Beste Forumers,
Vandaag ben ik bij een 93er 610 TE wezen kijken. Heb er een klein stukje mee gereden. De motor komt officieel bij Ben van Erp weg en de huidige eigenaar heeft hem sinds 1996.
Optisch ziet hij er goed uit en starte 2x trappen. De motor heeft afgelopen 4 jaar max 200 km gereden wegens tijdnood.
Prijs € 1500 euro
Aan jullie de vraag algemeen wat vind je van de prijs???
De motor is van 10e maand 93.
Mening gevraagd....inzake Husqvarna aankoop.
Moderator: ghulst
prijs lijkt mij niet verkeerd, maar vraag je het volgende af
-in 2 keer starten kan bijv betekenen dat de motor voordien al opgewarmd is
-in 4 jaar 200 km gelopen hebben hoe niet een heel groot voordeel te zijn. als de motor zonder goed schoongemaakt te zijn is weggezet kunnen veel draaiende delen vastzitten
ik zou de wiel/balhoofdlagers even checken, kijk even in de luchtfilterkast of er een schoon filtertje in zit, kijk of de motor niet stukgesleuteld is (vreemde bouten/ontbrekende bouten), kortom, probeer een indruk te krijgen van de mate waarop de verkoper zijn spullen onderhoud.
geen gekke rammeltjes? remmen niet vast ??
dan alleen nog een beetje onderhan delen over de prijs, het is tenslotte een vraagprijs neem ik aan
succes
-in 2 keer starten kan bijv betekenen dat de motor voordien al opgewarmd is
-in 4 jaar 200 km gelopen hebben hoe niet een heel groot voordeel te zijn. als de motor zonder goed schoongemaakt te zijn is weggezet kunnen veel draaiende delen vastzitten
ik zou de wiel/balhoofdlagers even checken, kijk even in de luchtfilterkast of er een schoon filtertje in zit, kijk of de motor niet stukgesleuteld is (vreemde bouten/ontbrekende bouten), kortom, probeer een indruk te krijgen van de mate waarop de verkoper zijn spullen onderhoud.
geen gekke rammeltjes? remmen niet vast ??
dan alleen nog een beetje onderhan delen over de prijs, het is tenslotte een vraagprijs neem ik aan
succes
Maar waarom dan, zo heeft die jongen er niks aanErik V schreef:Uit mijn eigen ervaringen met een '93-er 610 heb ik maar één raad : blijf eraf
Ik heb al bij eerdere gelegenheden hier op het forum steeds weer gereageerd als er iemand zo'n motor wil kopen. De lijst van onderdelen die ik heb moeten vervangen tijdens dat ene jaar dat ik met zo'n type huskie gereden heb is heel erg lang. Alles samen moet zo ongeveer 2500 € zijn En wat dat starten betreft : mijn broer kon mijn motor indertijd starten door met zijn hand de kick naar beneden te duwen. Dus dat deed ie wel voortreffelijk. Ik ben zeker geen husky-hater ofzo, maar ik vind de husky's 4T van de jaren '90 van bedenkelijke kwaliteit. Tegenwoordig lijken ze meer betrouwbaar.
Ik wil er eigelijk niet op reageren, maar ik ben geen husky fan.
Maar dat heeft meer met de importeur te maken.
Maar het lijkt me inderdaad zo dat de oudere types van voor 1990 en de nieuwere wat beter uit de verf komen. Maar als je stukken krijgt dan is het hek van de dam.
Maar dat heeft meer met de importeur te maken.
Maar het lijkt me inderdaad zo dat de oudere types van voor 1990 en de nieuwere wat beter uit de verf komen. Maar als je stukken krijgt dan is het hek van de dam.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
- KTM Jeroen
- Berichten: 21
- Lid geworden op: vr nov 19, 2004 21:23
- Locatie: Groningen
Ok alvast bedankt voor de reactie Steve en Erik. De motor was trouwens koud dit had ik voor de zekerheid gechecked. Balhoofdlagers waten onlangs vervangen en ik vond verder nergens speling.
Als zo'n motor loopt dan hoor je naar mijn idee alleen maar gerinkel dus probeer daar eens narigheid aan te ondekken. (klinkt meer als mijn Duc)
De motor heeft toch indruk op mij gemaakt....ik slaap er nog een nachtje over!
