YAMAHA TT600R 2000

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Bluto
Berichten: 113
Lid geworden op: do nov 18, 2004 18:29
Locatie: Helmond

Is trouwens de voorvork van een TT600E hetzelfde als van een R model?
Wil mijn voorveren gaan vervangen voor stuggere en Technoflex heeft een set voor de TT 600 E Parijs Dakar.
Gaat dit passen is dus de vraag?
White Knuckle Tight!!!
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

nee, de TT600E heeft een USD vork
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
tygercoene
Berichten: 118
Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
Locatie: aalter
Contacteer:

Hallo ik heb me net een TT600R gekocht van 98 (staat wel nog nieuw) met FMF er op en andere sproeiers...
Heb de FMF weer vervangen door originele gezien het extreem geluid, weinig of geen verschil te voelen !!!!
Tyger of the "off" Road.
Bluto
Berichten: 113
Lid geworden op: do nov 18, 2004 18:29
Locatie: Helmond

Beetje grote avator heb je...
White Knuckle Tight!!!
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Bluto schreef:Beetje grote avator heb je...
size doesnt maTT'R
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
tygercoene
Berichten: 118
Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
Locatie: aalter
Contacteer:

Toch iets beter zo'n kleinere avantar niet?

Ik heb hier ondertussen alle tekst gelezen en ik heb 1 ham vraag.

die "REGELSCHROEF" waarvan jullie spreken, 4,6 en 8 toeren ........ waar zit die?????

Ik vind die nergens terug op mijn carburator !!!!!

Verder mag ik zeker niet klagen van m'n TT'ke, doch haalt hij inderdaad beetje later op dan zo'n 2-takt machine.

Ik heb hem net volledig verse ollie gegeven alsook nieuwe oliefilter (hij stond reeds 1 jaar stil !). Nu nog 500km rijden zodat hij weer goed los is en dan afstellen hé.

Dus als iemand foto heeft van die vijs !!!! Ik vind ze in elk geval niet!
Tyger of the "off" Road.
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Hier een TTR Carb van de onderkant gezien

Afbeelding

De luchtschroef is van buiten niet zichtbaar, maar zit "verstopt". Op de foto de onderste koperkleurige schroef, ongeveer in het midden

Ik heb je dat fotootje ook gemaild, met de exacte plaats gemarkeerd. Die foto krijg ik niet hier geplaatst... :cry:
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Gebruikersavatar
Jacdesert
Berichten: 202
Lid geworden op: wo jun 19, 2002 21:27
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Om de een of andere reden krijg ik geen meldingen als er een antwoord gegeven is op een onderwerp waar ik ook a een antwoord gegeven heb.
Geen probleem , hierbij wat antwoorden.
14 / 51 is inderdaad bruut en hij gaat nu dan ook inderdaad zonder problemen op zijn achterwiel , niet zo goed als adje zijn CRF of Sjokske zijn Teeemmerke maar voor mij toch prima , door deze overbrenging is het inderdaad ook eenvoudiger om de andere taludrijders te volgen , topsnelheid ligt nu wat lager , pakweg 120 maar de trekracht is top , zeker als je uit een haakse bocht komt in de derde versnelling en dan het gas er vol op , dan kan ik ze redelijk bijhouden.
Mijn portomonee is ook een stuk kleiner als van de andere taludrijders en ook dat heeft meegespeelt bij de aanschaf.
Onverslijtbaar is de TTR toch niet , vandaag kreeg ik tranen in mijn ogen , de TTR staat bij de Yamaha dealer en er zit geen moer meer op zijn plaats , het hele blok is gedemonteerd , je weet dan echt niet wat je ziet.
Het probleem was een tik in het blok , het leek op een drijfstang probleem , het bleek dat de borging ( spie en moer ) van de balansas was losgelopen , spie is in stukjes , balansas is zwaar beschadigd , de onderdelen zijn gelukkig binnen en ik hoop dat de TTR eind van de week weer in elkaar zit , de rit in Hapert 16 oktober moet toch zeker haalbaar zijn.
Het word in ieder geval weer eens tijd om er op te gaan zitten , door mijn eigen winkeltje ( zaterdag open ) lukt het niet meer om zaterdag mee te rijden met de taludrijders helaas , maar ik zal toch zeker proberen om de zondagse uitstapjes mee te gaan maken.
Steve , ga je ook naar hapert en Handel ??
Taludrijders , ik neem aan dat jullie allemaal gaan.
Adje , zijn ze streng op het geluid in Hapert ?? , misschien toch beter om die lawaaipijp bij mijn TTR er maar af te laten halen , de boel moet nu toch weer opnieuw afgesteld worden , dan kan ik dan denk ik beter laten doen met de originele ( rustige ) demper.
Tipje voor de TTR rijders , luister eens goed naar je blok , het schijnt meer voor te komen dat de borging van de balansas losraakt , het enige goede nieuws is dat de reparatie onder garantie gemaakt wordt ( mits de TTR niet ouder is als twee jaar )
Groeten ,

