Te koop automatische koppeling KTM 4t modeljaar 2003

gratis adverteren voor particulieren

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Wegens aanschaf van een nieuwe motor (ander merk) is mijn automatische koppeling overbodig geworden en dit mooie stukje techniek is tekoop voor 250 Euro en verkeerd nog in een prima staat.

De koppeling is een Z-start van Recluse

Tevens een remcylinder om ja achterrem aan het stuur te monteren voor 100 Euro.
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Jan,
Past ie op mijn LC4 Adventure (of is ie bedoelt voor een EXC)?

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Fr@venture schreef:Jan,
Past ie op mijn LC4 Adventure (of is ie bedoelt voor een EXC)?

Groeten,

Fr@venture
De koppeling is voor een exc en past helaas niet op een LC4
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Fr@venture schreef:Jan,
Past ie op mijn LC4 Adventure (of is ie bedoelt voor een EXC)?

Groeten,

Fr@venture
Voor een LC4 is er ook zo'n automatische koppeling leverbaar maar deze komt wel met een speciale gemodificeerde binnenhuis die door Rekluse zelf is gemaakt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Adje,
Waar haal je al die info vandaan???
En wat kost zo'n ding nieuw?

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Fr@venture schreef:Adje,
Waar haal je al die info vandaan???
En wat kost zo'n ding nieuw?

Groeten,

Fr@venture
Als importeur van de Rekluse automatische koppelingen en andere Rekluse producten krijg ik regelmatig updates van nieuwe ontwikkelingen.

Zo hebben ze nu weer een nieuw product ontwikkeld ( E-axle ) waar je de
voorwiel offset gemakkelijk kan veranderen zonder dure aftermarket kroonplaten te hoeven kopen. ( kijk maar eens op http://www.rekluse.com/news.cfm )

De koppeling voor de LC4 is meteen ook de duurste ivm het binnenhuis wat er bij komt ( € 629.00 compleet )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Noppy
Berichten: 3028
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

adje schreef:
Fr@venture schreef: updates van nieuwe ontwikkelingen.

Zo hebben ze nu weer een nieuw product ontwikkeld ( E-axle ) waar je de
voorwiel offset gemakkelijk kan veranderen zonder dure aftermarket kroonplaten te hoeven kopen. ( kijk maar eens op http://www.rekluse.com/news.cfm )
Adje,

Ik snap 'r waarschijnlijk geen hol van hoor, maar is de functie van het asje het bijstellen van de naloop?

Dat kan je dan toch ook bereiken door twee schakels extra tussen je ketting te zetten en je wiel daarmee 2 mm naar achteren te zetten? Indien dat zo is (en dat zal wel niet, anders waren andere mensen daar vast ook opgekomen) dan kan een rijder zich een hoop geld uitsparen!

Noppy
:toost:
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Jan da's wel een hoop centjes.
Dan haak ik toch af.

Die E-axle is voor mijn Adventure ook niet interessant.
Maar het is wel een leuke vinding.

Hoewel erg off-topic zal ik 't toch proberen uit te leggen voor Noppy.

Afbeelding

In bovenstaande plaatje zie je een voorwiel geschetst.
De bovenste schuine lijn stelt de voorvork voor.
De lijn die daarmee parallel loopt is de denkbeeldige lijn die door het balhoofd loopt.
De S staat voor de vork sprong.
Dit is een maat die wordt bepaald door de kroonplaten.
De N is de naloop.
Hoe groter de naloop hoe rustiger de motor rechtdoor gaat.
Hoe kleiner de naloop hoe nerveuzer de motor is, ofwel hoe makkelijker hij de bocht om gaat.
Als je het plaatje goed bestudeert snap je dat je de naloop kunt vergroten door de vork sprong te vergroten.
Dit is de min of meer ge-eigende manier om dat te doen.
Maar je kunt het wiel natuurlijk ook in het horizontale vlak verschuiven.
Dat is moeilijk te realiseren, maar met een excentrische as kan het wel!
Een slimme vinding dus.
Je kunt daarmee ook enigszins de balhoofdhoek beinvloeden.....
Allemaal binnne kleine grenzen natuurlijk maar dat is vaak voldoende om het gewenste effect te bereiken.
Ik hoop dat m'n verhaal duidelijk genoeg is.

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Kijk hier eerst maar eens goed naar en lees dan je eigen antwoord nog maar eens :D :D :D

Edit: Fr@venture was me voor!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door speedphreax op vr sep 23, 2005 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Noppy schreef:Ik snap 'r waarschijnlijk geen hol van hoor, maar is de functie van het asje het bijstellen van de naloop?

