remolie bijvullen (help!)

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Peter
Berichten: 61
Lid geworden op: di dec 17, 2002 23:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

He BIGGERS,

IK heb ene probleempje. ik wilde mijn remolie bijvullen maar krijg het dekseltje van het reservoir er niet meer af :( . De kruiskopschroeven zijn sinds vanmiddag netjes rond en ik krijg er geen beweging meer in. Heeft er iemand een tip? Of kan iemand de helpende hand toesteken? Kom graag even naar je toe

Groet

Peter
There is no business, like BIG business. Dr 750s, BMW R1150 GS adv.
pukenwaus
Berichten: 14
Lid geworden op: di nov 02, 2004 21:08
Locatie: Uden

Hoi Peter,

1
je zou ze voorzichtig uit kunnen boren.
Dwz alleen het kopje van de schroef doorboren en het resterende deel van het boutje er uitdraaien met een tangetje.

2
Als de kruischroevendraaier nog enigzins past kun je er met een hamer op tikken en tegelijk een losdraaiende beweging maken.

Succes
SUZUKI SP 370 1980
SUZUKI DR 800 1992
Jorro
Berichten: 18
Lid geworden op: do aug 28, 2003 17:48
Locatie: Schiedam

Ik heb weleens een schroefje ergens uit gekregen door met secondenlijm er een bitje aan te plakken en vervolgens met de ratel eruit te draaien. Weet niet hoeveel kracht je erop moet kunnen zetten, maar anders kan je ook een beetje 2componentenlijm aanmaken. Duurt iets langer, maar met boren kun je makkelijker wat beschadigen.
Er bestaan ook slagschroevendraaiers (als je erop slaat maakt de kop een draai), maar dan moet je denk ik wat meer grip hebben.
Sterkte ermee!
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Van Bison is er een speciaal vloeibaar schuurmiddel dat je meer grip moet geven op de kop van een schroef. Maar ja, als hij al heel ver heen is dan heeft dat ook geen zin meer.

Met een dremel een klein spleetje trekken, zodat er weer een schroevendraaier in past??

Noppy
:toost:
Plaats reactie