heb juist nieuwe dichtingen laten steken in mijn voorvork, na het monteren
effe de motor van het steuntje en nu zakt de voorvork zeker 10 centimeter in zonder belasting en blijft zo staan ??? Wat is er hier mis en hoe kan ik dat verhelpen ???
voorvork zakt in
Moderator: ghulst
Dat is normaal, dat is "static sag" (ik weet niet hoe dat in het Nederlands heet...)
Jo VdB
Jo VdB
maar als ik hem inveer komt ie wel een deel terug maar niet helemaal dat is volgens mij niet normaal en de twee regelschroefjes bovenaan draaien wel maar ik kan er blijven aan draaien terwijl er vroeger een eind was (zacht hard zetten)
Heb je alles wel goed gemonteerd?
Als de poten te strak naar elkaar toe staan, dan staan ze onder spanning.
Dus as er volledig in en poten absoluut evenwijdig?
Als de poten te strak naar elkaar toe staan, dan staan ze onder spanning.
Dus as er volledig in en poten absoluut evenwijdig?
-
Leg 's uit?Zot schreef:ja
Ik ben er niet helemaal zeker van maar volgens mij kun je jou probleem ook krijgen als je de zuigerstang niet in de bovenste vorkpootstop bevestigd hebt. Dit is de stang die nog aan de bovenste stop zit als je die er af wil halen en die dan na demontage meteen naar beneden zakt....
Succes, en als je er uit bent laat dan ff horen wat 't was?
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
zal ik doen van het weekend alles terug uiteen halen . Weet er iemand hoeveel olie er precies in de voorvork moet . Het gaat om een rm 125 van 91Fr@venture schreef:Leg 's uit?Zot schreef:ja
Ik ben er niet helemaal zeker van maar volgens mij kun je jou probleem ook krijgen als je de zuigerstang niet in de bovenste vorkpootstop bevestigd hebt. Dit is de stang die nog aan de bovenste stop zit als je die er af wil halen en die dan na demontage meteen naar beneden zakt....
Succes, en als je er uit bent laat dan ff horen wat 't was?
Fr@venture
(heb geen manual en er zat ook geen olie meer in de vorken door de defecte bourages dus ik heb het niet kunnen meten)
Ik wil niet al te indiscrete vragen stellen, maar wat weeg je ?
Gewicht berijder wil nog wel eens meetellen bij vering afstellen
Veer hoeft dus niet persé versleten te zijn maar kan ook gewoon te licht zijn voor jouw persoonlijke toepassing.
Gewicht berijder wil nog wel eens meetellen bij vering afstellen
Veer hoeft dus niet persé versleten te zijn maar kan ook gewoon te licht zijn voor jouw persoonlijke toepassing.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!