Dat kan je dan toch ook bereiken door twee schakels extra tussen je ketting te zetten en je wiel daarmee 2 mm naar achteren te zetten? Indien dat zo is (en dat zal wel niet, anders waren andere mensen daar vast ook opgekomen) dan kan een rijder zich een hoop geld uitsparen!

Noppy
Noppy,

Dat is een excentrisch asje en dan kun je dus de naloop verstellen met het draaien van de as. Het verzetten van het achterwiel is wat anders.
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1310
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Naloop, dan heb ik meestal als ik op hoge snelheid van de motor val. :wink: (De AFLOOP is meestal wat minder)
Vorkpoten naar beneden of omhoog geeft dat effect toch ook?
Voorspanning op de voor of achter schocker,langere trekarmen aan het linksysteem (of de verstelbare linkarmen) enz enz kun je ook nog vanalles mee regelen.

sorry, ook Offtopic

Succes met de kluts Jan, hier zijn waarschijnlijk liefhebber zat voor.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Noppy , ik zou het niet beter uit kunnen leggen dan Fr@venture en speedphreax al hebben gedaan.

Maar nu weer waar dit topic eigenlijk over gaat , Jan :) verkoopt dus zijn automatische koppeling voor een KTM EXC 525 '03 voor € 250.00
Deze heb ik deze week uitgebouwd en hij ziet er nog als nieuw uit en dat na er anderhalf jaar mee gereden te hebben dus de kwaliteit is goed.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Fr@venture schreef:Jan da's wel een hoop centjes.
Dan haak ik toch af.
Vind je het toch te veel geld om je LC4 in te ruilen op een EXC ;) Anders past mijn koppeling niet...
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21


Vind je het toch te veel geld om je LC4 in te ruilen op een EXC ;) Anders past mijn koppeling niet...
Da's niet ruilen
da's rippen!!
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

MMM, voor € 250 Euri wel het overwegen waardt.... Ik zal eens op de EXC van TTT rijden. Ik heb me net 4 dagen in Hongarije helemaal suf geklutst.

Hoe zijn de ervaringen met kruipsluipdoor trialwerk waar je er nog wel eens een koppelingshendeltje bij wil pakken.....?
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Erik schreef:MMM, voor € 250 Euri wel het overwegen waardt.... Ik zal eens op de EXC van TTT rijden. Ik heb me net 4 dagen in Hongarije helemaal suf geklutst.

Hoe zijn de ervaringen met kruipsluipdoor trialwerk waar je er nog wel eens een koppelingshendeltje bij wil pakken.....?
Da's prima.

Juist in het trialachtige werk is de koppeling heel makkelijk. Ding koppelt beter dan ik het ooit zou kunnen.

Ik heb nu ook een handachterrem: vereist gewenning maar in bepaalde situaties (steile afdalingen, rechter bochten) zeer prettig.
smurf.
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Erik schreef:MMM, voor € 250 Euri wel het overwegen waardt.... Ik zal eens op de EXC van TTT rijden. Ik heb me net 4 dagen in Hongarije helemaal suf geklutst.

Hoe zijn de ervaringen met kruipsluipdoor trialwerk waar je er nog wel eens een koppelingshendeltje bij wil pakken.....?
Moet je zeker eens proberen je zal verbaasd zijn. Juist bij kruipsluipdoor trailwerk is het een uitkomst. En je laat hem niet afslaan omdat je net iets te laat was met je koppeling of het toerental net iets te ver liet zakken.

PS de remhandel om je achterrem aan het stuur is al verkocht.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Jan :) schreef:
Erik schreef:MMM, voor € 250 Euri wel het overwegen waardt.... Ik zal eens op de EXC van TTT rijden. Ik heb me net 4 dagen in Hongarije helemaal suf geklutst.

Hoe zijn de ervaringen met kruipsluipdoor trialwerk waar je er nog wel eens een koppelingshendeltje bij wil pakken.....?
Moet je zeker eens proberen je zal verbaasd zijn. Juist bij kruipsluipdoor trailwerk is het een uitkomst. En je laat hem niet afslaan omdat je net iets te laat was met je koppeling of het toerental net iets te ver liet zakken.

PS de remhandel om je achterrem aan het stuur is al verkocht.
En zo'n remhendel heb ik nog liggen !!
En trouwens , de automatische koppeling van Jan :) ligt ok nog bij mij.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

OK, ik ga het gewoon proberen. Heb alleen tot eerste week november een agenda waar ik niet meer vrolijk van wordt. Ik mail wel even, maak ik wel een afspraak met Ad over de geheimen van de Rekluse.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Eric , van welk bouwjaar is je KTM 525 EXC ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

Tis een 2003-tje.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Erik schreef:Tis een 2003-tje.
Dan past die koppeling van Jan dus zo. ( na een kleine wijziging aan je binnenhuis )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

Moeten we in november maar even wat over afspreken.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
Plaats reactie