GPS III+ en handheld / palmtop

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

GPS III+ en handheld / palmtop

Bericht door Fr@venture »

Hallo spoorzoekers,
Sinds enkele dagen heb ik eindelijk ook een GPS III+ (tweede handsje voor weinig) :D
Ik ben tot nog toe heel tevreden over dat ding en ook de meegeleverde S/W (Mapsource) lijkt me prima. Ik vraag me alleen af hoe ik b.v. tijdens de vakantie een leuke route kan plannen. Ik kom b.v. in Spanje aan en de omgeving daar lijkt me zooo mooi dat ik ter plekke een beetje gedetaileerde route wil maken. Uiteraard wil ik geen laptop meenemen om de Roads en Recreation CD te lezen. Wel lijkt het me handig om een gedeeltje van die CD thuis al in het geheugen van een palmtop of handheld computertje te laden. Wie heeft hier ervaring mee? Gaat dat wel met die Mapsource S/W en wat voor een Palmtop en/of handheld computer is daar het meest geschikt voor???

Al vast bedankt!

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Bericht door huskie »

Voor wat ik er nu een beetje van af weet, kun je gewoon de spaanse coordinaten handmatig invoeren, onder waypoint/edit. Je moet alleen even je grid aanpassen aan die coordinaten.
Of zoiets. Kijk maar in je gebruiksaanwijzing.
Ik heb zojuist een maggellan colortrack gekocht en ben nu dus bezig uit te vogelen hoe ik dat handmatig allemaal kan invoeren. Mijn PC kan ik niet meenemen want mijn verlengsnoer is te kort :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie