hallo iedereen
heb mijn cilinder eens gedemonteerd van mijn honda cr 125 cc
nu heb ik gezien dat er krasjes in de cilinder zittten
kan da kwaad
wou juist een nieuwe piston er in steken
cilinder
Moderator: ghulst
best laten boren en overmaat zuiger steken. kleine krasjes kunnen niet echt veel kwaad, maar zorgen voor drukverlies en extra slijtage
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Honen kost ongeveer 80 euro.
Zuigertje bij fmxshop ongeveer 85 + pakkingsset 20 = 185 euro.
Moet je het er zelf even weer opzetten!
Zuigertje bij fmxshop ongeveer 85 + pakkingsset 20 = 185 euro.
Moet je het er zelf even weer opzetten!
boren 60 tot 90 max
piston : van 80 tot 140 (vertex)
pakkingen : 18 - 35
werk: hangt der van af hoe duur
zo dit zei mn motogaragist het toch (kom er wel zeer goed mee overeen,kan wat schelen in werkuren/prijs)
dus hoe zij aan 500 komen :
A zijn zo ongeloofelijk duur
B laten ze hem gelijk powersealen/nicasilen
piston : van 80 tot 140 (vertex)
pakkingen : 18 - 35
werk: hangt der van af hoe duur
zo dit zei mn motogaragist het toch (kom er wel zeer goed mee overeen,kan wat schelen in werkuren/prijs)
dus hoe zij aan 500 komen :
A zijn zo ongeloofelijk duur
B laten ze hem gelijk powersealen/nicasilen
yamaha yz 125
Gaat in dit geval om een cylinder van een model uit 1985 en die had nog geen Nicasil.
Dus 500 euro? Veeeeeel te duur!
Dus 500 euro? Veeeeeel te duur!
Ik kan vanaf hier niet beoordelen hoe die krassen er uit zien, maar zolang ze niet verticaal zijn kunnen het gewoon de krasjes van het hohnen zijn en die horen er juist in te zitten!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
the saint schreef:weten jullie soms adressen om eens langs te gaan voor te gaan informeren
regio vl brabant
stichelmayer in meerbeke, de beste die er is volgens mij,daar laat ik ook alles doen.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Is een alu-cylinder, met een stalen bus.
Bij een model 1984 is het trouwens een 123 cc, ipv 124 cc.
Die van de Saint is van 1985 en is met stalen bus en dus te honen.
Pas vanaf 1989 was de 125 c.c voorzien van Nicasil, voor zover ik weet.
Bij een model 1984 is het trouwens een 123 cc, ipv 124 cc.
Die van de Saint is van 1985 en is met stalen bus en dus te honen.
Pas vanaf 1989 was de 125 c.c voorzien van Nicasil, voor zover ik weet.
Honen is het heel licht opboren van een cylinder. Vaak in tienden van milimeters. Dat kan dus wanneer er een stalen bus in zit.
Bij en Nicasil wordt de wand wel eens geborsteld, maar echt overmaats honen kan dan niet. Nicasil is eigenlijk een laagje van heel hard Nikkel - Cadnium - Silicium die minder snel slijt en beschadigt.
Vanaf 1985 hebben ze normaal gesproken 124 c.c., maar dan heb jij dus een cylinder van 1984. Past wel gewoon op jouw model, dus geen ramp.
Ik blijf er bij, dat je met 200 euro makkelijk klaar moet zijn.
Bij en Nicasil wordt de wand wel eens geborsteld, maar echt overmaats honen kan dan niet. Nicasil is eigenlijk een laagje van heel hard Nikkel - Cadnium - Silicium die minder snel slijt en beschadigt.
Vanaf 1985 hebben ze normaal gesproken 124 c.c., maar dan heb jij dus een cylinder van 1984. Past wel gewoon op jouw model, dus geen ramp.
Ik blijf er bij, dat je met 200 euro makkelijk klaar moet zijn.
[img]url=http://imageshack.us][img=http://img496.imageshack.us/img496/3711/dsc013212to.jpg][/url]
dus het gaat over deze cilinder
laten bewerken of niet van doen[/img]
dus het gaat over deze cilinder
laten bewerken of niet van doen[/img]
http://img496.imageshack.us/img496/3711/dsc013212to.jpg
hoop dat deze link gaat
je moet eens zien in de linker hoek
van de cilinder
hoop dat deze link gaat
je moet eens zien in de linker hoek
van de cilinder
Het is dus een stalen bus die je kunt hohnen. Kijk eens op de bobenkant van de zuiger daar staat meestal een nummer op mer evt een + ervoor of een maat in mm 0.25 oplopend. Dit geeft aan welke zuiger er in zit.
Die plekjes moeten ook op de zuiger zichtbaar zijn. Te snel het gas opengetrokken bij een te koude motor.
In mijn honda 250 boorde ik altijd een gaatje van 1,5 mm precies in het midden van de zuiger Ik dacht plm 10 mm onder de zuigerveer zodat deze ook daar smering kreeg. Was een tip van een dealer.
Maar er zullen er meer zijn die de precieze maten weten.
Volgens mij kun je die plekjes met waterproof schuurpapier 400 wel wegkrijgen. Maar meet ff de speling tussen zuiger en cilinder.
Die plekjes moeten ook op de zuiger zichtbaar zijn. Te snel het gas opengetrokken bij een te koude motor.
In mijn honda 250 boorde ik altijd een gaatje van 1,5 mm precies in het midden van de zuiger Ik dacht plm 10 mm onder de zuigerveer zodat deze ook daar smering kreeg. Was een tip van een dealer.
Maar er zullen er meer zijn die de precieze maten weten.
Volgens mij kun je die plekjes met waterproof schuurpapier 400 wel wegkrijgen. Maar meet ff de speling tussen zuiger en cilinder.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Dan vraag ik me af wat de slag van jou zuiger is.(moet wel erg lang zijn wil je de 125cc halen)the saint schreef:op de piston staat
145 kg
1.00mm
518p4
cd
heb hem eens gemeten met een schuifmaat en kom op
45.50 mm op de piston
De boring van een 125cc is 54.00 mm.
Van een 80cc is de boring 46.00mm, dus is het wel een 125?