motorprobleem husky
Moderator: ghulst
ik ben net gaan rijden, maar de husky heeft het niet gehaald. Het gaat hier om een wr360. Na een tijdje rijden leverde de moter niet meer de normale power. Het voelde aan of ik plots in opgespoten zand was terecht gekomen en na terugschakelen kreeg ik nog steeds niet genoeg power. Moter viel stil en was niet meer op gang te krijgen. De compressie voelde ook niet aan hoe het moest zijn (zeer zwak) en ik kon het punt om hem in gang te trappen ook niet vinden. Hij stond ook abnormaal warm. nieuwe bougie erin, laten afkoelen en... rijden. 3min en terug van hetzelfde. Nu hij terug afgekoeld is, begint de compressie wat terug te komen, maar starten doet hij niet. koelvloeistofniveau is normaal. Als ik hem kick, niest hij soms, maar start hij niet. Rara wat zou het kunnen zijn en wat gaat me dit kosten? [/url]
Het leek mij ook iets hebben van een vastloper, hoewel ik goede olie in goede verhouding gebruik. De piston is bij de 2e keer afslaan even geblokkerd geweest maar is direkt terug losgekomen. hij staat ook niet te arm afgesteld. Dit alles volgens mijn mening dus. Wat een warmloper is weet ik niet. Heb het koelvloeistofniveau gechekt en dit was in orde. Misschien een defekte waterpomp? En dan oververhit geraakt?
Verkouden dus: 3 dagen onder de wol en dan moet het wat beter gaan of een warm bad met eucaliptus.bart schreef:Als ik hem kick, niest hij soms, maar start hij niet. Rara wat zou het kunnen zijn [/url]
Genoeg.
Dat niezen, komt dat tussen de kop en cylinder uit maw is je koppakking niet lek??
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Ik bedoelde niezen uit de uitlaat. Onverbrande gassen die te laat ontbranden ofzoiets. Ik heb hem daarstraks hogedruk gereinigd en kan dus niet zien of hij langs zijn koppakking lekte. De kickstarter kwam ook niet echt terug zoals het normaal is.
Kickstarter heeft toch niets met je zuiger te maken ?
Nou ja, ik bedoel dat deze een veer heeft die ervoor zorgt dat alles mooi terug komt.
Of er moet iets grandioos mis zijn in je versnellingsbak (let us pray)
Nou ja, ik bedoel dat deze een veer heeft die ervoor zorgt dat alles mooi terug komt.
Of er moet iets grandioos mis zijn in je versnellingsbak (let us pray)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Ik heb gewoon niet de motorervaring die sommigen onder jullie hebben en probeer gewoon zoveel mogelijk informatie te geven. Wat ik ook niet begrijp is dat ik plots het punt niet meer vind om hem in gang te trappen, de versnellingsbak lijkt me orde. Het heeft eerder iets te maken met cilinder/piston. Het is ook mijn eerste 2t, weet dus niet hoe een versleten piston voelt en of het allemaal zo plotseling kan komen. En merci voor de hulp.
Trek dan je uitlaat er maar eens vanaf en inspecteer de zuiger, zuigerveer en cilinderwand via de uitlaatpoort met een zaklamp.
MAAR BLIJF MET JE VINGERS UIT DE CILINDER ALS JE IETS WIL LATEN BEWEGEN !! Je kunt er zo een verliezen als iemand de kickstarter bedient en jij met je vinger in die poort zit.
MAAR BLIJF MET JE VINGERS UIT DE CILINDER ALS JE IETS WIL LATEN BEWEGEN !! Je kunt er zo een verliezen als iemand de kickstarter bedient en jij met je vinger in die poort zit.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
dan zal er wel even compressie opzitten,kan het me helemaal voorstellen op halloweengassen schreef:Trek dan je uitlaat er maar eens vanaf en inspecteer de zuiger, zuigerveer en cilinderwand via de uitlaatpoort met een zaklamp.
MAAR BLIJF MET JE VINGERS UIT DE CILINDER ALS JE IETS WIL LATEN BEWEGEN !! Je kunt er zo een verliezen als iemand de kickstarter bedient en jij met je vinger in die poort zit.
hoe ziet je bougie eruit? roetig of wit? Hoe je vertelt lijken dit lamme zuigerveren,maar vastlopen is iets heel anders,als hij vastgezeten heeft zoals je verteld maak je heb best is open voor alle zekerheid voor er meerdere brokken aan komen. Heb zo bij men WR200 ook de zuigerveren is door de uitlaat zien spuwen na een ongeveer hetzelfde verhaal zoals je verteld.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300