cross onderhoud

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
willem7

hallo
ik had zitten denken '' als we nu eens allemaal tips geven,hier in deze topic, om onze crossmotoren goed te verwenne,onderhouden. en naa een poosje,al de tips mooi samenvatten en eens mooi uittypen.''
dan zou het toch makkelijk zijn om beginners( zoals ik :D ) of gwn de anderen ook,om hun cross perfect te houde,er zijn altijd dingen die je over het hoofd ziet,ja toch?

wat vind je vant idee?
bedankt voor de medewerking
yamaha yz 125
ktm sx250f

hallo daar

eleke keer na het rijden even laten drogen (modder) dan goed afborstelen en dan even met de tuinslang eroverheen dan weer even laten drogen en dan netjes opbergen klaar voor de volgende keer :wink:
green meanie

hee hallo!

mijn onderhoud hangt egt af van de baan,het weer enz.!!
in hartje zomer train ik 2x in de week dus goede onderhoud is noodzakelijk!!

naar elke keer rijden (plusminus 2-4 uur)zoms is de baan zo droog dat je de motor haast niet schoon hoeft te maken,heeft dan meer van het water te leiden dan van het zand!!
maar meestal is het modder omdat ze de baan sproeien tegen stuifzand :evil: !!
normaal maak ik ze helemaal schoon,eerst met hoge druk alle bagger er af..dan spuit ik ze helemaal in met truckreiniger en laat ze ff weken..dan weer afspuiten..dan zijn ze als nieuw,geen koreltje zand meer te vinden!!
waneer nodig de ketting opspannen,goed uitborstelen,dik in ut vet!!
schoon ingevet filtertje er achter,afentoe de filterbak er ff achter weg want er wil nog wel us een korreltje zand naar binnen sluipen,en dat mag nooit!!
de uitlaat mooi in het vet,alle beweegbaare delen weer smeren en ga zo maar door!
dit doe ik naar elke keer rijden,is even wat werk maar dan blijfen ze mooi nieuw :wink: :lol:
Plaats reactie