Banden voor Marokko 120 breed

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

erwindob

Een kogel is in ieder geval door de kerk: het wordt de XR.

Nu alle bandenadviezen nog evalueren....
TTT

Waarom ga jij op de Honda en niet op de Husky of KTM?
Ja, hoe zit dat??
Heppie een mooie Husky, gaatie op de XR :roll:
smurf.
erwindob

Tsja, sorry :oops:

Met de Huskie kan niet veel benzine mee ....
Ook groter risiko dat bij vallen een radiateur stuk gaat of zo. Dat heb zo'n XR niet, dus kan het niet stuk.
Vermogen zal je ook meestal niet nodig hebben. Enige punt bij de XR is dat de kruissnelheid met een fatsoenlijk toerental wat hoger zou mogen. Maar dat is bij de Huskie ook wel, alhoewel die wel zo sterk is dat de overbrenging echt veel langer zou kunnen daarvoor.

De XR loopt met 15-45 vertanding (meest gangbaar) bij 6000 toeren (max koppel) zo'n 95 km/u en bij 7500 toeren (max vermogen) 120. Maar zeker dat laatste lijkt me niet aan te bevelen een uur of zo achter elkaar. (andere meningen daarover :?:)

Ik ga het dit jaar gewoon met de XR doen, een eventuele volgende keer misschien met een stoerder apparaat. (Een LC8 of een XR440 of zo)

Rwin
Bart M

erwindob schreef:Ga je naar Marokko op je Huskie??? (Of bedoel je de Stonemaster proberen op de Huskie)

Hoe ga je dat met benzine doen? Ik heb ook een Huskie TE450 (2004) maar is volgens mij geen grote tank voor te krijgen (alleen 10,5 liter ipv 7,7)

Rwin
Hoi Erwin,
ik ga met Huskie, Michelin Desert en een 12 liter IMS-tank naar Marokko :D :D :D :D
Da's goed voor 200km. Was wel niet makkelijk te vinden, die IMS-tank: er zijn er totnogtoe slechts een 100-tal van gemaakt, en die zijn bijna allemaal opgekocht door Hall's cycles, een dealer in Amerika. De 2de produktie zou rond deze tijd klaar zijn, maar daar heb ik niet op durven wachten. Een alternatief voor jou is misschien de Bum tank: da's een 5-liter tankje dat je achterop je spatbord kunt bevestigen. Past op vrijwel alle types sportenduro's. Is van australische makelij, maar te verkrijgen in Duitsland naar 't schijnt voor 200euro. Zie onderstaande links:
http://www.dirtbikeworld.net/Reviews/Bu ... mTank.html
http://www.moto-fink.de/
Veel plezier allemaal toegewenst in de zandbak!
Keep on smiling!
erwindob

Leuk tankje!

Overigens verwacht ik met 200 km nog niet genoeg actieradius te hebben (en in NL rijd ik 1 op 12 of zo met m'n Huskie, op wat langere doorgaande stukken heb ik nog niet geprobeerd)

De IMS tank was ik al hele verhalen over de verkrijgbaarheid tegengekomen op het thumpertalk forum. Zo'n ding wil ik nog wel hebben.

Ik heb zelf een 5 liter acerbis tankje achterop de Huskie gemonteerd. Niet zo mooi als de Bum tank maar wel heel veel voordeliger.

Ga ik je tegenkomen bij de Raid de l'amitié of ga je iets anders doen in Marokko?

Veel plezier

Rwin
STTEVE
Contacteer:

erwindob schreef: Ik heb zelf een 5 liter acerbis tankje achterop de Huskie gemonteerd. Rwin
Ik heb EVA gemaild, hij heeft ze nog. In de Acerbis catalogus las ik dat ze eigenlijk voor achter de voornummerplaat zijn. De vuldop zit dan aan de bovenkant, bij je Huskie opzij. Heb je nog geen problemen met lekkende bezine???
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
erwindob

Ik heb er 5600 km mee door Oost Europa gereden + 900 op de autotrein en heeft niets gelekt.

Ik heb er wel een stuk tape over geplakt om te voorkomen dat iemand aan de dop draait om te kijken wat het is.

Er zit ook een setje montagemateriaal bij om em aan de vorkpoten te monteren. Het schijnt zelfs te werken (las ik op een ander forum) om via je tankbeluchting slang de benzine uit de extra tank te laten zuigen. Dat is dus de slang van je originele tankdop naar de bodem van het extra tankje en dat tankje dan weer normaal beluchten.
Maar ik heb nooit een dop gezien met 2 doorvoeren....

Bovendien wil ik m'n koplamp al aan de vorkpoten nietwaar.

groetjes

Rwin
Bart niet ingelogd

erwindob schreef: Overigens verwacht ik met 200 km nog niet genoeg actieradius te hebben (en in NL rijd ik 1 op 12 of zo met m'n Huskie, op wat langere doorgaande stukken heb ik nog niet geprobeerd)

De IMS tank was ik al hele verhalen over de verkrijgbaarheid tegengekomen op het thumpertalk forum. Zo'n ding wil ik nog wel hebben.

