xr400 accu monteren

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
La Bomba (Can-am quad)

Hallo ,

Ik wil een accutje op mijn xr bouwen voor spanning elektrisch roadbook en gps , en evt imo.

Iemand ideetjes?? :?
Bombardier , gaan met die banaan.
Dr_Bean
Contacteer:

vraag Erwin effe, die heeft dat netjes gedaan vorig jaar.
La Bomba (Can-am quad)

DE erwindob??
Noppy

Gebruik dan zo'n accumulatordingetje, weegt misschien 100 gram en je kunt je electronisch spulletjes gewoon aansluiten.

Fourstrokesonly verkoopt ze geloof ik...

Noppy
:toost:
erwindob

xrvierhonderd schreef:DE erwindob??
Ja, deze dus.

Plaatjes van de inbouw bij voorbereiding Raid op www.erwindob.net

Ik heb vrij simpel een dikke diode genomen (10Amp) en die tussen de gelijkgerichte spanning (dus niet die naar de koplamp maar de grijze ernaast op de hoek op de stekker) en de Accu gezet. ("bullshit aan" dan kan de accu niet terug gaan voeden naar je dynamo om er een electromotor van te maken "bullshit uit")

Ik heb m'n IMO, ell. roadbook en GPS ermee gevoed. Erg handig ook om bij de start en finish je km stand te kunnen laten zien zonder te hoeven starten bv.

Als accu heb ik een 12V 1,2Ah sealed lood accu gebruikt. (modelbouwdingetje van de electronicawinkel, prijs vergeten maar niks ernstigs)
Ik heb em achter in de rioolbuis gebouwd, maar die zit daar natuurlijk niet standaard op elke XR :D

Wat was jij van plan?
La Bomba (Can-am quad)

Ik ben van plan mijn XR nog wat netter en geschikter te maken voor mijn tripjes met MSA.

De 15e Vogezen , heb net elektrische roadbook binnengekregen en wil mijn gps en IMO dan ook gelijk van stroom voorzien.

Rij nu nog veel MSA maar wil ook wel graag eens zoiets als de Raid làmmitee doen , vond je fotoserie helemaal top.

Ik zal je wat plaatjes van mijn xr doen per PM .
Gr Erik
Noppy

http://www.trailtech.net/dc_conversion.htm

2 Amp-Hour Battery

Wellicht de oplossing voor je electriciteit?

Noppy
:toost:
erwindob

Veel plezier in de Vogezen... Ben benieuwd naar de plaatjes.

Enne. geen spullen van iets meer dan een tientje hier uit US laten komen lijkt me.
La Bomba (Can-am quad)

Ik heb idd het accu-stripverhaal van je overgenomen , werkte Perfect , elec roadbook , imo , en gps toppie.

Greetz Erik ,

Zal je morgen ff wat plaatjes meelen van verbouwinkje xr.
erwindob

Plaatjes gezien (lekker geheimzinnig voor de rest)

Ziet er mooi uit.

Ik ben wel heel benieuwd naar je stuurverhogers/verplaatsers. Da's precies wat ik te kort kom. Het stuur zit te dicht bij.

Is dat bij jou ok zo? Of teveel? Ik vraag me vooral af of dat het niet gaat voelen alsof het stuur heen en weer moet zwaaien ipv gewoon draaien?
Heb je ze zelf gemaakt? Of zijn ze ergens te koop? (Ik zou ze graag voor zo'n dik stuur hebben)

Rwin
La Bomba (Can-am quad)

Ik heb alle xr`s zo gereden , en weet dus eigenlijk niet hoe het is om zonder te rijden.

Ik zou zeggen we treffen ons eens ergens ( bij een rit of bij mij thuis ) en je gaat eens met mijn xr rijden.

Ist een optie hoor ik het wel .

Rij te weinig forum-ritjes maar mijn gezin is ook mijn sponsor en vrije-dagen planner . Zoontjes fietscrossen , vrouwtje voetbalt en ik ben zielig.
Hoor van je. :wink: :wink:
Plaats reactie