraken met mijn puur cross.
Een grotere tank voor de RM is al een goede stap, maar de andere problemen blijven bestaan.
Ik neig persoonlijk naar de DRZ400 2006 door zijn min of meer breed inzetbaar karakter, goede prestaties EN vooral ook zijn relatief lage prijs.
Tis mijn eerste 2T en ik vind dat geweldig
Uiteindelijk heb ik het allemaal wel al gezegd, maar zijn er mensen die mij iets anders kunnen aanraden en zo ja, waarom?? (vb. wr250, 2T ENDURO met grote tank , wr450, XR400 .....????)
Bedankt om mijn gelul te lezen
welke motorfiets?
Moderator: ghulst
xr400, is een van de betrouwbaarste,zuinigste en meest kilometervretende machine. is²wel vre lomp maar is kweste van gewoon worden
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Hoi Hornet,
Je weet natuurlijk al wat ik ga antwoorden. Maar dan heb je 't mis. Wil je trouwens nieuw of gebruikt gaan kopen?
Indien je verre oorden ook verlaten oorden zijn, dan zou mijn persoonlijke voorkeur uitgaan naar een onderhoudsarm bulletproof motorblok.
Je zult ook bagage moeten kunnen vervoeren dus een motorfiets waarvoor een subframe verkrijgbaar is, zou prettig zijn.
Verder moeten er nog grote tanks opkomen voor de vergrote actieradius.
Dan komen in aanmerking:
- De Honda XR400
- De BMW F650 Dakar
- De DRZ 400S
- De Husky 610 Enduro, gemixed met wat SM-onderdelen voor het subframe.
Goedkoop? Dan vallen de BMW en de Husky helaas af, tenzij je tweedehands wilt kopen.
Nieuw? Dan valt de Honda af.
Ik persoonlijk ben erg gecharmeerd van de Husky; dat zou wel eens mijn volgende dual sport motor kunnen worden.
In de USA zijn ze helemaal weg van de Husky en vele DRZ-eigenaren willen precies dít model Husky kopen!
Noppy
Je weet natuurlijk al wat ik ga antwoorden. Maar dan heb je 't mis. Wil je trouwens nieuw of gebruikt gaan kopen?
Indien je verre oorden ook verlaten oorden zijn, dan zou mijn persoonlijke voorkeur uitgaan naar een onderhoudsarm bulletproof motorblok.
Je zult ook bagage moeten kunnen vervoeren dus een motorfiets waarvoor een subframe verkrijgbaar is, zou prettig zijn.
Verder moeten er nog grote tanks opkomen voor de vergrote actieradius.
Dan komen in aanmerking:
- De Honda XR400
- De BMW F650 Dakar
- De DRZ 400S
- De Husky 610 Enduro, gemixed met wat SM-onderdelen voor het subframe.
Goedkoop? Dan vallen de BMW en de Husky helaas af, tenzij je tweedehands wilt kopen.
Nieuw? Dan valt de Honda af.
Ik persoonlijk ben erg gecharmeerd van de Husky; dat zou wel eens mijn volgende dual sport motor kunnen worden.
In de USA zijn ze helemaal weg van de Husky en vele DRZ-eigenaren willen precies dít model Husky kopen!
Noppy
Nee maar, Noppy.
Ik dacht nog bij het lezen van de vraag: Het eerste antwoord gaat van Noppy komen. En dan natuurlijk met de gebruikelijke lofzang over een DRZ.
Maar nee, je bent tweeden EN je hebt het licht gezien
Mooi he, zo'n Huskie.
