Na lange tijd afwezigheid ben ik zondag weer 's lekker wezen gassen met de CR250.
Na ruim een half uur had ik een tijdje het gas helemaal open en ineens was al het vermogen weg.....
Eerste reactie was een vastloper,
maar dat viel gelukkig mee.
Na ff zoeken bleek dat de clip waarmee de gasnaald op hoogte wordt gezet was "verdwenen".
Gelukkig werd de clip weer gevonden en was het allemaal te repareren in 't bos, maar toch wel errug zeldzaam volgens mij.
Of zijn er mensen die nog sterkere verhalen kennen?
Fr@venture
Klote clip
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Laatst gewijzigd door Fr@venture op wo aug 24, 2005 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Lag ie nog in de gasshuif?Fr@venture schreef:Na lange tijd afwezigheid ben ik zondag weer 's lekker wezen gassen met de CR250.
Na ruim een half uur had ik een tijdje het gas helemaal open en ineens was al het vermogen weg.....
Eerste reactie was een vastloper,
maar dat viel gelukkig mee.
Na ff zoeken bleek dat de clip waarmee de gasnaald op hoogte wordt gezet was "verdwenen".
Gelukkig werd de clipweer gevonden en was het allemaal te repareren in 't bos, maar toch wel errug zeldzaam volgens mij.
Of zijn er mensen die nog sterkere verhalen kennen?
Fr@venture
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ja, bijna hetzelfde verhaal maar kloteclippie dus niet teruggevonden, terwijl dat clippie in het kamertje in de gasschuif eigenlijk geen kanten uitkon.Fr@venture schreef: Of zijn er mensen die nog sterkere verhalen kennen?
Fr@venture
Eerste gedachte was kapotte ontsteking, de brommert liep maar tot een toertje of 1500, daarboven viel alles weg
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik heb ook ongeveer zoiets gehad, maar bij mij was de naald afgebroken.
Doordat het circlipsje rond de naalt "danst" tijdens het rijden slijt dat na een tijdje redelijk hard. Bij jou waarschijnlijk hard genoeg zodat het circlips er makkelijk af kan, bij mij te hard, zodat de naald in de sproeier bleef zitten en dus niet meer mee naar boven kwam.
(heb het ook eens gehad toen m'n gasschuif los was gekomen, en de naald bijgevolg ik in de sproeier bleef zitten...)
Stijn V.
Doordat het circlipsje rond de naalt "danst" tijdens het rijden slijt dat na een tijdje redelijk hard. Bij jou waarschijnlijk hard genoeg zodat het circlips er makkelijk af kan, bij mij te hard, zodat de naald in de sproeier bleef zitten en dus niet meer mee naar boven kwam.
(heb het ook eens gehad toen m'n gasschuif los was gekomen, en de naald bijgevolg ik in de sproeier bleef zitten...)
Stijn V.
Montesa Cota 315R
Clippie = opgegeten door uw motortje...Sjokske schreef:Ja, bijna hetzelfde verhaal maar kloteclippie dus niet teruggevonden, terwijl dat clippie in het kamertje in de gasschuif eigenlijk geen kanten uitkon.Fr@venture schreef: Of zijn er mensen die nog sterkere verhalen kennen?
Fr@venture
Eerste gedachte was kapotte ontsteking, de brommert liep maar tot een toertje of 1500, daarboven viel alles weg
Montesa Cota 315R
Ooit een XL 500 meegegeven voor een proefrit, toen dat nog kon (dacht ik). Bleven ze toch wel erg lang weg. Ik werd al zenuwachtig. Kwamen ze terug lopen/duwen. Ja, er kwam ineens zo'n rare tik in. Nou ja, samen de kop los getrokken; leek wel een maanoppervlak (kraters); zuiger idem maar dat zat een boutje in. De echte choke-klep van dit model zat met twee boutjes op het asje en die waren niet goed 'opgetrompt' (met een speciale tang in de holle onderkant wijder gemaakt als borging).
Ach, als het na de koop was gebeurd, had ik me ook slecht gevoeld en ik ben hem toch nog kwijt geraakt.
Ach, als het na de koop was gebeurd, had ik me ook slecht gevoeld en ik ben hem toch nog kwijt geraakt.