Ik heb zelf een 5 liter acerbis tankje achterop de Huskie gemonteerd. Niet zo mooi als de Bum tank maar wel heel veel voordeliger.

Ga ik je tegenkomen bij de Raid de l'amitié of ga je iets anders doen in Marokko?
Rwin
Tiens, mijn huskie verbruikt maar 6 liter op 100km (1 op 16.5?). Is wel model 2004. :D naar 't schijnt verbruiken de modellen 2005 wel meer.
IMS tank is terug verkrijgbaar inmiddels bij Hall cycles en op e-bay.
Acerbis verkoopt 2 soorten 5-liter tankjes dacht ik: een groot bolvormig geval en een vierkant ding: welk vd 2 heb je gemonteerd, en hoe?
Raid de 'l amitié ? Nee, heb ik jaren geleden 2 keer meegedaan, nu wordt het de Tuareg rallye :D :D
erwindob

Ik heb de vierkante koektrommel.
En ook een 2004 Huskie 450 maar niet met originele sproeiers. Ben v. Erp heeft deze gelijk verbeterd :?:

Hij loopt in ieder geval wel lekker, maar dus niet zuinig.

Ik heb de koektrommel achterop gemonteerd bovenop het spatbord. De gaten in de lengte (achterelkaar, en de dop dus aan de zijkant) in het midden.
Onder het spatbord een plaatje (5mm ijzer) zodat het ding klemt op de subframe buisjes en niet aan het plastic.

Heeft in ieder geval het Capella stampers ritje overleeft. Ik merk wel dat je op knippen met je achterwerk tegen het ding aankomt (nee, geen opmerkingen over mijn achterwerk)

Ik zal eens bij de Hall Cycles gaan kijken voor zo'n tank. 'k heb em al gevonden op http://www.halls-cycles.com/IMS/IMS_PAGE.htm

Rwin
Bart M

Ha, dat is interessant!
We moeten namelijk, naast voldoende brandstof, ook 4 liter water mee kunnen nemen. Nu heb ik daartoe 3 kokers gemaakt van regenafvoerbuizen waarin precies een PET-fles past. 2 stuks zitten vast links en rechts achteraan, op het Alu-frame bevestigd dmv een op maat geplooide Alu-lat. Nummer 3 zit op dezelfde plaats als jouw tankje, op ongeveer dezelfde punten vastgemaakt denk ik. Laatst een testrit gedaan: de kokers opzij zitten prima, maar nummer 3 zit ook bij mij verschrikkelijk in de weg als er een beetje technisch gereden wordt (lees: m'n achterwerk doet flink pijn :oops: ). Oplossing?
Keep on smiling!
erwindob

Ik denk dat ik het 'nummerbord' links achter weghaal en daar iets bouw voor water.
Moet nog eens flink puzzelen. (ik heb nog wat meer tijd)

Ben wel heel benieuwd naar jouw bouwwerk, plaatje?

Rwin
Bart M

Op algemene aanvraag, hieronder enkele links naar foto's van mijn kokers op de HVA 450 (model 2004) (fotopic laat om een of andere reden niet toe om foto's hieronder effectief te tonen):
http://gallery125159.fotopic.net/p11875618.html
http://gallery125159.fotopic.net/p11875616.html
Je ziet dat de centrale koker schuin afgevlakt is aan de zijde van het zadel: da's een recente aanpassing bedoeld om m'n achterwerk te behoeden :roll:
http://gallery125159.fotopic.net/p11875622.html
en deze foto is van onder naar boven gemaakt:
http://gallery125159.fotopic.net/p11875621.html

Groetjes,
Bart
Keep on smiling!
erwindob

Thanx,

Ik heb inmiddels ook wat gefabriekt op de XR. Eentje links en eentje dwars achterop. Fotootjes op http://www.erwindob.net/XR400Rallye

Ik zie dat je ook een mooi subframepje d'r bij gemaakt hebt. Bij de XR loopt dat al wat verder naar achter dus dat loopt wel los.
Verder heb ik wel heel dik ijzer (4mm) gebruikt. De beugels zullen absoluut niet breken (misschien de bouten wel?). De bouwmarkt had keuze uit 4 en 6 mm.
Dat met die slangeklem, daar komt een bout met draad getapt.

Je hebt trouwens wel mooie schroefdeksels. Wat ik hier zag liggen daar moest nog weer een mof bij gaf nogal wat extra lengte/dikte.

Rwin
Bart M

Ha Erwin,
zozo, mooi werk! Ziet er zeer solide uit. Wordt het geheel door het dikke staal niet erg zwaar? Ik mag per koker op m'n Huskie toch makkelijk 500g tellen, zonder inhoud wel te verstaan :roll: En 't is enkel PVC en wat Alu ! Misschien ben ik wel een beetje te voorzichtig, maar ik vind dat achterframe van m'n Huskie er niet erg stevig uitzien, daarom durf ik er niet teveel gewicht op te hangen. Gelukkig weeg ik zelf niet veel ... :lol:
Keep on smiling!
erwindob

't XR achterframpje ziet er redelijk stevig uit. En ik wil natuurlijk niet m'n water verliezen onderweg daar.

