ik wil dus volgend jaar op bleiswijk gaan rijden
maar wat zijn de eisen aan je motor en kleding
zelf heb ik alle kleding stuken al maar waar moet ik voorde rest op letten zodat ik zonder problemen de baan op mag
dennis
eisen voor op de baan te crossen
Moderator: ghulst
- honda cr power
HONDA CR POWER
- mxrider#28
Eisen:
Geldige (districts)licentie, in dit geval van de KNMV.
Kleding eisen:
Helm, handschoenen, shirt met lange mauwen, broek, laarzen.
Het gaat hier nutuurlijk wel om CROSSkleding, dus niet met kaplaarzen aankomen etc.
Aan de motor worden tijdens de training geen eisen gesteld, niet gecontroleerd in ieder geval.
Maar gewoon zorgen dat hij voor je eige veiligheid dat hij in orde is.
Geldige (districts)licentie, in dit geval van de KNMV.
Kleding eisen:
Helm, handschoenen, shirt met lange mauwen, broek, laarzen.
Het gaat hier nutuurlijk wel om CROSSkleding, dus niet met kaplaarzen aankomen etc.
Aan de motor worden tijdens de training geen eisen gesteld, niet gecontroleerd in ieder geval.
Maar gewoon zorgen dat hij voor je eige veiligheid dat hij in orde is.
- honda cr power
ok natuurlijk heb ik CROSS kleding
bedankt voor het antwoord
dennis
bedankt voor het antwoord
dennis
HONDA CR POWER
-
- Contacteer:
De remmen worden ook vaak gecontroleerd
- honda cr power
over me remmen maak ik me geen zorgen
HONDA CR POWER
Motor:
Er wordt ook wel op geluid gecontroleerd, dus geen open pijpen.
En dan is tegenwoordig een milleu mat verplicht op veel banen. Om de olie en troep op te vangen als je stilstaat bij de auto. Dit is een absorberende mat met aan een kant plastic.
Kleding:
Verder is een body protector best aan te raden en knie beschermers.
Je gaat namelijk klappen maken, dat kan haast niet anders.
En die protectie helpt echt. Weet ik uit ervaring. Je kan heel ver gaan met protectie. Ik heb al een knie blesure opgelopen en nu heb ik speciale knie braces om dit in te toekomst te voorkomen (niet aan je vriendin vertellen).
Heb je al een bril ? Begin met een gewone waarvan je het glas kan verwisselen, zodat je later een glas met zo'n film erin kan zetten.
En een helm waarvan je de binnen kant schoon kan maken (uitneembaar), want je gaat zweten als een otter en dat gaat weer stinken (ook niet aan je vriendin vertellen).
Gereedschap:
beetje gereedschap mee naar de baan kan geen kwaad. Dan hoef je niet naar huis als je iets wilt verstellen of recht zetten.
Kijk eens op http://www.motocrossadvies.nl/
Hier heb ik veel info vandaan.
Er wordt ook wel op geluid gecontroleerd, dus geen open pijpen.
En dan is tegenwoordig een milleu mat verplicht op veel banen. Om de olie en troep op te vangen als je stilstaat bij de auto. Dit is een absorberende mat met aan een kant plastic.
Kleding:
Verder is een body protector best aan te raden en knie beschermers.
Je gaat namelijk klappen maken, dat kan haast niet anders.
En die protectie helpt echt. Weet ik uit ervaring. Je kan heel ver gaan met protectie. Ik heb al een knie blesure opgelopen en nu heb ik speciale knie braces om dit in te toekomst te voorkomen (niet aan je vriendin vertellen).
Heb je al een bril ? Begin met een gewone waarvan je het glas kan verwisselen, zodat je later een glas met zo'n film erin kan zetten.
En een helm waarvan je de binnen kant schoon kan maken (uitneembaar), want je gaat zweten als een otter en dat gaat weer stinken (ook niet aan je vriendin vertellen).
Gereedschap:
beetje gereedschap mee naar de baan kan geen kwaad. Dan hoef je niet naar huis als je iets wilt verstellen of recht zetten.
Kijk eens op http://www.motocrossadvies.nl/
Hier heb ik veel info vandaan.
- honda cr power
ik rij al regelmatig heb alle spullen al roll of bril dus volgensmij kan ik volgendjaar zo de baan op
dennis
dennis
HONDA CR POWER
-
- Contacteer:
Ik heb altijd een hoofddoekje onder me helm, dat vangt et zweet op dan heb je veel minder last van zweet in de helm zelf.Tony schreef:Motor:
....En een helm waarvan je de binnen kant schoon kan maken (uitneembaar), want je gaat zweten als een otter en dat gaat weer stinken (ook niet aan je vriendin vertellen)....