luchtfilter

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

al veel vragen over geweest, maar mag ik mijn luchtfilter kuisen met petrolium??

Greetzzz....
0X
Thomas
Berichten: 32
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 11:50
Locatie: Amsterdam

Volgens mij lost de lijm op in het filter als je deze schoonmaakt met petroleum. Niet handig dus, tenzij je snel van je filters verlost wilt zijn.
Gebruikersavatar
mxrider#28
Berichten: 436
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16

hornet911 schreef:al veel vragen over geweest, maar mag ik mijn luchtfilter kuisen met petrolium??

Greetzzz....
Wat is er mis met cleaner die bedoeld is om filters schoon te maken? :?
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

ik heb dat niet staan :lol:

Bij tips op de site van twin air staat:
Soak filter in a kerosene based solvent [Air Filter Cleaner]

Petrolium is toch kerosine of sla ik hier de bal mis?
0X
exc 380
Berichten: 95
Lid geworden op: vr jun 18, 2004 17:21

Ik was het luchtfilter eerst uit met petrolium. Daarna met sop en water werkt hardstikke goed en kost niets. :idea:
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Heb zelf goeie ervaring met een heet sopje op basis van zeeppoeder.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Thomas schreef:Volgens mij lost de lijm op in het filter als je deze schoonmaakt met petroleum. Niet handig dus, tenzij je snel van je filters verlost wilt zijn.
Met benzine zou de lijm oplossen, maar met petrolium?
0X
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

hornet911 schreef:Met benzine zou de lijm oplossen, maar met petrolium?
Ik was mijn luchtfilters altijd uit met benzine en bij mij is er nog nooit lijm opgelost :idea: En dat is al zolang er uitwasbare luchtfilters zijn (>30 jaar). Na het wassen met benzine was ik ze nog na met warm water met wasmiddel en spoel ze na met schoon warm water.
Gebruikersavatar
mxrider#28
Berichten: 436
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16

Joop schreef:
hornet911 schreef:Met benzine zou de lijm oplossen, maar met petrolium?
Ik was mijn luchtfilters altijd uit met benzine en bij mij is er nog nooit lijm opgelost :idea: En dat is al zolang er uitwasbare luchtfilters zijn (>30 jaar). Na het wassen met benzine was ik ze nog na met warm water met wasmiddel en spoel ze na met schoon warm water.
Het gaat om de lijm tussen de lagen foam in he...

Dan moet je eens een luchtfilter pakken en van binnen beet pakken en van buiten en dan trekken, wel zorgen dat je niet beide lagen beide lagen vasthebt.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

mxrider#28 schreef:
Joop schreef:
hornet911 schreef:Met benzine zou de lijm oplossen, maar met petrolium?
Ik was mijn luchtfilters altijd uit met benzine en bij mij is er nog nooit lijm opgelost :idea: En dat is al zolang er uitwasbare luchtfilters zijn (>30 jaar). Na het wassen met benzine was ik ze nog na met warm water met wasmiddel en spoel ze na met schoon warm water.
Het gaat om de lijm tussen de lagen foam in he...

Dan moet je eens een luchtfilter pakken en van binnen beet pakken en van buiten en dan trekken, wel zorgen dat je niet beide lagen beide lagen vasthebt.
Er is bij nog nooit een lijmlaag opgelost :!: :!:
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Joop
Ik was mijn luchtfilters altijd uit met benzine en bij mij is er nog nooit lijm opgelost :idea: En dat is al zolang er uitwasbare luchtfilters zijn (>30 jaar). Na het wassen met benzine was ik ze nog na met warm water met wasmiddel en spoel ze na met schoon warm water.
Idem en ook nooit problemen gehad, mijn laatste filters heb ik 2 jaar geleden aangeschaft, sterker nog ik heb er nog van 1992, schat ik.
Ik zou wel eens willen weten welke koolwaterstof men in de originele filtercleaner gebruikt.[/quote]
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Dat Benzine de lijm zou kunnen opvreten/oplossen, dat laat ik in het midden. Maar mijn vraag was eigenlijk of PETROLIUM kwaad kan? Bij twin-air zeggen ze duidelijk dat ge een produkt moet gbruiken op basis van kerosine.....DUS zou je petrolium toch zonder problemen mogen gebruiken...??

Zitten er hier geen scheikundigen?? :lol: :lol:
0X
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

hornet911 schreef:Dat Benzine de lijm zou kunnen opvreten/oplossen, dat laat ik in het midden. Maar mijn vraag was eigenlijk of PETROLIUM kwaad kan? Bij twin-air zeggen ze duidelijk dat ge een produkt moet gbruiken op basis van kerosine.....DUS zou je petrolium toch zonder problemen mogen gebruiken...??

Zitten er hier geen scheikundigen?? :lol: :lol:
Volgens mij kun je petroleum gewoon gebruiken net als benzine. Benzine is een alkaan (koolwaterstof) net als petroleum, alleen bij petroleum is de keten langer, dus een hoger molgewicht :idea:
Plaats reactie