Wat is nu de beste GPS voor Off-Road

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderator: ghulst

La Bomba (Can-am quad)
Berichten: 75
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 20:48
Locatie: stedendriehoek

Ik gebruik de map76 van Garmin , bevalt me erg goed , ook de houder blijft met off-road keurig op z`n plek.
Ben van plan deze in te ruilen op een map 76C , kleurenscherm en wat meer geheugen.

Groetsels Erik
Bombardier , gaan met die banaan.
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

voila, de quest is binnen.....Testwerk kan beginnen :lol:

Fantastisch apparaat!! Ongeloofelijk hoe klein dit is!! Toch als men beziet welke mogelijkheden dit heeft!!

Thanks for the advice!

Wel spijtig van het niet bestaan van de mogelijkheid om tracks in de quest onmiddellijk op te slaan.....Deze basisfunctie zou elk gps toestel toch moeten hebben!
0X
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Tracks kan je niet opslaan?

Hij slaat ze volautomatisch op! En met Mapsource floep je ze zo even naar de USB-poort van de PC. Het gaat zó snel, dat je misschien denkt dat er niets in zit?

Het enige wat je niet kunt met de Quest is zelf een track selecteren. Maar indien je in mapsource een waypoint maakt naar het einde van een track en je selecteert 'Trackback', dan kan je gewoon het track nagiverend rijden.

Op de Midsummer 1000 heb ik zelfs het koptelefoontje aangesloten, zodat je tijdens de track hoort "Over 100 m rechts af", "Nu rechtsaf".

Nou veel plezier met experimenteren, als je er niet uitkomt dan horen we het wel he?

Groetjes,

Noppy
:toost:
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Wel noppy, ik bedoel eigenlijk dat je de net gereden track in de quest niet apart kan opslaan en deze een naam geven.....Stel dat je een week gaat endurorijden, dan kan je deze ter plaatse al benoemen, dit is gewoon veel praktischer.....

Niet alleen voor het hierboven aangegeven vb. trouwens.....
0X
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Yep,

Mee eens. Die functionaliteit was ons ooit beloofd in de specificaties (toen de Quest nog niet gelanceerd was) maar dit hebben ze helaas weer ingetrokken.

Misschien te veel concurrentie voor de duurdere apparaten?

Anderszijds kan je in Mapsource heel goed zien welke ritjes je gereden hebt en is je lokale activiteit altijd makkelijk te herkennen en de naam kan je er dan altijd nog op je computer aan geven.

Op mijn 60C kon je destijds een track aangeven in het trackmenu en de 60C voerde je dan automatisch naar het begin van de track, desnoods routerend over diverse straten! Maar toch, over mijn Quest ben ik méér te vreden!

Grx,

Noppy
:toost:
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

En dat kan een 276C dus wel begrijp ik? Een gereden track "exporteren" naar een route, en hem twee weken later uit het geheugen narijden, aan een vriendje geven, etc?
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Trackback-functie benutten :?: :idea: (weet trouwens niet of die op de 276C zit, wél op de GPS60-serie)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Noppy schreef:Tracks kan je niet opslaan?
Maar indien je in mapsource een waypoint maakt naar het einde van een track en je selecteert 'Trackback', dan kan je gewoon het track nagiverend rijden.

Noppy
Gaat hij dan automatisch navigeren over de eerder gemaakte track?? Als je navigeert naar een waypoint, dan gaat hij toch zelf zijn route berekenen (over de weg)??
0X
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Hij volgt gewoon de eerder vastgelegde broodkruimeltjes, in beide richtingen mogelijk, althans in de TrackBack-mode (dus per trackpuntje, zelf route laten verzinnen tussen waypoints kan ook in andere mode).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

in mijn handleiding staat niet welk type antenne de quest heeft?
0X
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

hornet911 schreef:
Noppy schreef:Tracks kan je niet opslaan?
Maar indien je in mapsource een waypoint maakt naar het einde van een track en je selecteert 'Trackback', dan kan je gewoon het track nagiverend rijden.

Noppy
Gaat hij dan automatisch navigeren over de eerder gemaakte track?? Als je navigeert naar een waypoint, dan gaat hij toch zelf zijn route berekenen (over de weg)??
Tracks kan je niet bewust opslaan; ze worden automatisch opgeslagen. De functionaliteit wás dat je er een naam aan kon geven, nu genereert de Quest standaard een naam voor je: no big deal dus.

En idd indien je een waypoint maakt die de start van je track markeert, dan kan je daar over de snelste weg, kortste weg of direct door de akkers naar toe navigeren. Dit heeft echter niets met track back te maken; je had ook ergens midden in Utrecht een waypoint kunnen plaatsen; je Quest navigeert je daar dan desgewenst op 3 methodes naar toe.

