ey
klopt dit ,ik denk dat ik op mn yz 125 ' 88 een smeernippel heb op mn voor rem en ook een op mn achterrem. (zijn bijde schijfrem dus)
klopt dit of is dit iets anders?ik heb der daarnet vet ingespoten
thanks
remmen
Moderator: ghulst
Dit zijn geen smeernippels maar ontluchtingsnippels om je remmen te ontluchten als er lucht op zit.
Het is wel erg dom van je om daar vet in te spuiten.
Je hebt geluk als je de ontluchtingsnippel niet hebt opengedraaid als je er vet ingespoten hebt want dan kan er niets in.
Als je dit wel hebt gedaan dan kan je het hele zaakje uit elkaar halen en goed schoonmaken.
Je moet zo wie zo de nippels goed vetvrij maken want die zitten nu natuurlijk wel vol vet.
Succes
Het is wel erg dom van je om daar vet in te spuiten.
Je hebt geluk als je de ontluchtingsnippel niet hebt opengedraaid als je er vet ingespoten hebt want dan kan er niets in.
Als je dit wel hebt gedaan dan kan je het hele zaakje uit elkaar halen en goed schoonmaken.
Je moet zo wie zo de nippels goed vetvrij maken want die zitten nu natuurlijk wel vol vet.
Succes
Laatst gewijzigd door adje op wo nov 02, 2005 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik heb dit ook met verbazing gelezen
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
IDD
Moet zo even mijn achterbrug ontluchten.
FF zonder dollen dit zijn beginners foutjes.
Willem,
zoek even in de verschillende fora hoe je om moet gaan met remmen ed.
succes (je zult het nodig hebben).
Moet zo even mijn achterbrug ontluchten.
FF zonder dollen dit zijn beginners foutjes.
Willem,
zoek even in de verschillende fora hoe je om moet gaan met remmen ed.
succes (je zult het nodig hebben).
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
zal dus met de compressor even moeten in blazen,zulle ze nog werken?ja toch?
jah sry e ik had het gelezeen op een brommer forum en ze zeiden dat je dat bij een crosser moest doen ik zo goed gelovig zijn
nu mezelf belachelijk gemaakt
ps wanneer zou ik dit dan nodig hebben,die nippels om ze te ontluchten?
en zitten er ergens smeernippels?
jah sry e ik had het gelezeen op een brommer forum en ze zeiden dat je dat bij een crosser moest doen ik zo goed gelovig zijn
nu mezelf belachelijk gemaakt
ps wanneer zou ik dit dan nodig hebben,die nippels om ze te ontluchten?
en zitten er ergens smeernippels?
yamaha yz 125
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Oooooh, is da nie tegen piepende remmen......
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
AHHHHHHHHHHHHHHH
ik lees net : Je hebt geluk als je de ontluchtingsnippel niet hebt opengedraaid als je er vet ingespoten hebt want dan kan er niets in
ik denk dat ik ze niet heb opengedraait
ik heb enkel een rubbertje dat erover zat ervan gadaan,vetspuit er op en gespoten,maar idd ik had al het gevoel dat er niets inging,stroomde gwn llangs de zijkanten weg
dus is het niet erg ofzo??
(need help :p )
ik lees net : Je hebt geluk als je de ontluchtingsnippel niet hebt opengedraaid als je er vet ingespoten hebt want dan kan er niets in
ik denk dat ik ze niet heb opengedraait
ik heb enkel een rubbertje dat erover zat ervan gadaan,vetspuit er op en gespoten,maar idd ik had al het gevoel dat er niets inging,stroomde gwn llangs de zijkanten weg
dus is het niet erg ofzo??
(need help :p )
yamaha yz 125
Willem, het zijn de smeernippels op je achterbrug/balhoofd waar je vet moet inspuiten. De nippels an je remmen lijken er misschien wat op, maar dit is (zoals je ondertussen wel weet) niet hetzelfde......
Als het vet ernaast loopt (zoals bij de remmen), dan moet je de nippel wat anders positioneren......Toen ik dit voor het eerst deed, lukte het bij mij ook niet direct, ik dacht dat ik een verkeerde maat van smeernippel had ofzo.... Eens er druk op de leiding komt, dan gaat het vet rechtstreeks naar je lagers...... Het oude vet wordt er uit geperst (langzaam het vet induwen dus, anders kan het wel eens zijn dat je er een keerring uitduwt.....)......
