bij de meeste o-ring kettingen zijn er 2 soorten van slot bij
nl het systeem met borgclips of het rivet systeem.
ik verkies het rivet systeem omdat dit mij betouwbaarer lijkt.
alleen is het niet altijd even handig om deze rivet van het ketting slot te klinken(rivetteren) ik doe dit nu met 2 hamers maar het is niet altid even handing om dit uit te voeren.
nu ik weet er bestaan speciale kettingtools voor ,
heb eens geinformeerd naar zo'n ketting tool van het merk regina,
is wel en compleet setje (voor demontage en montage) maar de prijs viel mij een beetje tegen nl, 250 euro
of heeft er hier iemand zelf een handig systeem ontwikkeld ?
thanks.
tool voor ketting slot
Moderator: ghulst
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
wr250f.
Heb ik ook, werkt goed, alleen bij klinken uitkijken dat je de te klinken pen niet te ver uit de schakel drukt (sleuf in contraplaatje is wat diep)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
yep. thanks , voor die prijs kan ik niet op mijn vingers kloppenjohanb schreef:hallo dennis,
is dit niets:http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo ... EN=9453122
johan
wr250f.
deze topic komt net op tijd (of juist te laat)....
want gisteren heb ik mijn ketting (Regina) overgereden
geen overdreven slijtage, maar toch kapot
het linkstukje los in tweeën gebroken
gelukkig zonder erg (in 1ste versnelling stapvoets door een riviertje aan het ploeteren)
ongelukkiger was het feit dat ik 2 reserve linkjes bijhad van DC, en die passen niet op een Regina (Regina is enkele tiendes breder, blijkbaar)
dus, duwen tot mijn botten (laarzen) boven gelijk vol zweet stonden...
Gery
tip van de week: controleer of je reserve stukjes passen voor je gaat rijden
want gisteren heb ik mijn ketting (Regina) overgereden
geen overdreven slijtage, maar toch kapot
het linkstukje los in tweeën gebroken
gelukkig zonder erg (in 1ste versnelling stapvoets door een riviertje aan het ploeteren)
ongelukkiger was het feit dat ik 2 reserve linkjes bijhad van DC, en die passen niet op een Regina (Regina is enkele tiendes breder, blijkbaar)
dus, duwen tot mijn botten (laarzen) boven gelijk vol zweet stonden...
Gery
tip van de week: controleer of je reserve stukjes passen voor je gaat rijden
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Anderhalf jaar geleden monteerde ik een O-ring ketting met linkstukje op mijn TTR. De volgende dag brak de ketting, op de snelweg. ik reed op de linkerbaan, ongeveer 120 kpu, en achter me een vrachtauto. De ketting sloeg niet vast oid, dus ik kon uitrollen naar de strook helemaal links. . Het had een hoop slechter kunnen aflopen (ketting slaat vast, motor blokkeert, ik onderuit, 18 wieler eroverheen bijvoorbeeld) dus sindsdien koop ik alleen nog kant en klaar geklonken kettingen en die monteer ik door de achterbrug eruit te halen. Kan ik meteen de achterwielophanging schoonmaken en opnieuw invetten
ik wist niet dat je kant en klaar geklonken kettingen kunt kopen.
Ik heb wel eens een ketting geklonken om hem te verlengen.
Met een drevel, hamer en bankschroef ging dit vrij gemakkelijk.
maar da ga nie wanneer de motor eraan vastzit
Ik heb wel eens een ketting geklonken om hem te verlengen.
Met een drevel, hamer en bankschroef ging dit vrij gemakkelijk.
maar da ga nie wanneer de motor eraan vastzit
smurf.
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
de orginele kettingen van yamaha worden ook kant en klaar geleverd.TTT schreef:ik wist niet dat je kant en klaar geklonken kettingen kunt kopen.
Ik heb wel eens een ketting geklonken om hem te verlengen.
Met een drevel, hamer en bankschroef ging dit vrij gemakkelijk.
maar da ga nie wanneer de motor eraan vastzit
maar ze zijn wel iets duurder dan bv. regina of d.i.d.
wr250f.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Wanneer ik de verhalen lees ben ik nog de enige met een schakel met visje,is die werkelijk zo slecht?
Nee hoor, ik rijd ook nog altijd zo rond, en tot op heden geen probleem mee ondervonden.Houten Klaas schreef:Wanneer ik de verhalen lees ben ik nog de enige met een schakel met visje,is die werkelijk zo slecht?
idd,
als je het visje goed monteert zijn er geen problemen
in mijn geval is gewoon de link in 2 gebroken.
Dit had niets met het visje te maken.
Waarom ik een ketting zou klinken,
is gewoon het feit dat een visje nogal vrij vlug wegslijt (op mijn KTM toch).
Door het schuren tegen de ketting sliders, denk ik.
Gery
als je het visje goed monteert zijn er geen problemen
in mijn geval is gewoon de link in 2 gebroken.
Dit had niets met het visje te maken.
Waarom ik een ketting zou klinken,
is gewoon het feit dat een visje nogal vrij vlug wegslijt (op mijn KTM toch).
Door het schuren tegen de ketting sliders, denk ik.
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
idem bij mijne wr. het visje slijt ook vlug weg als de sliders iets of watGery400 schreef:idd,
als je het visje goed monteert zijn er geen problemen
in mijn geval is gewoon de link in 2 gebroken.
Dit had niets met het visje te maken.
Waarom ik een ketting zou klinken,
is gewoon het feit dat een visje nogal vrij vlug wegslijt (op mijn KTM toch).
Door het schuren tegen de ketting sliders, denk ik.
Gery
weggesleten zijn.
wr250f.
Ik koop mijn kettingsetjes meestal in Duitsland, Iris ketting en tandwielen (geen idee welk merk) 80 euro, goed voor ong 5000 km offroad.dennis blue magic schreef:de orginele kettingen van yamaha worden ook kant en klaar geleverd.TTT schreef:ik wist niet dat je kant en klaar geklonken kettingen kunt kopen.
Ik heb wel eens een ketting geklonken om hem te verlengen.
Met een drevel, hamer en bankschroef ging dit vrij gemakkelijk.
maar da ga nie wanneer de motor eraan vastzit
maar ze zijn wel iets duurder dan bv. regina of d.i.d.
Je krijgt dan een "endlose" ketting met 112 schakels, precies het aantal voor de standaardoverbrenging van een TTR (kleiner tandwiel voor gaat dan nog, grotere achter niet).
Het is ook meer mijn eigen gemoedsrust dat ik hiervoor kies. Ik ken mensen din niks anders gebruiken dan visjes en nooit problemen hebben gehad