het is nou de 2e keer in drie maanden tijd dat ik de tandwielen van me 3e en 4e versnelling kapot heb gereden heefd iemand dat ook gehad dat die tandwielen zo snel kapot gaan heb vorige keer het blok van binnen en buiten helemaal op gepoetst en de stukjes tandwiel waren er helemaal uit daar ben ik 100% zeker van
vorige keer was er anderhalve tand vanaf en nu 1 gewoon helemaal onderaan afgebroken. ik heb geen idee waardoor het komt.
ktm 125sx uit 2004
slecht ijzer
Moderator: ghulst
het kan niet zijn door het koppeling gebruik want ik schakel altijd met de koppeling
ik zal kijken met het veranderen van de schakel pook
lennart
ik zal kijken met het veranderen van de schakel pook
lennart
ja kan zijn dat je soms bij het rijden,veranderen van rechtstaan en zitten dat je te lang je pookje gebruikt,normaal gaan dan je fourchetten aanvreten, maar bij slecht schakelen springen inderdaad je tandwielen stuk.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Henk Seppenwoolde vertelde me destijds dat een cursist tijdens een cursusdag in staat bleek de versnellingsbak van een XR250 naar de eeuwige jachtvelden te mishandelen door met zijn maatje 45 tijdens het rijden onbewust op het schakelpookje te drukken...
Zijn je lagers nog OK?
Liggen ze niet los in hun passing?
Als hier teveel speling opkomt dan wordt alles uit elkaar gedrukt waardoor de tanden niet volledig in elkaar grijpen.
Liggen ze niet los in hun passing?
Als hier teveel speling opkomt dan wordt alles uit elkaar gedrukt waardoor de tanden niet volledig in elkaar grijpen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
had even gekeken naar de lagers maar die zitten muurvast in het blok de speling zat nog lang niet op de maximum waarde
STTEVE schreef:Henk Seppenwoolde vertelde me destijds dat een cursist tijdens een cursusdag in staat bleek de versnellingsbak van een XR250 naar de eeuwige jachtvelden te mishandelen door met zijn maatje 45 tijdens het rijden onbewust op het schakelpookje te drukken...
dit gebeurde met mijn 200 EXC ook
rechtstaand vol open in 6e door een diepe knip gereden en het ding per ongeluk in 5e getikt...
alle tandwieltjes naar de knoppen...
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
ik heb het blok weer in elkaar gezet en de positie van de schakel pook veranderd