Ik heb wat problemen met m'n RM250 uit 1994
Ik wilde laatst gaan rijden en merkte dat ik veel harder op de kickstarter moest trappen dan normaal, het ging wel maar de motor wilde ook niet aanslaan, ik had de rest van de week geen tijd dus laten staan. Een week later een nieuwe bougie en schoon luchtfilter gemonteerd- de motor startte maar liep beroerd en viel even later weer stil- niet meer aan de gang te krijgen -bougie eruit gehaald en deze zat onder het schuim, bougie en carburateur helemaal schoongemaakt, starten- beroerd lopen maar na een paar flinke draaien aan het gas liep de machine weer een stuk beter en heb ik er gewoon een hele middag mee kunnen rijden. als ik de motor nu wil gebruiken moet ik eerst trappen dan bougie schoonmaken(schuim) en dan loopt hij direct maar de motor is met de chokedraaiknop niet meer zo af te stellen dat de motor afslaat (blijft dus lopen) en bij het afdraaien van de radiateurdop zie ik bubbels, ook hoor je een sissend geluid als je de kickstarter naar beneden beweegt, ik kan niet precies vertellen waar het vandaan komt maar ik denk uit de carb/luchtfilterbak.
Als ik nu zeg dat ik denk dat zowel mijn koppakking als mijn reed valve naar zijn grootje is, wat zeggen jullie dan?
problemen RM250
Moderator: ghulst
Zou maar eens beginnen met openmaken en de koppakking te bekijken.
Daana de kop grondig onderzoeken en desnoods vlakken.
Membraam lijkt me stug.
Daana de kop grondig onderzoeken en desnoods vlakken.
Membraam lijkt me stug.
Mario2t schreef:
Membraam lijkt me stug.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat het mij ook enigzins stug lijkt omdat ik vorige week het membraam heb gecheckt en dat zag er gewoon goed uit, geen afgebroken hoeken of openstaande plaatjes.
Maar ik vraag me wel af waar het sissende geluid vandaan komt als je de kickstarter beweegt, dit geluid is niet tijdens de compressieslag maar als de zuiger naar beneden gaat vandaar dat ik aan membraamplaatjes dacht.
afijn, ik trek het wel weer uit elkaar.