hoi, ik ben nieuw hier!
ik ben mike en heb een honda cr 125 cc uit '90.
nou had ik weinig compressie toen ik hem kocht,dus heb ik er een nieuwe zuiger ingezet (vertex) gehaald bij van drooge racing, richard heeft hem zelf opgemeten en de cilinder was nog ok,dus dan maar een nieuwe zuiger en veer,maar nu zit hij er dus in,maar ik vind dat de compressie nog steeds niet veel voorsteld,het is wel meer dan met die oude,maar het lijkt wel of ik mijn 50cc mtje aantrap! is dat normaal?
ook rookt hij als de brandweer en start hij heel moeilijk en als hij dan loopt dan gaat hij zo weer uit als je weg wilt rijden?ook komt er dikke olie uit de uitlaat? even wat gegevens;125cc hpp met spess bocht en rhino demper,sproeier nr 172 en bougie ngk ...nr9!
wat kan ik doen? ik heb alles al schoon gemaakt,nieuwe benzine 1 op 40 gemengd,carberateur schoongemaakt...helpppppp!!!
honda 125cc '90 compressie/rookt/start slecht.
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Waarschijnlijk heb je een lekke krukas keering. In ieder geval aan de koppelingszijde want dat is de reden waarom hij zo rookt. Het kan ook eventueel een lekke carterpakking zijn (komt wel minder voor)
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
ok,maar hoe kan ik dit zeker weten zonder het hele blok uit elkaar te schroeven?
tips!
ik dacht dat er misschien een te grote sproeier inzat of dat ik teveel olie bij de benzine had gedaan! want omdat hij slecht start komt er onverbrande benzine in de uitlaatbocht,en als hij dan wel start dan gooit hij dit er via de uitlaat weer uit! en misschien rookt hij daardoor zo erg?
iemand een idee?
tips!
ik dacht dat er misschien een te grote sproeier inzat of dat ik teveel olie bij de benzine had gedaan! want omdat hij slecht start komt er onverbrande benzine in de uitlaatbocht,en als hij dan wel start dan gooit hij dit er via de uitlaat weer uit! en misschien rookt hij daardoor zo erg?
iemand een idee?
honda cr -- 125cc -- '91.
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Dat is heel makkelijk te controleren, gewoon je oliepeil in de gaten houden.
ja dat is wel een goeie....maar dan nog een vraagje;hoe kan je zien of er genoeg olie in het blok zit? er zit namelijk geen pijlstok op! of een glaasje waardoor je heen kan kijken.
honda cr -- 125cc -- '91.
gewoon vervangen,kost geen geld, op zijn zij leggen,olie hoeft er niet eens af, koppelingskooi eraf,tandwiel op de krukas eraf,derest mag blijven zitten,met schroevendraaier dichting eruitprutsen en nieuwe netjes monteren met wat vet en terug ineengooien,hooguit 30min werk.
gaat het dan nog niet zou ik de speling op de rietvalve controleren,max 0.3mm.
nog niet,carbu is kuisen, en anders de boel is laten boren want cr 125 heeft normaal smerige compressie die wel eens durft weermeppen. chek ondertussen timing is na van je klokje,daar hebben ze wel wat ziektes mee,zeker de oude. (staan lijntjes op)
dichtingen vervangen na je cilinder open gehad te hebben?
waar ik wel aan peis is dat je ontsteking te laat staat waardoor je het gevoel krijgt dat er weinig compres op is (is een mogelijkie reden,anders gewoon slecht opgemeten en staat je cilinder ovaal en heb je juist de dwarse kant gemeten.)
groetjes
gaat het dan nog niet zou ik de speling op de rietvalve controleren,max 0.3mm.
nog niet,carbu is kuisen, en anders de boel is laten boren want cr 125 heeft normaal smerige compressie die wel eens durft weermeppen. chek ondertussen timing is na van je klokje,daar hebben ze wel wat ziektes mee,zeker de oude. (staan lijntjes op)
dichtingen vervangen na je cilinder open gehad te hebben?
waar ik wel aan peis is dat je ontsteking te laat staat waardoor je het gevoel krijgt dat er weinig compres op is (is een mogelijkie reden,anders gewoon slecht opgemeten en staat je cilinder ovaal en heb je juist de dwarse kant gemeten.)
groetjes
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Kijk eens naar je membraam. Kan ook de oorzaak zijn. Als de plaatjes openstaan, dan krijg je slechte verbranding doordat gassen terugslaan in het spruitstuk. Krijg je hele zwarte olie van uit de demper.
Als de olie uit de uitlaat echt naar verbrande motorolie stinkt is het waarschijnlijk een krukaskeerring, maar als de olie naar benzine stinkt zeer waarschijnlijk het membraam.
Plaatjes omdraaien is een functionele oplossing.
Als de olie uit de uitlaat echt naar verbrande motorolie stinkt is het waarschijnlijk een krukaskeerring, maar als de olie naar benzine stinkt zeer waarschijnlijk het membraam.