PS ik heb nu aangevinkt "waarschuwen als er gereageerd is "
Woestijn is fijn !!!
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Jac TTR600 schreef: Steve , ga je ook naar hapert en Handel ??
Nee, ik vind t een beetje te massaal. Ik word al nerveus als er 1 mannetje (m/v) achter me zit, laat staan 800

Suc6 met je motor, hopelijk heb je m op tijd klaar
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Gebruikersavatar
Jacdesert
Berichten: 202
Lid geworden op: wo jun 19, 2002 21:27
Locatie: Tilburg
Contacteer:

STTEVE schreef:
Jac TTR600 schreef: Steve , ga je ook naar hapert en Handel ??
Nee, ik vind t een beetje te massaal. Ik word al nerveus als er 1 mannetje (m/v) achter me zit, laat staan 800

Suc6 met je motor, hopelijk heb je m op tijd klaar
Toch eens proberen , het is echt FUN
Woestijn is fijn !!!
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

STTEVE schreef:
Jac TTR600 schreef: Steve , ga je ook naar hapert en Handel ??
Nee, ik vind t een beetje te massaal. Ik word al nerveus als er 1 mannetje (m/v) achter me zit, laat staan 800
Waar word je dan nerveus van ( behalve de m/v) ??
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Jac TTR600 schreef:Taludrijders , ik neem aan dat jullie allemaal gaan.
Yep, allebei (ben benieuwd hoe streng de geluidskeuring in Handel gaat worden, volgens het inschrijfformulier gaan ze er behoorlijk aan trekken).
En het Taludrijders-deelnemersveld voor beide ritten loopt aardig op geloof ik (maar de tijd zal het leren, misschien staan we daar uiteindelijk weer met toch zeker een man of drie :evil: )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

gassen schreef:
STTEVE schreef:
Jac TTR600 schreef: Steve , ga je ook naar hapert en Handel ??
Nee, ik vind t een beetje te massaal. Ik word al nerveus als er 1 mannetje (m/v) achter me zit, laat staan 800
Waar word je dan nerveus van ( behalve de m/v) ??
Met die helmen op kan je niet goed inschatten of het een m of een v is. En m-men die heel hard achter me aan rijden??/ Brrrrrr je weet nooit wat ze van je willen...

Ik ben tijdens een KNMV ritje wel ns van de motor gereden door een wannabe-prof die vond dat ik in de weg reed en "zijn tijd verknoeide". Hoop gescheld en getier, ik had toen wel even mijn buik vol van die off-road ritjes. Maar eerlijk is eerlijk, het is al wel weer een tijdje geleden, dus misschien moet ik het eens proberen. Wordt wel 2006, komenden weekenden heb ik volgepland, ik mag al blij zijn als ik inm de schuur mag komen of naar de motor te kijken...
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Gebruikersavatar
Jacdesert
Berichten: 202
Lid geworden op: wo jun 19, 2002 21:27
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Sjokske schreef:
Jac TTR600 schreef:Taludrijders , ik neem aan dat jullie allemaal gaan.
Yep, allebei (ben benieuwd hoe streng de geluidskeuring in Handel gaat worden, volgens het inschrijfformulier gaan ze er behoorlijk aan trekken).
En het Taludrijders-deelnemersveld voor beide ritten loopt aardig op geloof ik (maar de tijd zal het leren, misschien staan we daar uiteindelijk weer met toch zeker een man of drie :evil: )
Bert gaat ook beide ritten , ook ik ( als de reparatie klaar is ) , ik heb wel mijn originele uitlaat er weer op laten zetten . toch wat minder DB
Woestijn is fijn !!!
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

STTEVE schreef:
gassen schreef:
STTEVE schreef: Nee, ik vind t een beetje te massaal. Ik word al nerveus als er 1 mannetje (m/v) achter me zit, laat staan 800
Waar word je dan nerveus van ( behalve de m/v) ??

Ik ben tijdens een KNMV ritje wel ns van de motor gereden door een wannabe-prof die vond dat ik in de weg reed en "zijn tijd verknoeide". Hoop gescheld en getier, ik had toen wel even mijn buik vol van die off-road ritjes. Maar eerlijk is eerlijk, het is al wel weer een tijdje geleden, dus misschien moet ik het eens proberen.quote]


Die reed toch ook voor de "lol". Maar ja, "je hebt mensen en fietsbellen " , mijn motto en dit is geen foute spelling.
Als zo'n wanabee denkt dat hij zo goed is, heeft hij geen gescheld en getier nodig om voorbij te komen, of jij moet als "hobbyrijder" er ook flink "de sokken in hebben" gehad. :wink:
Respect dwing je af (zonder geschreeuw).