Nogmaals bedankt!
Als zo'n motor loopt dan hoor je naar mijn idee alleen maar gerinkel dus probeer daar eens narigheid aan te ondekken. (klinkt meer als mijn Duc)
De motor heeft toch indruk op mij gemaakt....ik slaap er nog een nachtje over!
Nogmaals bedankt!
Erik,Erik V schreef:Ik heb al bij eerdere gelegenheden hier op het forum steeds weer gereageerd als er iemand zo'n motor wil kopen. De lijst van onderdelen die ik heb moeten vervangen tijdens dat ene jaar dat ik met zo'n type huskie gereden heb is heel erg lang. Alles samen moet zo ongeveer 2500 € zijn En wat dat starten betreft : mijn broer kon mijn motor indertijd starten door met zijn hand de kick naar beneden te duwen. Dus dat deed ie wel voortreffelijk. Ik ben zeker geen husky-hater ofzo, maar ik vind de husky's 4T van de jaren '90 van bedenkelijke kwaliteit. Tegenwoordig lijken ze meer betrouwbaar.
toch geen probleempjes met gebroken drijfstangen?
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Opletten jongen, heb een 92 gehad die ook goed draaide toen ik hem kocht, maar ieder jaar dat ik deze motor heb gehouden kostte ie me ongeveer 1300 Euro per jaar aan revisie/versleten stukken
probeer dan beter een 2000 husky te pakken te krijgen, van dan af hadden ze oliepomp derin zitten, de voorgaande jaren spatsmering.
groetjes
de "husky"Wiene
probeer dan beter een 2000 husky te pakken te krijgen, van dan af hadden ze oliepomp derin zitten, de voorgaande jaren spatsmering.
groetjes
de "husky"Wiene
Husky Rules
was ook eerst naar een 610te gaan zien, maar elke husky die ik tegenkwam was "rot" rijden goed,daar niet van, maar die stonden allemaal te trillen op hun poten (te daveren) allemaal stukgesleuteld. zet em is in zen 3 of 4 en laat hem stilletjezs stillenvallen,zo echt in 30sec stilletjes laten doodvallen,dan zul je pas de lelijke geluiden horen.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Jeroen,
Ik denk dat welke off road je ook koopt van een bouwjaar begin jaren 90 is altijd goed kijken en luisteren.
Als een Husky 610 ploft dan kost dat veel geld, echter een KTM LC4 die ploft is ook niet goedkoop, dus uitkijken en vooral naar de staat van de motor kijken, klopt het allemaal een beetje. Ziet de boel er niet versleutelt uit. Bouten en moeren aan het blok die veel met een sleutelt aangeraakt zijn. Het voordeel dat je echter wel hebt met een Husky is dat er een goed dealer in Noordbroek woont die heel veel ervaring heeft met dat soort machines en je altijd wil en kan helpen, voor niet altijd de hoofdprijs.
Verdeer lopen die dikke eenpitters altijd rauw, dus dat is best moeilijk om dan nog iets goeds of iets verkeerds te horen.
Succes en we lezen wel wat je gedaan hebt met de aankoop.
Sieds
Ik denk dat welke off road je ook koopt van een bouwjaar begin jaren 90 is altijd goed kijken en luisteren.
Als een Husky 610 ploft dan kost dat veel geld, echter een KTM LC4 die ploft is ook niet goedkoop, dus uitkijken en vooral naar de staat van de motor kijken, klopt het allemaal een beetje. Ziet de boel er niet versleutelt uit. Bouten en moeren aan het blok die veel met een sleutelt aangeraakt zijn. Het voordeel dat je echter wel hebt met een Husky is dat er een goed dealer in Noordbroek woont die heel veel ervaring heeft met dat soort machines en je altijd wil en kan helpen, voor niet altijd de hoofdprijs.
Verdeer lopen die dikke eenpitters altijd rauw, dus dat is best moeilijk om dan nog iets goeds of iets verkeerds te horen.
Succes en we lezen wel wat je gedaan hebt met de aankoop.