Noppy
Laatst gewijzigd door Noppy op za sep 17, 2005 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
:toost:
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Sjokske schreef:Hij volgt gewoon de eerder vastgelegde broodkruimeltjes, in beide richtingen mogelijk, althans in de TrackBack-mode (dus per trackpuntje, zelf route laten verzinnen tussen waypoints kan ook in andere mode).
In beide richtingen mogelijk heb ik nóg niet kunnen vinden, maar wellicht is dat wel mogelijk.

Voor de Midsummer 1000 moesten we de tracks inverteren, via Mapsource, dus Mapsource dacht dat je in Goorle (thuis) wilde starten en eindigen in Groningen. Je Quest biedt je dan aan om je naar huis te brengen.

Daarnaast had ik de tracks ook nog eens als 'direct routes' geladen. Dit ging heel erg goed, was duidelijk te zien, maar ook te horen. Truus kletst gezellig met je mee en geeft je rally instructies. Over 100 meter rechts af. Ze geeft je alleen nét niet de gemiddelde snelheid waarmee je de bocht kunt nemen!

Noppy
:toost:
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

wat bedoel je met direct route? Vind ik niet terug op mijn quest...(waarschijnlijk omdat ie in het nederlands staat) :D
0X
Thomas
Berichten: 32
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 11:50
Locatie: Amsterdam

Direct is volgens mij de kortste weg maar dan wel vanuit hemelsbreed perspectief. Alleen handig als je met de helicopter bent.

Deze functie kan je gebruiken om een route te maken. Begin en eindpunt heb je dan al. Daarna kan je de lijn verleggen op de gewenste route. '
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Thomas schreef:Direct is volgens mij de kortste weg maar dan wel vanuit hemelsbreed perspectief. Alleen handig als je met de helicopter bent.

Deze functie kan je gebruiken om een route te maken. Begin en eindpunt heb je dan al. Daarna kan je de lijn verleggen op de gewenste route. '
Thomas, wat ik ervan begrijp is dus dat dit gewoon een route in vogelvlucht is? Dezelfde functie als NIET OVER WEGEN in de quest, maar dan met mapsource? En deze gebruik je dan om een korte route te maken op de computer?
0X
Thomas
Berichten: 32
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 11:50
Locatie: Amsterdam

De vogelvlucht lijn kan je inderdaad verleggen via de jouw gewenste route. Kan handig zijn als je een pad wilt volgen dat geen officiele weg is bijvoorbeeld. Het is dus niet per se een methode om een korte route te maken maar meer om je route op maat te maken. Als je dit probeert met auto-routing gaat Mapsource soms herberekenen als een kortere of snellere route aanwezig is.
Zeeuwse Klei
Berichten: 198
Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
Locatie: 's-Heerenhoek

hornet911 schreef:wat bedoel je met direct route? Vind ik niet terug op mijn quest...(waarschijnlijk omdat ie in het nederlands staat) :D
Via een gratis te downloaden programmatje kun je de traks die je hebt gereden of die je krijgt converteren naar een directe route. Je Quest kan dan net als elke andere GPS die wel met tracks overweg kan met die route overweg, als ware het een track!

Het programmatje heet WinGDB en is ergens op het GPS forum te vinden. Anders zet ik wel ff een linkje neer
JeeWee
Berichten: 64
Lid geworden op: ma nov 01, 2004 12:59
Locatie: Elst (gelderland)
Contacteer:

Zeg Klei.... ook een Quest aangeschaft zag ik!
Ik heb ook zo'n ding, naast de Geko201 die ik al had.

Groeten Jan Willem (SoFTSTuFF)
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
Zeeuwse Klei
Berichten: 198
Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
Locatie: 's-Heerenhoek

JeeWee schreef:Zeg Klei.... ook een Quest aangeschaft zag ik!
Ik heb ook zo'n ding, naast de Geko201 die ik al had.

Groeten Jan Willem (SoFTSTuFF)
Hee Jan Willem,

Ja, dat heb je goed gezien, wat een superdingetje zeg. Werkt echt mooi. Heb een tijd zitten dubben en dan maar de knoop doorgehakt. Geen spijt tot nu toe.


Schitterende foto's trouwens van je reis man, ik wil ook!
Ben je er ook bij tijdens de winterbikkelrit? Afijn, ik spreek je nog wel.
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Tracks maken met de laatste nieuwe versie van mapsource is nu mogelijk!!!

DOWNLOADEN DAT SPUL!! :wink:
0X
Plaats reactie