Zopas op de regionale TV Kempen gezien: Joël Smets zal volgend seizoen niet meer starten in de GP's. Hij voelt zich mentaal onvoldoende sterk om er nog voluit tegenaan te gaan. Zal volgend jaar wel nog rijden voor het Belgisch kampioenschap en in enkele internationale wedstrijden.
Vind het persoonlijk een moedige beslissing van een crosser die me altijd nauw aan het hart lag, vooral omwille van zijn sterke karakter en liefde voor het motorcross.
Ik geloof nooit dat hij ooit echt zal stoppen met motorrijden, daarvoor rijdt hij te graag. Hopelijk start hij dit of volgend jaar eens in de Dakar: da's echt iets voor hem, denk ik.
Smets stopt !
Moderator: ghulst
Tja, jammer markante rijder met een zeer markante steil.
Misschien zien we hem nog in de Enduro's, zoueen geduchte concurent zijn. Everts kon dit ook al een "beetje".
Misschien zien we hem nog in de Enduro's, zoueen geduchte concurent zijn. Everts kon dit ook al een "beetje".
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
Everts wil volgend jaar (ter afsluiting van zijn loopbaan) de ISDE 2006 in Nieuw Zeeland meerijden teneinde het seizoen (hopelijk) te kunnen afsluiten met 2 titels.
In Brazilie tijdens de ISDE 2003 heeft hij de complete wereldtop van de kaart geveegd en het zou me niets verbazen dat hij dat volgend jaar weer doet.
Tis een alleskunner die Everts, zelfs een zeer getalenteerd trialrijder.
En dan Smets ook naar Nieuw Zeeland, zou een mooie wedstrijd kunnen worden !!
Met het stoppen van Smets verdwijnt inderdaad een markant figuur maar zoals het dit seizoen Joel verging zal zeer frustrerend zijn voor hem.
Jammer!
In Brazilie tijdens de ISDE 2003 heeft hij de complete wereldtop van de kaart geveegd en het zou me niets verbazen dat hij dat volgend jaar weer doet.
Tis een alleskunner die Everts, zelfs een zeer getalenteerd trialrijder.
En dan Smets ook naar Nieuw Zeeland, zou een mooie wedstrijd kunnen worden !!
Met het stoppen van Smets verdwijnt inderdaad een markant figuur maar zoals het dit seizoen Joel verging zal zeer frustrerend zijn voor hem.
Jammer!
Tja, Smets was/is ook mijn "idool". Hij bleef altijd m.i. nederig, aanspreekbaar voor iedereen, ...gassen schreef:Misschien zien we hem nog in de Enduro's, zoueen geduchte concurent zijn.
En wat enduro aangaat, vorig jaar stond ik naast Smets aan te schuiven bij de technische controle in Gembloux. Deze enduro won hij .... Terwijl ik met pech naast de kant stond (mijn bougiedop was aan het desintegreren...), kwam hij daar zoooooooo meesterlijk door. Respect !
Jo VdB
Kapot niet, neen, maar het rubber onderaan was aan het verbrokkelen, en daardoor kwam de dop omhoog (en de ontsteking dus weg..)
Natuurlijk wel direkt daarna vervangen. Ik heb die enduro trouwens niet kunnen uitrijden wegens een lek in een radiatorslang
Jo vdB
Natuurlijk wel direkt daarna vervangen. Ik heb die enduro trouwens niet kunnen uitrijden wegens een lek in een radiatorslang
Jo vdB