gvd e kut,kloten is da

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
willem7
Berichten: 135
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:32
Locatie: maldegem

hallo
heb mn nieuwe filter van twin vrijdag gamonteerd zaterdag cross
en dfaarnet wilde ik filter kuisen ,en GVD filter vuis (dat je zo moet aandraaien zodat hij spant) was losgedavert denk ik tijden s het rijden want filter zat er gewoon tegen,schroef zat gwn in de filterhouder
dus ik kijk en ja beetje zand in de doorlaat naar de carb,vlug weggedaan .
hebben er dit nog eens tegen gekomen?
en wat van schade?
ik had net nieuwe prox piston(+ cil gebooord)
maja schartjes zullen der wel niet inzitten denk ik
ps ik voelde tijdens het rijden dat er iets niet klopte soms ion het optrekkken zo bwwooppp
dusja
yamaha yz 125
crossboss
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jun 29, 2003 00:03
Locatie: Gilze
Contacteer:

ik zou hem open halen en zuiger, cilinder en big end controleren. Zon blokje kan eigenlijk geen zand hebben. Zeker als ie zon raar geluid heeft gemaakt.
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Zou eerst de vinger eens in de car stoppen en voelen hoeveel zand daar zit, misschien is het filter de laatste bocht pas los gegaan
Gebruikersavatar
willem7
Berichten: 135
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:32
Locatie: maldegem

hallo mensjes :)
heb de doorlaat (luchtfilter - carb )gwn prima gekuist zaten een piep klein beetje zandkorreltjes in,en het parcours lag gelukkig slijkerig,dus gelukkig geen stofwolk,dus is het minder erg.in carb zat nergens zand dus ben ik gersut dfat er niets/of minimaal wat zandkorreltjes in mn cilinder zit.
heb vandaag me filter uitgekuist in filter cleaner,prachtig spul is dat
uw filter is zo gekuist
vroeger deed ikdat gwn in zeepzop(mss maar 3keer,het crosseizoen was nog niet begonnen dus...) maar die olie bleef zitten he en das zo een vetiige boel
gelukkig bestaat filter cleaner:d daarna in water gespoeld en morgen avond inolien :d

greetz
yamaha yz 125
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Als er geen stof zand in de carb zit zou ik de cilinder er niet snel afhalen.
Uitlaat er effe afhalen en naar de zuiger kijken, en de krusasspeling effe checken geeft wel een aardig beeld voor de rest, maar als het nat is geweest dan valt het wel mee meestal.
Gebruikersavatar
willem7
Berichten: 135
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:32
Locatie: maldegem

ja ik ga mooi van mn cil blijven :d
merci he :)
yamaha yz 125
Plaats reactie