Als het vet ernaast loopt (zoals bij de remmen), dan moet je de nippel wat anders positioneren......Toen ik dit voor het eerst deed, lukte het bij mij ook niet direct, ik dacht dat ik een verkeerde maat van smeernippel had ofzo.... Eens er druk op de leiding komt, dan gaat het vet rechtstreeks naar je lagers...... Het oude vet wordt er uit geperst (langzaam het vet induwen dus, anders kan het wel eens zijn dat je er een keerring uitduwt.....)......
Zitten niet standaard op elke fiets. De meeste maken die er zelf op.
Ik denk dat jij rustig de zaak eens uit elkaar moet trekken en gaan invetten/inspecteren.
Maar maak van te voren een paar fotos of schetsen zodat je weet wat waar en hoe het hoort te zitten.
Ik denk dat jij rustig de zaak eens uit elkaar moet trekken en gaan invetten/inspecteren.
Maar maak van te voren een paar fotos of schetsen zodat je weet wat waar en hoe het hoort te zitten.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Tsja, kan zijn dat er geen opzitten.....Mijn ondervinding is dat bij de modernere motoren er veelal geen opzitten.....Bij oudere weet ik het niet?
Als er geen opzitten kan je eventueel het volgende doen:
- wachten tot je lagers kapot zijn (penetratie van water,vuil,......) En ze dan vervangen (en het volgende toepassen) OF
- balhoofd/achterbrug volledig demonteren en zelf nippels plaatsen (gaatje boren, schroefdraad trekken). Dan kan je om de zoveel tijd de smeerpomp eraan hangen en vermijd je dat water/vuil tussen je lagers kan komen.....
Gezien de leeftijd van je bike (en je misschien beperkte technische kennis??) , zou ik (zéér persoonlijk) kiezen voor de eerste oplossing....
Als er geen opzitten kan je eventueel het volgende doen:
- wachten tot je lagers kapot zijn (penetratie van water,vuil,......) En ze dan vervangen (en het volgende toepassen) OF
- balhoofd/achterbrug volledig demonteren en zelf nippels plaatsen (gaatje boren, schroefdraad trekken). Dan kan je om de zoveel tijd de smeerpomp eraan hangen en vermijd je dat water/vuil tussen je lagers kan komen.....
Gezien de leeftijd van je bike (en je misschien beperkte technische kennis??) , zou ik (zéér persoonlijk) kiezen voor de eerste oplossing....
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Op geen enkele crossmotor zit standaard een smeernippel.hornet911 schreef:Tsja, kan zijn dat er geen opzitten.....Mijn ondervinding is dat bij de modernere motoren er veelal geen opzitten.....Bij oudere weet ik het niet?
Als er geen opzitten kan je eventueel het volgende doen:
- wachten tot je lagers kapot zijn (penetratie van water,vuil,......) En ze dan vervangen (en het volgende toepassen) OF
- balhoofd/achterbrug volledig demonteren en zelf nippels plaatsen (gaatje boren, schroefdraad trekken). Dan kan je om de zoveel tijd de smeerpomp eraan hangen en vermijd je dat water/vuil tussen je lagers kan komen.....
Gezien de leeftijd van je bike (en je misschien beperkte technische kennis??) , zou ik (zéér persoonlijk) kiezen voor de eerste oplossing....
Bij enduro motoren zal dat misschien wel het geval zijn, maar bij een crossmotor niet.
