Ik ben van plan om binnenkort een minicrosser voor mijn zoon van (bijna) 6 jaar aan te schaffen. Ik zit met het probleem wat voor een motor? ik heb een sterke voorkeur voor KTM (rijdt ik zelf ook ), maar de vraag is welk type?
Qua hoogte moet het een Senior Adventure of Pro 50- LC (voor zover ik heb kunnen achterhalen is het rijwielgedeelte tussen beide identiek).
Motorisch zie ik de volgende verschillen:
Type: Pro Adventure / Pro 50 LC
Koeling: Lucht / Water
Uitlaat: "dun" / "dik"
Carburateur: 14 mm / 19 mm
Weet iemand of er behalve deze verschillen ook verschillen in de poorttiming zijn?
Ik vraag het om de volgende reden: Mijn zoon heeft nog nooit motor gereden. qua karakter zal een senior Adventure dus het beste zijn. het risico is echter dat als hij de slag te pakken krijgt, hij iets snellers nodig heeft. De dikkere uitlaat van de Pro LC schijnt te passen, en waarschijnlijk de 19 mm carburateur ook (?). Als de poorttiming van beide machientjes hetzelfde is, zou deze een "Pro LC achtig karakter" krijgen.
Alternatief: Een Pro LC aanschaffen en om te beginnen de uitlaat en carburateur van een Pro Adventure gebruiken. Of gaat dit niet? Ik hoor namelijk verhalen dat als je een Pro LC "knijpt", de centrifugaalkoppeling niet meer goed werkt.
Graag jullie mening en/of ervaringen.
Verschil tussen KTM Senior Adventure en KTM Pro 50 LC
Moderator: ghulst
-
ZEKER WETEN dat die te snel en te hoog is.ik heb nog een ZEER Mooie en snele ktm sx 65 van 2002 te koop maar dat gaat misschien iets te hoog en te snel zijn ovor je zoontje
Het is een Senior Adventure geworden.