Maar ik had liever 2mm ijzer genomen ipv 4, helaas niet in de winkel.

Ik kan in ieder geval een paar keer alles terugbuigen, breken zal het niet. Die bovenop ben ik het meest bang nog dat de bouten breken, misschien dat ik er een groter maatje in tap. (of anders wat extra boutjes meeneem)

Ik heb 't spul niet op de weegschaal gelegd, maar alle andere bekenden rijden met een 30 kg zwaardere fiets dus ik kan wat hebben.

Rwin
Dirk Jan
Contacteer:

Ik ga op 8 april tot en met 18 april a.s ook naar Marokko.
Ga met de georganiseerde rit van De Belg Fontijn mee.
Voor de eerste keer de woestijn in.
Banden ben ik wel uit, alleen nu lees ik zo veel over de grotere tanken.
Is er iemand dei iets over het verbrijk weet van mijn Yamaha WR 450f van bouwjaar 2003. Heeft een 10 liter tank standaard.
Een verijste voor deze rit is dat ik 150 km moet kunnen gaan met een tank.

Ik hoor het graag van de ervaren piloten onder jullie.

Weet ook iemand waar ik hier in MNed. een pakketje kan kopen met die alarm vuurpijlen etc.

Misschien kan er ook iemand reageren die zoiets alles heeft gereden, ik heb nog vragen genoeg.

Bedankt alvast Dirk Jan
erwindob

de vuurpijlen heb ik van http://www.rm-rallye-tec.de
Sneller thuis dan de watersportwinkel ze heeft.

Ik heb het 1 schots model en een doosje patronen. Lekker klein. Ik heb ook een flitslicht erbij. Afbeelding
(alles dubbel, voor Jan en mij)

Rwin
Joop

Dirk Jan schreef:Voor de eerste keer de woestijn in.
Banden ben ik wel uit, alleen nu lees ik zo veel over de grotere tanken.
Is er iemand dei iets over het verbrijk weet van mijn Yamaha WR 450f van bouwjaar 2003. Heeft een 10 liter tank standaard.
Een verijste voor deze rit is dat ik 150 km moet kunnen gaan met een tank. Bedankt alvast Dirk Jan
Als wij in Noord Fankrijk rijden is het verbruik altijd 1 - 15/16 :D (KTM 400/450 EXC, Suzuki DR-Z-400, harde ondergrond). Er was ook een keer een Yamaha 426 bij en deze had een hoger verbuik (1- 14) :( . Dus ik denk dat je in de woestijn met 10 liter geen 150 km kunt rijden met een WR450F of je moet alleen op de harde paden rijden, dan heb je misschien een kans, maar ik zou dat risico niet nemen. :idea:
Gast

Bedankt voor jullie reactie jongens.

Ik zal dus echt een andere tank of een extra tankje op het achterspatbord moeten monteren.

Is er nog iemand die dat gebruikt heeft liggen?

Bedankt alvast.
Bart M

je kunt grotere tanks bestellen voor je WR450 Bij IMS in de US. Kosten 225 $ geloof ik, zonder transportkosten weliswaar.
http://www.imsproducts.com
Zopas nog een goedkopere oplossing voor je gezien, een a-loop tank (achtertank voor WR400/426, maar ik denk dat je ze ook op je 450 kunt laten passen):
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WDVW
Wel snel zijn, die dingen worden zeldzaam..
Keep on smiling!
hornet911

STTEVE schreef:
erwindob schreef: Ik heb zelf een 5 liter acerbis tankje achterop de Huskie gemonteerd. Rwin
Ik heb EVA gemaild, hij heeft ze nog. In de Acerbis catalogus las ik dat ze eigenlijk voor achter de voornummerplaat zijn. De vuldop zit dan aan de bovenkant, bij je Huskie opzij. Heb je nog geen problemen met lekkende bezine???
Wat kosten die acerbis tankjes??
0X
STTEVE
Contacteer:

hornet911 schreef:
STTEVE schreef:

fff erik vragen http://www.evamotor.nl/
Steve

erwindob

EVA had zo'n ding hangen, en aangezien hij er mee schijnt te stoppen is die misschien ook nog wel in de aanbieding.
hornet911

STTEVE schreef:
hornet911 schreef:
STTEVE schreef: Ik heb EVA gemaild, hij heeft ze nog. In de Acerbis catalogus las ik dat ze eigenlijk voor achter de voornummerplaat zijn. De vuldop zit dan aan de bovenkant, bij je Huskie opzij. Heb je nog geen problemen met lekkende bezine???

over welke eric heb je het dan??
0X
STTEVE
Contacteer:

hornet911 schreef:
STTEVE schreef:
hornet911 schreef: Wat kosten die acerbis tankjes??

over welke eric heb je het dan??
Eric van EVA . De "E" van EVA staat voor Eric
Steve

Plaats reactie