Plaatjes omdraaien is een functionele oplossing.
ik heb net nog naar het mebraam gekeken en de buitenste plaatjes staan goed dicht maar de binnenste 2 (boven en onder) staan een heel klein beetje open,maar dan praat ik over 1mm! is dat erg?
en toen ik het membraam eruit haalde heb ik niet goed gekeken hoe hij zat, er zit namelijk op 1 kant een klein uitsteekseltje...maar moet die nou boven of onder?
wat is een rietvalve?
en aan de ontsteking is al heel veel gedraaid(niet door mij)want die kruiskop schroefjes krijg ik niet eens los!
en toen ik het membraam eruit haalde heb ik niet goed gekeken hoe hij zat, er zit namelijk op 1 kant een klein uitsteekseltje...maar moet die nou boven of onder?
wat is een rietvalve?
en aan de ontsteking is al heel veel gedraaid(niet door mij)want die kruiskop schroefjes krijg ik niet eens los!
honda cr -- 125cc -- '91.
Rookte de motor voordat je de zuiger hebt vervangen ook? Anders hoef je niet eens aan een lekkage te denken.
Staat je uitlaatklep goed afgesteld als deze erop zit?
Reedvalve (membraan) 1 mm open is erg veel.
Staat je uitlaatklep goed afgesteld als deze erop zit?
Reedvalve (membraan) 1 mm open is erg veel.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
uitlaatklep..bedoel je dat hpp gedeelte? kan je die dan afstellen?
1 mm is een beetje overdreven van mij..het is wel iets minder...maar ik ga dat membraan toch even omdraaien!
de motor heb ik al 3 jaar in bezit,maar nooit echt goed lang op gereden,waar ik woon zijn geen plekken om te rijden..maar nu wil ik hem gewoon goed hebben,want een vriend van mij wil er ook op rijden,ik heb er nog niet zo heel veel verstand van ,en wil er met jullie hulp weer een goede motor van maken,dus alle hulp en info is welkom.
alvast bedankt.
1 mm is een beetje overdreven van mij..het is wel iets minder...maar ik ga dat membraan toch even omdraaien!
de motor heb ik al 3 jaar in bezit,maar nooit echt goed lang op gereden,waar ik woon zijn geen plekken om te rijden..maar nu wil ik hem gewoon goed hebben,want een vriend van mij wil er ook op rijden,ik heb er nog niet zo heel veel verstand van ,en wil er met jullie hulp weer een goede motor van maken,dus alle hulp en info is welkom.
alvast bedankt.
honda cr -- 125cc -- '91.
Als de klepjes zichtbaar openstaan, dan is dat al veel teveel. Ook moeten er geen hoekjes af zijn.
De zuiger duwt de brandstof omhoog en de klepjes op je membraam moeten dan goed sluiten.
Is een veel voorkomend verschijnsel bij oudere motoren.
(Je reedvalve is het membraam)
Als de uitlaatpoorten ( HPP) niet goed zitten, of vastzitten, dan loopt de motor wel, maar merk je dat aan vermogensverlies. Zal in principe niet veel extra rook geven.
Plaats anders even een fotootje van het beest!
De zuiger duwt de brandstof omhoog en de klepjes op je membraam moeten dan goed sluiten.
Is een veel voorkomend verschijnsel bij oudere motoren.
(Je reedvalve is het membraam)
Als de uitlaatpoorten ( HPP) niet goed zitten, of vastzitten, dan loopt de motor wel, maar merk je dat aan vermogensverlies. Zal in principe niet veel extra rook geven.
Plaats anders even een fotootje van het beest!
ik word gek!! nou heb ik echt alles nagekeken en schoongemaakt( carb,membraam,luchtfilter,uitlaat,bougie nr 8 erin,bobine) en nou start hij nooit meer!!!! de bougie vonkt wel,dus de bobine is goed! ik heb ook naar de ontsteking gekeken maar die kan je alleen in de hoogte stellen!! hoeveel mm moet er nou tussen de magneet en de spoel staan??
en waar kan ik de ontsteking op tijd zetten??? als ik 10 keer heb gekickt dan haal ik de bougie eruit en dan is hij kletsnat,ook zonder gas te geven,maar lopen hoo maar!!! het moet dan toch wel de ontsteking zijn!!!!!! hoe kan ik die stellen????????
helppppppppppppp!!!!!!!!!!!!!! please!!!!
iemand!!!
en waar kan ik de ontsteking op tijd zetten??? als ik 10 keer heb gekickt dan haal ik de bougie eruit en dan is hij kletsnat,ook zonder gas te geven,maar lopen hoo maar!!! het moet dan toch wel de ontsteking zijn!!!!!! hoe kan ik die stellen????????
helppppppppppppp!!!!!!!!!!!!!! please!!!!
iemand!!!
honda cr -- 125cc -- '91.
als je ontsteking hebt kan het je ontsteking niet zijn. als je bougie nat is ligt het normaal gezien bij de carburator. heb je je gas schuif goed terug gemonteer,zit je naald wel vast,functioneert je vlotter naar behoren??? zit je sproeier vast???.
