vloeibare pakking extra bij nieuwe koppakking ?!?!

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Tol

heb ut bovenste gedeelte van m'n honda xr 600 '85 kop eraf gehad en bijna weer erop zitten...

de pakking die ik heb gehaald mij de lokale motor part suppier was op een detail niet gelijk aan de pakking die in ut blok zat. in de oude pakking zat nl. een uitsparing ter plaatse van de achter zijde blok, terwijl die uitsparing die er niet in zit bij de nieuwe pakking (die volgens de boeken van de motor zaak goed moet zijn)

kan het zijn dat ik een een kop heb van een xl 600 ?!?!?

en ehhhhhh dien ik bij het plaatsen van een nieuwe koppakking ook gebruik te maken van vloeibare pakking ?!?!?!

dank voor reactie ......
Airhead

Ben je nou hellemaal...
Vloeibare pakking bij de koppakking is absoluut uit den boze!
Niet doen dus!

Enne, ik zou nog maar eens goed nakijken/navragen of je wel de goede koppakking hebt gekregen.

En wel vastzetten met een momentsleutel hè!

Sorry dat ik een beetje heftig reageer en als een schoolmeester klink, maar ik heb zelf in het (verre) verleden veel problemen gehad door ondeskundig sleutelen en hopelijk kan jij dit hierdoor enigszins voorkomen.

Suc7!
john b

ff kijken of alle kanalen en gaten en naden worden afgesloten langs de rand en of de uitsparing geen gaten dichtdrukt die open zouden moeten zijn. Dan kan het verder geen kwaad als de pakking op een detail anders is
En pakking goed vetvrij houden de aanleg vlakken van de kop en cil. goed ontvetten met thinner dan "hecht"de pakking goed :idea:
doe wat je niet laten kunt
tol

okeee, da's duidelijk ... geen vloeibare pakking extra bij de koppakking

en zal nog es ff kijken of ut de goede pakking is.....

dank !!!!

Tol
Tol

geld het niet monteren met vloeibare paking ook voor de kleppendeksel pakking ?!?!?!

of is het juist beter om dat hier wel te gebruiken !?!?

gegroet
Tol :?
john b

Tol schreef:geld het niet monteren met vloeibare paking ook voor de kleppendeksel pakking ?!?!?!

of is het juist beter om dat hier wel te gebruiken !?!?

gegroet
Tol :?
rubber pakking alleen in de knikken en scherpe hoeken/overgang
papier kangeen kwaad om hem helemaal met een heel dun laagje in te smeren :idea:
doe wat je niet laten kunt
Plaats reactie