De uitlaat van mijn RM250 begint echt te scheuren! Nu lijkt het of dat deze uitlaat op sommige plaatsen al is "herlast". Dit kan le zien aan de niet altijd perfecte lasnaden ...
Hier even een paar foto's:
Mijn vragen:
HOE wordt dit best terug dichtgemaakt?
Met wat herspuit ik de uitlaat nadien best? En hoe doe ik dit? (eerste afschuren? volledig? Of alleen het stuk dat nodig is?)
lassen uitlaas (2T)
Moderator: ghulst
Autogeen / Tig dicht lassen en een brug (hol gebogen plaatje) eroverheen plaatsen en dit op een paar plaatsen vastlassen.
Dat voorkomt in ieder geval het opnieuw openscheuren.
Dat voorkomt in ieder geval het opnieuw openscheuren.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Niet eingenwijs doen en gewoon zoals gassen zegt: Autogeen / Tig
luistert met een D???? Ik doe nog steeds wat ik wil hé, hapsjaar!!!!!!joe pilar schreef:braseren trilt los
waarom vraag je hier advies als je toch niet luisterd?
En daarbij, het was op aanraden van mijn dealer,.... Het is een soort solderen met koper, zo heeft hij het toch uitgelegd.....Wordt gedaan door een prof. lasser, dus ik hou jullie wel op de hoogte van het resultaat....
WAT IS EEN HAPSJAAR
Woestijn is fijn !!!
braseren is zeker een goede oplossing,is een brons legering en pakt bijna op alle ondergronden. Het enige nadeel is de goude kleur en bijne geen enkele verf neemt daarop. Maar het is zeker op een plaats die je niet ziet he.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Hardsolderen dus toch (kan best wat hebben )hornet911 schreef:[Het is een soort solderen met koper, zo heeft hij het toch uitgelegd.....
Ben alleen wel benieuwd of je te solderen verbinding een beetje fatsoenlijk schoon krijgt (uitlaatgassen--->roetaanslag)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Dat is zeker een goede oplossing.hornet911 schreef:luistert met een D???? Ik doe nog steeds wat ik wil hé, hapsjaar!!!!!!joe pilar schreef:braseren trilt los
waarom vraag je hier advies als je toch niet luisterd?
En daarbij, het was op aanraden van mijn dealer,.... Het is een soort solderen met koper, zo heeft hij het toch uitgelegd.....Wordt gedaan door een prof. lasser, dus ik hou jullie wel op de hoogte van het resultaat....
Mijn uitlaat is een jaar geleden net voor de demper op die manier gemaakt, en het zit nog steeds perfect.
Ik wist eerst niet wat braseren was, maar ik ben er nu achter
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do mei 26, 2005 18:32
- Locatie: Gilze
gewoon hard solderen minste kans op herscheuren heb het zelf al vele malen toegepast ook op wegmotoren zorg wel dat je de bestaande scheuren goed zuiver maakt en er voldoende toevoeginsmateriaal in een rups op legt en goed laat uit vloeien en niet naderhand wegslijpt veel succes ermee
Is er niemand die me wil sponsoren???