wat je ook moet controleren is of je luchtfilter niet volzit of niet te vettig is ingesmeerd.
apropôs,al geprobeerd van ingang te lopen???
groetjes
wat je ook moet controleren is of je luchtfilter niet volzit of niet te vettig is ingesmeerd.
apropôs,al geprobeerd van ingang te lopen???
groetjes
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
ja,ik heb alles gecontroleerd en de carb moet goed zijn..ik heb alles doorgeblazen en terug gezet.
luchtfilter is schoon en niet vettig..meer een beetje droog!
maar als de ontsteking niet op tijd staat dan loopt hij toch ook niet?
ik bedoel als hij op het verkeerde moment vonkt dan doet hij het nooit!
apropôs,al geprobeerd van ingang te lopen??? wat bedoel je daarmee??
luchtfilter is schoon en niet vettig..meer een beetje droog!
maar als de ontsteking niet op tijd staat dan loopt hij toch ook niet?
ik bedoel als hij op het verkeerde moment vonkt dan doet hij het nooit!
apropôs,al geprobeerd van ingang te lopen??? wat bedoel je daarmee??
honda cr -- 125cc -- '91.
idd, wat je daar zegt heb je gelijk in,
hij kan vonken, maar dan we op het verkeerde tijdstip..
punt is dan alleen: als hij het eerst wel heeft gedaan.. hoe kan hij het nu dan niet meer doen..
wat heb je precies aan je ontsteking gedaan?
vriend van me had het ook met z'n rm..
dat blijkt ook de ontsteking te zijn,
ding vonkt mooi.. maar starten: ho maar!
verder geen lekke pakkingen etc?
nergens niets dolgedraaid etc?
hij kan vonken, maar dan we op het verkeerde tijdstip..
punt is dan alleen: als hij het eerst wel heeft gedaan.. hoe kan hij het nu dan niet meer doen..
wat heb je precies aan je ontsteking gedaan?
vriend van me had het ook met z'n rm..
dat blijkt ook de ontsteking te zijn,
ding vonkt mooi.. maar starten: ho maar!
verder geen lekke pakkingen etc?
nergens niets dolgedraaid etc?
Cr 125, '96, Hgs, Tuned etc.
-Te Koop-
-Te Koop-
ok, aanduwen...nee nog niet geprobeerd!
zuiger zit goed en is nieuw net als de zuigerveer,ik heb hem misschien 3 min kunnen laten lopen, met witte rook en olie uit de uitlaat!
ook heb ik net de motor op ze zijkant gelegd zodat er benzine uit de carb liep en toen de choke erop en geprobeerd te starten,maar dat lukte ook niet! ook heb ik de luchtschroef op 1,5 gezet,die stond veel verder open!
maar nog niets!
zuiger zit goed en is nieuw net als de zuigerveer,ik heb hem misschien 3 min kunnen laten lopen, met witte rook en olie uit de uitlaat!
ook heb ik net de motor op ze zijkant gelegd zodat er benzine uit de carb liep en toen de choke erop en geprobeerd te starten,maar dat lukte ook niet! ook heb ik de luchtschroef op 1,5 gezet,die stond veel verder open!
maar nog niets!
honda cr -- 125cc -- '91.
(offtopic) haha venray, daar zit ik op school (offtopic)gassen schreef:Ik wil niet lullig doen, maar zit je zuiger er niet verkeerd om in?
Komt weleens voor (ik noem geen namen).
Is je zuigerveer niet gebroken?
nouja, zuiger op de kop hebben ze ooit eens klaar gekregen bij mijn vorige eigenaar..
alleen lijkt het mij niet echt mogelijk dat dit kan gebeuren bij een ervaren sleutelaar ..
Cr 125, '96, Hgs, Tuned etc.
-Te Koop-
-Te Koop-
nee geen lekke pakkingen en niets dolgedraaid,ik heb nu alleen bij de ontsteking dat magneetje losgehaald en iets dichter bij de pickup geplaatst..alleen weet ik nog niet op welke afstand hij hoort te zitten? hoeveel mm van de magneet?
honda cr -- 125cc -- '91.
volgens mij hoeft dat echt niet veel te zijn..
hooguit een mm..
nu kun je wel gaan testen, en hem steeds 0.1mm meer ruimte geven.. maar je kan ook even op internet zoeken..
of iemand hier moet het weten natuurlijk..
ik zal eens wat rondvragen
witte rook lijkt mij trouwens koelvloeistof,
kwam toen ook welleens voor.. dan zou ik toch nog even je koppakking nakijken
hooguit een mm..
nu kun je wel gaan testen, en hem steeds 0.1mm meer ruimte geven.. maar je kan ook even op internet zoeken..
of iemand hier moet het weten natuurlijk..
ik zal eens wat rondvragen
witte rook lijkt mij trouwens koelvloeistof,
kwam toen ook welleens voor.. dan zou ik toch nog even je koppakking nakijken
Cr 125, '96, Hgs, Tuned etc.
-Te Koop-
-Te Koop-