ritten met een quad....?

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
mibike
Berichten: 5
Lid geworden op: do okt 20, 2005 21:52

iemand ook bekent of je een enduro/off-road rit ook met een quad(met kenteken) mag rijden?,zo ja al eens iemand gezien op een quad?(die meereed dan he :wink: )
info welkom,gr mike
banshee
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

mibike schreef:iemand ook bekent of je een enduro/off-road rit ook met een quad(met kenteken) mag rijden?,zo ja al eens iemand gezien op een quad?(die meereed dan he :wink: )
info welkom,gr mike
Meer dan me lief is :shock:

Bij Offroad ritten rijden er meestal wel een aantal mee.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
mibike
Berichten: 5
Lid geworden op: do okt 20, 2005 21:52

speedphreax schreef:
mibike schreef:iemand ook bekent of je een enduro/off-road rit ook met een quad(met kenteken) mag rijden?,zo ja al eens iemand gezien op een quad?(die meereed dan he :wink: )
info welkom,gr mike
Meer dan me lief is :shock:

Bij Offroad ritten rijden er meestal wel een aantal mee.
en wat bedoel je daar precies mee,meer dan je lief is?
banshee
adde
Berichten: 211
Lid geworden op: di mar 01, 2005 15:24
Locatie: omgeving eindhoven

rijdt voor de gein maar eens een rit op een motor mee "liefst in de zomer als het al een week of 4 30graden is geweest" en dan achter een paar quads die niet aan de kant gaan

of na een paar flinke regenbuien door de sporen die geploegd zijn door deze jongens :roll:
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

mibike schreef:iemand ook bekent of je een enduro/off-road rit ook met een quad(met kenteken) mag rijden?,zo ja al eens iemand gezien op een quad?(die meereed dan he :wink: )
info welkom,gr mike
In officiële enduro's (in België) heb ik nog geen quads zien rijden, ik veronderstel dat dat niet toegelaten is.
Op offroadritten zie je ze soms wel. Sommige offroadritten laten expliciet geen quads toe.
Er zijn wel redenen waarom het niet zo aangenaam is dat er quads tussenrijden:

- Voorsteken (of voorbijgestoken worden natuurlijk :wink: ) gaat moeilijker en is gevaarlijker.
- Sommige paadjes (te smal, diepe sporen) zijn voor quads te moeilijk om door te geraken, met als gevolg lange files, waar ook de motorrijders niet voorbijgeraken.
- Quads spetteren verschrikkelijk veel water. Op paadjes in de bossen hangen de bomen dus ook vol slijk. Als je daar dan doorrijdt en eens een tak raakt, zie je ook geen steek meer.
- Quads trekken een ander soort sporen dan motoren. Soms maken ze de sporen wat platter (hoera), maar soms zijn de sporen ook "verknoeid".
Beter een slecht karakter dan geen karakter
mibike
Berichten: 5
Lid geworden op: do okt 20, 2005 21:52

o.k jammer..het lijkt me wel leuk een keer een rit door/over het onverhard te rijden met mijn banshee
banshee
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Handel op 30 oktober :idea: :!:
Vorig jaar heb ik er in ieder geval verschillende quad's zien rondrijden (ook al ben ik er ook niet zo'n fan van, ik gun eenieder zijn pleziertje........)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Sjokske schreef:ik gun eenieder zijn pleziertje........)
Hier sluit ik me bij aan. Ik vind ze vaak maar in de weg rijden maar die jongens moeten ook ergens naartoe.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Guillaume
Berichten: 227
Lid geworden op: zo mar 02, 2003 23:02
Locatie: Dronten

Op cross banen kom je zo ook steeds meer tegen, op zich best mooi maar die jongens moeten dan aparte tijden krijgen om te rijden want tussen de motoren is levensgevaarlijk.

Op het vlakke stuk rijden ze aardig door maar op de heuvels vol in de ankers waardoor je die gasten zo in de nek springt!
69
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 04:11
Locatie: Hoeselt

Het zijn eigenlijk twee apparte werelden die niet goed bij elkaar passen. Ook ben ik nog steeds op een uitnodiging van een quadclub aan het wachten. Die mannen willen wel steeds bij de enduro's komen rijden, en als ze zelf eens een rit organiseren zijn motoren niet toegelaten. Erg frustrerend :!:
KTM simply the best
Plaats reactie