Na drie jaar wegraces en een zware crash heb ik mijn racepak aan de wilgen gehangen. IK heb me voor de knmv cursus offroad opgegeven (09-10) vanwege het feit dat ik van meerdere mensen, vooral pruus (Hans), heb gehoord dat het offroad/enduro rijden ook enorm leuk is.
De racer is zo goed als verkocht en ik ben wat aan het kijken naar een geschikt offroad enduro motor. Ik denk hierbij aan ritten puur voor de lol. Ik heb geen cross ervaring dus echt voor tijden en punten zal er voorlopig wel niet in zitten.
Ik neem aan dat jullie wel wat tips voor me hebben.
Welke motor ?
Moderator: ghulst
Welkom (is dat trouwens ook niet een wegracecircuit ergens in donker Afrika ?) in het zand.
Verwacht je trouwens in het zand niet meer te crashen ? Kan tegenvallen (met de nadruk op vallen), vraag maar aan Pruus
Sleutelervaring aanwezig (meestal wel bij een aanstaande ex-racer)
Kan wel eens van pas komen en uitmaken bij de keuze van de aanstaande brommert.
Verwacht je trouwens in het zand niet meer te crashen ? Kan tegenvallen (met de nadruk op vallen), vraag maar aan Pruus

Sleutelervaring aanwezig (meestal wel bij een aanstaande ex-racer)

Kan wel eens van pas komen en uitmaken bij de keuze van de aanstaande brommert.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ook welkom van mij!Sjokske schreef:Verwacht je trouwens in het zand niet meer te crashen ?
Mijn ervaring leert dat je in het zand véél en véél vaker valt, maar dat de schade véél minder erg is. Blauwe plekken versus gebroken botten...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Precies.Helen schreef:Ook welkom van mij!Sjokske schreef:Verwacht je trouwens in het zand niet meer te crashen ?
Mijn ervaring leert dat je in het zand véél en véél vaker valt, maar dat de schade véél minder erg is. Blauwe plekken versus gebroken botten...
1 keer vallen op Zolder : 7000 euro schade
vele keren vallen in het zand: 0 euro schade.
Goeie motor is die waar je vriendjes ook op rijden. Dan weet je snel wat goed werkt en wat niet, en waar je spullen kan halen.
smurf.