uitlaat afzagen
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Waar wil je hem afzagen, vermogen velies je er zowizo wel mee als je zomaar wat afzaagd.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/237589
kun je de uitlaat zien, wilde vanaf het einde ongeveer 10 a 15 cm afzagen.
kun je de uitlaat zien, wilde vanaf het einde ongeveer 10 a 15 cm afzagen.
over wat gaat het? viertakt of 2t?? bij de 2is het principe net hetzelfde namelijk: hoe korter de demper hoe bruter de motor zal optrekken (cross) en veel lawaai natuurlijk hoe langer de demper hoe meer de motor kan uitlopen in toeren (supermotard)
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
als ik mn ogen mag geloven zie ik dat het om een 4takt gaat
ik zou der mooi afblijven hoor
ik deed da vroeger ook zo van die beunhaas zaken
desnoods een nieuwe kopen
fmf je ofzo domaaatje
maar met je demper te veranderen heb je toch ggen merkbare veranderingen,bij een cross wel he gaan 50cc brommerken e
ik zou der mooi afblijven hoor
ik deed da vroeger ook zo van die beunhaas zaken
desnoods een nieuwe kopen
fmf je ofzo domaaatje
maar met je demper te veranderen heb je toch ggen merkbare veranderingen,bij een cross wel he gaan 50cc brommerken e
yamaha yz 125
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Demper heeft maar weinig invloed op het lopen, enige is wat meer of minder weerstand, lengte heeft daar een bepaalde invloed op maar die is maar klein. (2takt)Klx300R schreef:over wat gaat het? viertakt of 2t?? bij de 2is het principe net hetzelfde namelijk: hoe korter de demper hoe bruter de motor zal optrekken (cross) en veel lawaai natuurlijk hoe langer de demper hoe meer de motor kan uitlopen in toeren (supermotard)
greetz
Expansie deel is bepalend...
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Zou er lekker vanaf blijven, enige wat je krijgt is een hoop herrie.
Kunt om te proberen ook veel beter eens zonder demper rijden. (makkelijker terug te zettend an afzagen) dat lijkt wel harder te gaan, omdat je meer herrie hebt maar voor de rest heb je er niet veel aan.
Kunt om te proberen ook veel beter eens zonder demper rijden. (makkelijker terug te zettend an afzagen) dat lijkt wel harder te gaan, omdat je meer herrie hebt maar voor de rest heb je er niet veel aan.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
dit is toch wel heel voelbaar hoor, heb daar toch al heel wat mee ge experimenteerdRudy schreef:Demper heeft maar weinig invloed op het lopen, enige is wat meer of minder weerstand, lengte heeft daar een bepaalde invloed op maar die is maar klein. (2takt)Klx300R schreef:over wat gaat het? viertakt of 2t?? bij de 2is het principe net hetzelfde namelijk: hoe korter de demper hoe bruter de motor zal optrekken (cross) en veel lawaai natuurlijk hoe langer de demper hoe meer de motor kan uitlopen in toeren (supermotard)
greetz
Expansie deel is bepalend...
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Probleem is dat gevoel teveel tussen de oren zit en door geluid bepaald wordt.Klx300R schreef:dit is toch wel heel voelbaar hoor, heb daar toch al heel wat mee ge experimenteerdRudy schreef:Demper heeft maar weinig invloed op het lopen, enige is wat meer of minder weerstand, lengte heeft daar een bepaalde invloed op maar die is maar klein. (2takt)Klx300R schreef:over wat gaat het? viertakt of 2t?? bij de 2is het principe net hetzelfde namelijk: hoe korter de demper hoe bruter de motor zal optrekken (cross) en veel lawaai natuurlijk hoe langer de demper hoe meer de motor kan uitlopen in toeren (supermotard)
greetz
Expansie deel is bepalend...
Test wijzen anders uit
In de moto73 hebben ze ongeveer 1,5 jaar geleden een keer een kawasaki zx6 op de testbank gehad met een heel stel uitlaten. Ze hebben hem toen ook getest zonder uitlaat.
Conclusie was eigelijk dat hij met een paar aftermarket uitlaten (iets) meer vermogen leverde (2-3 pk op 110 is verwaarloosbaar maargoed). Zonder uitlaat leverde hij in iedergeval minder vermogen!!!
Ook een 4-takt motor is ontworpen met een bepaalde weerstand in de uitlaat!
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
als je wil testen,
misschien kan ik je helpen:
ik denk dat ik thuis nog zo'n korte crossdemper van een LC4 liggen heb (ergen is rommelhoop die ik "werkbank" noem...
't is enkel de buitenbuis, maar misschien kan ik je er een plezier mee doen? (als ik het ding niet weggegooid heb, tenminste.
Gery
misschien kan ik je helpen:
ik denk dat ik thuis nog zo'n korte crossdemper van een LC4 liggen heb (ergen is rommelhoop die ik "werkbank" noem...
't is enkel de buitenbuis, maar misschien kan ik je er een plezier mee doen? (als ik het ding niet weggegooid heb, tenminste.
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
jullie snappen me niet echt 100% het aantal pk's en dergelijk blijft hetzelfde. Hetgene wat verander is de curve die de moto maakt en het aantal toeren
Korte demper: vrij vlakke curve die stijl omhoog loopt met een beetje afname in toeren
lange demper curve die iets stijler is in eindtoeren en meer geeft bovenin en iets langer uitloopt
Ik vergelijk dit natuurlijk met een puur standaard moto met andere demper
greetz
Korte demper: vrij vlakke curve die stijl omhoog loopt met een beetje afname in toeren
lange demper curve die iets stijler is in eindtoeren en meer geeft bovenin en iets langer uitloopt
Ik vergelijk dit natuurlijk met een puur standaard moto met andere demper
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
dus kan er een stuk af!
helemaal gezien de huidige lengte lijkt het me geen kwaad kunnen om er ongeveer 15 cm af te halen:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/237589
helemaal gezien de huidige lengte lijkt het me geen kwaad kunnen om er ongeveer 15 cm af te halen:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/237589