Verder is een XR inderdaad ook erg fijn (ik heb em nog steeds en hij gaat niet weg voor rally rijden) maar toch vooral heel veel anders dan een moderne razende vierklepper
Een F650 zou ik niemand aanraden voor offroad gebruik wegens teveel plastic dat duur is en stuk kan en met veel teveel boutjes vast zit.
teveel kilo's
teveel zit "in" de motor
En XR650 ontbreekt nog in je lijstje. (als de wat zwaardere types mee mogen doen maar dat raad ik je niet aan voor de Belgische enduro ballades)
Ik dacht nog bij het lezen van de vraag: Het eerste antwoord gaat van Noppy komen. En dan natuurlijk met de gebruikelijke lofzang over een DRZ.
Maar nee, je bent tweeden EN je hebt het licht gezien
Mooi he, zo'n Huskie.
Verder is een XR inderdaad ook erg fijn (ik heb em nog steeds en hij gaat niet weg voor rally rijden) maar toch vooral heel veel anders dan een moderne razende vierklepper
Een F650 zou ik niemand aanraden voor offroad gebruik wegens teveel plastic dat duur is en stuk kan en met veel teveel boutjes vast zit.
teveel kilo's
teveel zit "in" de motor
En XR650 ontbreekt nog in je lijstje. (als de wat zwaardere types mee mogen doen maar dat raad ik je niet aan voor de Belgische enduro ballades)
Zo'n 610'er Huskie vind ik er met dat vele plastic toch ook een aardig stukkie zwaarder uitzien dan bv. een 510TEerwindob schreef:Nee maar, Noppy.......................
Maar nee, je bent tweeden EN je hebt het licht gezien
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Is ook een stukkie zwaarder, maar hij is dan ook niet voor de crossbaan bedoeld. Meer langeafstands enduro's, (Amerikaanse) woestijnraces en zo.
Het is een motor met een langere slag, wel een HC zuiger, maar veel onderhoudsarmer dan jouw TE510 of TE450.
Hij weegt ongeveer even zwaar als mijn DRZ, maar heeft wel 25% meer PK' s!
Noppy
Het is een motor met een langere slag, wel een HC zuiger, maar veel onderhoudsarmer dan jouw TE510 of TE450.
Hij weegt ongeveer even zwaar als mijn DRZ, maar heeft wel 25% meer PK' s!
Noppy
Er is hier iemand verliefdNoppy schreef:Is ook een stukkie zwaarder, maar hij is dan ook niet voor de crossbaan bedoeld. Meer langeafstands enduro's, (Amerikaanse) woestijnraces en zo.
Het is een motor met een langere slag, wel een HC zuiger, maar veel onderhoudsarmer dan jouw TE510 of TE450.
Hij weegt ongeveer even zwaar als mijn DRZ, maar heeft wel 25% meer PK' s!
Noppy
Is toch niet zoveel tegenover meer dan anderhalve keer de CeeCee'tjes !Noppy schreef: Hij weegt ongeveer even zwaar als mijn DRZ, maar heeft wel 25% meer PK' s!
Noppy
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Hornet,
Advies vragen en dan vervolgens kopen wat niet geadviseerd is.....
Beetje jammer..
Ik had voor een WR450 gepleit.
Veel meer vermogen en niet eens zoveel kilo's meer. Maar hoe ga je straks de spullen meenemen?
Groeten,
Sanne
Advies vragen en dan vervolgens kopen wat niet geadviseerd is.....
Beetje jammer..
Ik had voor een WR450 gepleit.
Veel meer vermogen en niet eens zoveel kilo's meer. Maar hoe ga je straks de spullen meenemen?
Groeten,
Sanne
# 442
Sanne, vind je reaktie beetje raar, net of ik het hier gegeven advies niet zou respecteren!!Sanne schreef:Hornet,
Advies vragen en dan vervolgens kopen wat niet geadviseerd is.....
Beetje jammer..
Ik had voor een WR450 gepleit.
Veel meer vermogen en niet eens zoveel kilo's meer. Maar hoe ga je straks de spullen meenemen?
