natte voeten

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

fireboomer
Berichten: 19
Lid geworden op: di dec 31, 2002 00:48
Locatie: Leuven, België
Contacteer:

Binnenschoentjes nooit gewassen. Hoogstens gespoeld in water.
't Water komt ook niet langs de broek binnen, het zijn de wreven en zijkanten van mijn voeten die het eerst nat worden.
Die hele flap met tape bewerken (ducktape) is een optie die ik nog wel wil proberen.
Maar dan nog, als deze botten vanuit productie waterdicht horen te zijn heb ik het gevoel stevig in het zak gezet te zijn voor veel geld.
Zoals ikeerder al schreef, op de rit van de winkel naar huis werden mijn voeten als nat. En ik heb het gevraagd aan de verkopen op voorhand:"zijn ze een beetje waterdicht?". Antwoord was duidelijk:" Neen."
Zou ik teruggaan naar 'gewone' botten? Neen, daarvoor hebben mijn enkels een veel te veilig gevoel gekend.

Ga het een en ander uitproberen van wat ik hier lees en dan zien we wel. denk dat die gortex oversokken geen slecht idee zijn.
Gentle Giant
Berichten: 54
Lid geworden op: do jan 09, 2003 10:21
Contacteer:

fireboomer schreef:Wie kan dit verschil echter verklaren?
Fireboomer.
Als ik mijn laarzen regelmatig invet, komt er geen water doorheen, maar er kan wel water van bovenaf naar binnen lopen.

Heb je al gekeken waar het vocht vandaan komt?
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Ik heb een crossbroek die over mijn laarzen gaat (Sinisalo). Mooi om te zien en veel confortabeler dan een 'normale" broek die erin gaat. De binnenkant van je laarzen blijven wel een stuk droger. Wel aftapen natuurlijk. En John (b) ik heb al heel wat ruig werk met deze broek gedaan, maar hij blijft gewoon heel
Gentle Giant
Berichten: 54
Lid geworden op: do jan 09, 2003 10:21
Contacteer:

Ad Ketelaars schreef:Ik heb een crossbroek die over mijn laarzen gaat (Sinisalo). Mooi om te zien en veel confortabeler dan een 'normale" broek die erin gaat. De binnenkant van je laarzen blijven wel een stuk droger. Wel aftapen natuurlijk. En John (b) ik heb al heel wat ruig werk met deze broek gedaan, maar hij blijft gewoon heel
van wat voor soort materiaal is zo'n broek?
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

Ad Ketelaars schreef:Ik heb een crossbroek die over mijn laarzen gaat (Sinisalo). Mooi om te zien en veel confortabeler dan een 'normale" broek die erin gaat. De binnenkant van je laarzen blijven wel een stuk droger. Wel aftapen natuurlijk. En John (b) ik heb al heel wat ruig werk met deze broek gedaan, maar hij blijft gewoon heel
goed broekkie dus :D
doe wat je niet laten kunt
Gebruikersavatar
annelrob
Berichten: 54
Lid geworden op: zo dec 15, 2002 11:14
Locatie: Numansdorp

ik gebruik waterdichte sokken/kousen. Niet goedkoop maar werkt 100%. Kwam van pas met rivierdoorwadingen in IJsland (moet je eerst te voet verkennen!) Geen druppel komt erdoor. Ze zijn gewoon te koop in Nederland. Probeer buitensportzaken zoals Bever. Er zijn twee merken, de ene heet Sealskin en de andere weet ik niet zo snel meer........
Prijs is 35 tot 40 euro
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

BERGHAUS is de andere.
Plaats reactie