Tot 2006 zullen we dan maar zeggen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
tygercoene
Berichten: 118
Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
Locatie: aalter
Contacteer:

Jullie zijn hier allemaal TT rijders, maar mag ik vragen welke banden jullie het meest gebruiken. Ik heb tot noch toe steeds 2dehands (1 reeks gereden) crossbanden gebruikt, maar die zijn na 3 a 4 weken versleten (achteraan dan vnl.)

Ik heb al op andere forums, offroad mensen gesproken en die rijden 5000km met hun banden?!?

Dit lijkt me wel zeeeeeeer extreem.

Ik heb nu wat info genomen bij Michelin, Bridgestone enz.... en daar kom ik op prijzen van 180 tot 230€ voor een band.
Nu ben ik met 15€ gered maar ik moet elke 3 a 4 weken een nieuwe plaatsen.

Dus mijn vraag, doe ik er goed aan eens ééntje te kopen van zo'n 200€?

Wat is jullie favoriete bandenkeuze?
Tyger of the "off" Road.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

tygercoene schreef: Dit lijkt me wel zeeeeeeer extreem.

Ik heb nu wat info genomen bij Michelin, Bridgestone enz.... en daar kom ik op prijzen van 180 tot 230€ voor een band.
Nu ben ik met 15€ gered maar ik moet elke 3 a 4 weken een nieuwe plaatsen.

Dus mijn vraag, doe ik er goed aan eens ééntje te kopen van zo'n 200€?

Wat is jullie favoriete bandenkeuze?
Die € 200,= voor een band lijkt mij dus extreem. Ben voor een Kenda Trakmaster hooguit een Pleurootje of 60 kwijt (met erop leggen).
Een kilometertje of 1500 moet te halen zijn met zo'n band.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Ik rij ook met TrakMasters, bevalt prima en niet duur. Crossbanden slijten nu eenmaal als een idioot, zeker als je er ook mee op de weg rijdt, en als je ze 2-e hands koopt kan ik me voorstellen dat het zandbanden zijn, die zijn volgens mij nog zachter.
Banden van 180 euro ben ik niet tegen gekomen (alhoewel Michelin Deserts zijn wel superduur), maar voor een Pirelli MT21 (standaard TTR montage) betaal je al gauw 100 euro. Prima allround band, doet t wel zo'n 2000 km
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
TT600
Berichten: 2
Lid geworden op: za jan 09, 2010 12:10
Locatie: Amsterdam

STTEVE schreef:Model 2004 heeft door een kortere veer achter en een andere voorvork een zithoogte van 87 cm, de modellen 1998 - 2003 hebben een veelvuldig instelbare Ohlins achterveer en een Piaoli voorvork, en een zithoogte van 94 cm. Ik denk dat de veer en de vork van een "oud" model TTR zo in een nieuwe passen.

De uitlaat van de nieuwere types is beter dan de eerste series, dus dat probleem is opgelost
Ik ben sinds 18 jaar in het bezit van twee TT600's, model 59X (bj 86-88) en ben sinds een jaar weer een beetje aan het enduro rijden.
Mijn vraag is of iemand weet of de voorvork en achtervork van een TT600R uitwisselbaar zijn met mijn model? Het nadeel van mijn model is namelijk dat de remmen, zowel voor als achter, echt te wensen over laten.

Graag jullie reactie!

Groeten
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

TT600 schreef:
STTEVE schreef:Model 2004 heeft door een kortere veer achter en een andere voorvork een zithoogte van 87 cm, de modellen 1998 - 2003 hebben een veelvuldig instelbare Ohlins achterveer en een Piaoli voorvork, en een zithoogte van 94 cm. Ik denk dat de veer en de vork van een "oud" model TTR zo in een nieuwe passen.

De uitlaat van de nieuwere types is beter dan de eerste series, dus dat probleem is opgelost
Ik ben sinds 18 jaar in het bezit van twee TT600's, model 59X (bj 86-88) en ben sinds een jaar weer een beetje aan het enduro rijden.
Mijn vraag is of iemand weet of de voorvork en achtervork van een TT600R uitwisselbaar zijn met mijn model? Het nadeel van mijn model is namelijk dat de remmen, zowel voor als achter, echt te wensen over laten.

Graag jullie reactie!

Groeten
Ik denk het niet, maar alles is passend te maken.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Plaats reactie