Groeten,
Sanne
Vermogen van de WR 450 vind ik niet nodig, daar kan ik de kleine foutjes teveel mee wegsteken. Iets wat me zéér veel aanspreekt is mijn rijtechniek steeds verbeteren (logisch als rijschoolinstructeur moto) en ik ben er van overtuigd dat dit met de WR250 zeer goed zal gaan.
De hele polemiek rond de goedkeuringen van de suzuki's heeft me doen afzien van een aankoop daarvan....Prijs van een DRZ is trouwens 100 € meer dan een WR hier in België, terwijl de wr toch een pak moderner is..... Ze hebben beiden hun voor- en nadelen natuurlijk....
Mijn dealer is sponsor van jeroen ramon en is ook bezeten door enduro. Ik ken hem al jaren en weet dat hij beter dan wie ook kan raadgeven over de yamaha offroad modellen, hij kent ze nl. vanbinnen en vanbuiten
Voor buitenlandse trips neem ik steeds de aanhangwagen, dus koffers of zo heb ik niet nodig! Een rugzakje altijd al voldoende geweest.....
Iedereen alvast bedankt voor het advies!!
Greetzzzz, Villard
Ik denk dat Hornet met een wr250 beter af is op die gladde belgische Ardennenpaadjes ...Sanne schreef:Hornet,
Advies vragen en dan vervolgens kopen wat niet geadviseerd is.....
Beetje jammer..
Ik had voor een WR450 gepleit.
Veel meer vermogen en niet eens zoveel kilo's meer.
Groeten,
Sanne
huskie schreef: Wij verwachten een test tussen jouw en Helen, zeer binnenkort.
Hornet is vast een aardige vent, maar mijn stem gaat bij voorbaat al naar Helen.
Dankje dankjeSTTEVE schreef:huskie schreef: Wij verwachten een test tussen jouw en Helen, zeer binnenkort.
Hornet is vast een aardige vent, maar mijn stem gaat bij voorbaat al naar Helen.
Hornet heeft een prima keuze gemaakt, een tweeënhalf viertaktje is heerlijk om te rijden. Het merk had hij nog wel mis, maar allez, de kleur was al half goed.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
is louter praktisch bekeken hoor, er is nu éénmaal een goede yamaha dealer in de buurt........Vind de husqy trouwens wel strakker, maar hij is natuurlijk wel tragerHelen schreef:Dankje dankjeSTTEVE schreef:huskie schreef: Wij verwachten een test tussen jouw en Helen, zeer binnenkort.
Hornet is vast een aardige vent, maar mijn stem gaat bij voorbaat al naar Helen.
Hornet heeft een prima keuze gemaakt, een tweeënhalf viertaktje is heerlijk om te rijden. Het merk had hij nog wel mis, maar allez, de kleur was al half goed.
Ja, da's waar. Gezien ikzelf zoveel sneller ben, kan mijn Husqy me niet altijd volgen, en ben ik hem weleens té ver voor, en de zwaartekracht doet de rest...hornet911 schreef:Vind de husqy trouwens wel strakker, maar hij is natuurlijk wel trager
Beter een slecht karakter dan geen karakter
15 km op de teller...... Eerste indruk: gaat niet vooruit OP HET ASFALT en is pokkelicht.... Ik kan niet geloven dat ik hiermee ooit harder kan gaan dan met een 450.... Kort stukje offroad gedaan en moet wel zeggen dat hij ENORM makkelijk te berijden valt in het veld!!! En daar is waar we hem gaan gebruiken!!!
Laatst gewijzigd door hornet911 op do feb 02, 2006 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
gramaticale/spellings fout: HEEFT pokkenlichthornet911 schreef:15 km op de teller...... Eerste indruk: gaat niet vooruit en is pokkelicht....
Rechterpols zal nu wat minder vermoeid raken (2 standen)
succes
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Ik geloof dat ook niethornet911 schreef: Ik kan niet geloven dat ik hiermee ooit harder kan gaan dan met een 450
Jo VdB (ik heb wschl mijn 520 nodig ter compensatie van andere dingen )