Afschakelen naar 2 & 1 gaan moeilijk

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Joepie.. mijn Suzuki DR350 is na lang wachten weer in elkaar gezet & hij rijdt.

Nu merk ik wel dat het afschakelen naar 2e en 1e verschelling heel erg moeilijk gaan:

Als je op het schakelvoetje duwt dan lijkt het alsof je al in z'n 1 zit: het beweegt wel, maar zonder enige vorm van weerstand & helaas ook zonder resultaat. Als je er dan eens goed op gaat "staan" (lees: kordaat doorduwen) dan lukt het meestal wel.

Iemand een idee waardoor dat komt & wat ik moet nakijken?

Er zitten nieuwe lagers in & de hele handel is dus uit elkaar geweest... Het blokje heeft tot hier toe 38km gelopen... :D

Afbeelding
Montesa Cota 315R
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

chek eens of de verbinding van je schakelpook naar je schakelwals goedzit en anders waarschijnlijk een braam in een fourchette. Olie al is veranderd??
groetjes
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Klx300R schreef:chek eens of de verbinding van je schakelpook naar je schakelwals goedzit en anders waarschijnlijk een braam in een fourchette. Olie al is veranderd??
groetjes
Neen, de olie is nog niet veranderd. Wat bedoel je daar juist mee? Andere olie (merk + type) of een gewone verversing? (want deze olie zit er net op..)
Montesa Cota 315R
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

gewoon is veranderen voor te kijken of er geen bramen in je olie zitten,en oliefilter kun je ook is chekken.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
johanb
Berichten: 174
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 20:06
Locatie: M'gestel

komt de koppeling wel goed vrij. is het huis niet ingeslagen door de platen waardoor de platen niet goed vrij komen?

johan
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Gaat het nog wel lukken om Wegimont aanstaande zondag mee te rijden ?
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Jan :) schreef:Gaat het nog wel lukken om Wegimont aanstaande zondag mee te rijden ?
Hey Jan,

Ik zal er dit jaar inderdaad nog niet bij zijn, maar niet ten gevolge van die koppeling ofzo hoor. Er staan gewoon nog te weinig kilometers op de motor, en ik wil één en ander nog fatsoenlijk in orde brengen. Daarnaast moet ik zelf ook nog terug "ingereden" worden, want sinds 6 dec. 2004 heb ik nog maar 150 km gereden (de 30km rodage over de weg in de afgelopen week niet meegerekend).

Vanaf 25 september ben ik waarschijnlijk wel op de partij bij de terreinactiviteit van Grensland, en vanaf dan gaat het op volle kracht vooruit (hoop ik)... :D

Met wie ga je trouwens naar Wégimont? Jo vdb, jij & Ad?

Groeten

Stijn
Montesa Cota 315R
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Alhouwel... Als ik de info teruglees & aan vorig jaar denk heb ik wel veel zin om te gaan...

Zaterdag trainen.. zondag meerijden.. wie weet? :lol:
Montesa Cota 315R
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Ga daar samen met firestorm naar toe en Jo en Ad (En de taluudrijders) zal ik daar nog wel treffen. Moet wel wat voorzichtig doen met m'n motor. Is al ingruild op een andere.

Als alles goed gaat ben ik ook bij de terreinactiviteiten van Grensland en dan met een andere fiets :D

http://www.gasgasmotoren.nl/Default.asp ... index.html
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Jan :) schreef:Ga daar samen met firestorm naar toe en Jo en Ad (En de taluudrijders) zal ik daar nog wel treffen. Moet wel wat voorzichtig doen met m'n motor. Is al ingruild op een andere.

Als alles goed gaat ben ik ook bij de terreinactiviteiten van Grensland en dan met een andere fiets :D

http://www.gasgasmotoren.nl/Default.asp ... index.html
Mooi!!! Vanwaar de ommezwaai? Iets lichter nodig voor de erzberg mee naar boven te rijden volgend jaar :D

Tot de 25ste in elk geval!
Montesa Cota 315R
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Jan :) schreef:Ga daar samen met firestorm naar toe en Jo en Ad (En de taluudrijders) zal ik daar nog wel treffen. Moet wel wat voorzichtig doen met m'n motor. Is al ingruild op een andere.
Tweetakkie rijden Jan :?:
Ik heb er ook over zitten denken, tot ik Ran z'n tweëenhalfke probeerde.
't Wordt gewoon weer een zware viertakt, toch prettiger voor het zand waar wij meestal verpozen (en in verband met die stuk of vierennegentig kilo's die het bewuste apparaat mee zal moeten zeulen - speelt bij jou ook mee heb het idee :twisted: )
Mag die Broem-Broem ook al mee naar Polen volgende week ?
CU in de bus 8) als schoonvaders geen zand - wel goed spul trouwens - in m'n vreten flikkert.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Naar Polen gaat nog gewoon de KTM mee

Heb een stukje proef gereden op z'n GasGas en het heeft nog een redelijk koppel dus denk dat het met mijn 0,1 ton nog wel goed komt :wink: Zo'n apparaat voeld wel een heel stuk lichter aan. Zal alleen wel moeten wennen aan het 2t rijden.

Tot donderdag
Plaats reactie