Het spul moet gewoon uit elkaar getrokken worden om het te kunnen smeren.
k zal dat zelf wel maken,
technische kennisch heb ik (denk ik toch wel) genoeg,want vrienden vragen altijd om hun puchies,flandrias tot hun crossmotoren eens in orde te zetten,andere cil steken ,sie en la
maar dat heb ik geleerd door ervaring,dus weet ik da nu ook weer van die ontluchtingsnippels ,zo leer je ECHT bij
technische kennisch heb ik (denk ik toch wel) genoeg,want vrienden vragen altijd om hun puchies,flandrias tot hun crossmotoren eens in orde te zetten,andere cil steken ,sie en la
maar dat heb ik geleerd door ervaring,dus weet ik da nu ook weer van die ontluchtingsnippels ,zo leer je ECHT bij
yamaha yz 125
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Oke, dan heb ik een vraag voor jou:willem7 schreef:k zal dat zelf wel maken,
technische kennisch heb ik (denk ik toch wel) genoeg,want vrienden vragen altijd om hun puchies,flandrias tot hun crossmotoren eens in orde te zetten,andere cil steken ,sie en la
maar dat heb ik geleerd door ervaring,dus weet ik da nu ook weer van die ontluchtingsnippels ,zo leer je ECHT bij
Hoe ga jij dat aanpakken?
Ik vraag het alleen ter controle, want ik twijfel nogal aan jou "ervaring"
voorvork deruit halen(niet zo moeilijk) dan even aan de bromboer vragen waar ik hem moet plaatsen en beetje uitleg dan uitvoeren en alles monteren zeker
of zopu de vork mogen blijven zitten?
achterbrug hoef ik geen nippel,vering is net bij reiger binnen om te reviseren,en, ik smeer gelijk de achterbrugbewegende delen in.
denk dat ik zo goed zit
of zopu de vork mogen blijven zitten?
achterbrug hoef ik geen nippel,vering is net bij reiger binnen om te reviseren,en, ik smeer gelijk de achterbrugbewegende delen in.
denk dat ik zo goed zit
yamaha yz 125
op deze manier kan ik je een goede raad gevenwillem7 schreef:voorvork deruit halen(niet zo moeilijk) dan even aan de bromboer vragen waar ik hem moet plaatsen en beetje uitleg dan uitvoeren en alles monteren zeker
of zopu de vork mogen blijven zitten?
achterbrug hoef ik geen nippel,vering is net bij reiger binnen om te reviseren,en, ik smeer gelijk de achterbrugbewegende delen in.
denk dat ik zo goed zit
BLIJF ER MET JE HANDEN AF
zoniet ga je u verongelukken. Vork moet er helemaal niet uit. je hebt goezde hoop dus laat het is voordoen door iemand die het wel kan,dan sta je al een hele stap verder en kan je het de volgende keer helemaal aleen proberen, maar op deze manier kom je er nooit
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Maak je niet druk Willem. Gewoon lekker je vragen blijven stellen, en kijken of je er iets van op kan steken. Iedereen hier heeft fouten gemaakt, daar leer je van.willem7 schreef:hier ben ik nie veel mee hoorSchmetz#56 schreef:
Ik zou je achterbrug wel van smeernippels voorzien. Het is een werkje van niks, en je kunt na elke rit met de vetspuit de boel doorsmeren. Het ligt nu toch open??
Probeer wel een beetje logisch te denken en ga niet meteen aan de slag als je er niet zeker van bent. Even wachten en wat rondvragen kan je een hoop extra werk schelen en kan je onnodige uitgaven besparen. kijk of je een handboek kan vinden van je fiets. Suc6
Je kunt natuurlijk ook de achtervork en de link elke 2 a 3 maanden demonteren, alles schoonmaken en weer netjes invetten met waterbestendig vet en vooral de hoge druk spuit er niet te dicht op zetten.hornet911 schreef: Als er geen opzitten kan je eventueel het volgende doen:
- wachten tot je lagers kapot zijn (penetratie van water,vuil,......) En ze dan vervangen (en het volgende toepassen) OF
- balhoofd/achterbrug volledig demonteren en zelf nippels plaatsen (gaatje boren, schroefdraad trekken). Dan kan je om de zoveel tijd de smeerpomp eraan hangen en vermijd je dat water/vuil tussen je lagers kan komen.....
Let wel: de achtervork (en niet de voorvork zoals Willem per ongeluk schrijft).
Het zelfde geldt voor wiellagers (niet de lagers er uit halen, alleen de keerringen) en balhoofd. Voor de wielen zijn eenzijdig of tweezijdig gesloten wiellagers ook heel fijn.
Laatst gewijzigd door henkzelf op vr nov 04, 2005 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.