Sieds
- KTM Jeroen
- Berichten: 21
- Lid geworden op: vr nov 19, 2004 21:23
- Locatie: Groningen
Yihaa, het is gelukt......
Het is een Husky uit 1993 (maand 10) geworden. Ik heb een foto maar weet nog niet hoe ik deze post. Het lukte eerder altijd wel maar kom er nu niet meer uit.
Iemand nog tips??
MEDEFORUMERS bedankt voor de aanwijzingen. Er zaten wel aardig wat minder positieve tussen dus ik hoop dat alles goed gaat met de motor. Ik was mij nog helemaal niet bewust van de Husqvarna garage Henk Mulder in Noordwolde. Hier ben ik wel content mee...
Het lijkt mij super om deze winter er langzamerhand een Supermotard project van te maken nu ik een verwarmde garage heb!
Het is een Husky uit 1993 (maand 10) geworden. Ik heb een foto maar weet nog niet hoe ik deze post. Het lukte eerder altijd wel maar kom er nu niet meer uit.
Iemand nog tips??
MEDEFORUMERS bedankt voor de aanwijzingen. Er zaten wel aardig wat minder positieve tussen dus ik hoop dat alles goed gaat met de motor. Ik was mij nog helemaal niet bewust van de Husqvarna garage Henk Mulder in Noordwolde. Hier ben ik wel content mee...
Het lijkt mij super om deze winter er langzamerhand een Supermotard project van te maken nu ik een verwarmde garage heb!
jeroen staar je foto maar door naar timmeke72@hotmail.com dan zet ik hem hier neer voor je
De dealer die ik bedoelde is Henk Jager in Noordbroek www.henkjager.nl
groeten en veel plezier met de machine Sieds
groeten en veel plezier met de machine Sieds
- KTM Jeroen
- Berichten: 21
- Lid geworden op: vr nov 19, 2004 21:23
- Locatie: Groningen
Wel Jan we zien het wel aan je naam straks...hoezo ook een Husky op het oog?
De motor staat nu in de schuur yihaa. Rij ik de motor van de aanhanger, zie ik een paar druppels liggen bij het voorwiel (#$%^&)
Dacht goed een lekker remklauw maar het is één lekke keering. Misschien komt het omdat ik hem in de aanhanger door z'n veren getrokken heb met touw.
Heeft iemand anders nog een tip hoe ik dit op los of tijdelijk op los?
De motor staat nu in de schuur yihaa. Rij ik de motor van de aanhanger, zie ik een paar druppels liggen bij het voorwiel (#$%^&)
Dacht goed een lekker remklauw maar het is één lekke keering. Misschien komt het omdat ik hem in de aanhanger door z'n veren getrokken heb met touw.
Heeft iemand anders nog een tip hoe ik dit op los of tijdelijk op los?
probeer de tip die hier op het forum staat eens,met een negatief van een filmpje een eronder gaan,heeft bij mij ook gewerkt.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Tja, die truk met het negatiefje kan je proberen.
Als dat niet helpt, keerring vervangen en in't vervolg blok hout of beter nog, een lege 5liter-bus (type motorolie) tussen voorband en spatbord klemmen vooraleer je de motor vastzet op je aanhangwagen dmv spanbanden. Je keerringen zullen veel langer goed blijven!
Als dat niet helpt, keerring vervangen en in't vervolg blok hout of beter nog, een lege 5liter-bus (type motorolie) tussen voorband en spatbord klemmen vooraleer je de motor vastzet op je aanhangwagen dmv spanbanden. Je keerringen zullen veel langer goed blijven!
Keep on smiling!
- KTM Jeroen
- Berichten: 21
- Lid geworden op: vr nov 19, 2004 21:23
- Locatie: Groningen
Ok top bedankt voor de tips, het negatief hielp niet echt aangezien er na een ritje gisteren alweer een paar druppels onder lagen.
Ik denk dat ik 1 poot demonteer ik uit elkaar haal om de keering te vervangen. Ben benieuwd hoe me dit afgaat!
Hebben jullie dit al wel eens eerder gedaan?
Ik denk dat ik 1 poot demonteer ik uit elkaar haal om de keering te vervangen. Ben benieuwd hoe me dit afgaat!
Hebben jullie dit al wel eens eerder gedaan?