Hoelang rijd jij met een ketting en een set tandwielen?
Momenteel ben ik aan mijn 5de paar tandwielen en ketting bezig.
Nou en zul je zeggen, was het niet dat ik het voor elkaar gekregen heb om deze te verslijten op 6700 km. Dit lijkt me overdreven slijtage en nochtans reinig ik na iedere rit de ketting eerst zachtjes met de hd reiniger, ontvet ze met kerosene en smeer ze dan in met motorolie, vroeger met kettingspray maar de tijd dat de ketting meeging was hetzelfde. Ohja merken van de ketting eerst 4 x DC (die gingen een 1000km mee) en nu een Regina oro.
Misschien tips om een ketting te vinden cq onderhouden, die het iets langer volhoud??
Hoelang rijd jij met een ketting/tandwielen?
Moderator: ghulst
Met een stealth achter tandwiel en een DID X-ring ketting ( 520VM ) zal je toch wel heel wat meer km moeten kunnen maken.
Zelf rij ik met zo'n DID X-ring maar ik heb er achter een aluminium Talon tandwiel op liggen en daar rij ik al zo'n 2500 km mee.
Maar ja , je moet natuurlijk ook niet constant in de vette modder gaan spelen want daar kan het allemaal niet zo goed tegen
Zelf rij ik met zo'n DID X-ring maar ik heb er achter een aluminium Talon tandwiel op liggen en daar rij ik al zo'n 2500 km mee.
Maar ja , je moet natuurlijk ook niet constant in de vette modder gaan spelen want daar kan het allemaal niet zo goed tegen
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
Ik deed 2200km met een set en toen was hij helemaal op. Bij 1200km ook nog een keer de tandwielen vervangen.
Gebruik:
Ik rij wel weinig mogelijk op de weg. Ketting reinigen doe ik met de hogedruk (niet direct richten) en door er af en toe een doek met WD 40 langs te halen. Niet overdreven veel dus. Wel smeer ik hem iedere keer voordat ik ga rijden.
Gebruik:
Ik rij wel weinig mogelijk op de weg. Ketting reinigen doe ik met de hogedruk (niet direct richten) en door er af en toe een doek met WD 40 langs te halen. Niet overdreven veel dus. Wel smeer ik hem iedere keer voordat ik ga rijden.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
De levensduur is ook sterk afhankelijk van de spanning die je de ketting meegeeft. Ietsiepietsie te strak en het hele spul gaat erg veel korter mee.
Dus liever iets te los
Dus liever iets te los
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
- dennis blue magic
niet abnormaal bij mij zit er ook al het 5de stel er op +-6500 km.#316 Guyke schreef:Hoelang rijd jij met een ketting en een set tandwielen?
Momenteel ben ik aan mijn 5de paar tandwielen en ketting bezig.
Nou en zul je zeggen, was het niet dat ik het voor elkaar gekregen heb om deze te verslijten op 6700 km. Dit lijkt me overdreven slijtage en nochtans reinig ik na iedere rit de ketting eerst zachtjes met de hd reiniger, ontvet ze met kerosene en smeer ze dan in met motorolie, vroeger met kettingspray maar de tijd dat de ketting meeging was hetzelfde. Ohja merken van de ketting eerst 4 x DC (die gingen een 1000km mee) en nu een Regina oro.
Misschien tips om een ketting te vinden cq onderhouden, die het iets langer volhoud??
wel puur off-road. km
wr250f.
Dat is hetgeen je nodig hebt, Guy !adje schreef:Met een stealth achter tandwiel en een DID X-ring ketting ( 520VM ) zal je toch wel heel wat meer km moeten kunnen maken.
Rij ik ook mee.
Jo VdB
Zal deze ketting eens proberen.Jo VdB schreef:Dat is hetgeen je nodig hebt, Guy !
Rij ik ook mee.
Jo VdB
Bedankt in alle geval