21 augustus off road in libramont

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

divaha
Contacteer:

mech schreef:Als er nog mensen zijn die een plek zoeken om te overnachten voor deze rit laat het dan even weten.
Via een kennis kunnen wij daar terecht in een huisje op 30km van Libramont, kunnen nog ongeveer een man of 10-12 slapen.
Mech, ik sluit mij graag aan zaterdagavond in dat huisje. Moet namelijk vanuit Maarssen komen en was al opzoek naar een overnachting. Kan je mij laten weten waar ik naar toe moet komen? Alvast bedankt.
Helen2

Sorry jongens, ik moet afzeggen. :( De volgende twee zondagen zijn het enduro's (en dus hele dagen) en om de kerk in het midden te houden, ga ik het deze zondag maar houden bij een voormiddagritje in de buurt.
Next time...
Gezien mijn echte zelf geblokkeerd is, hier mijn dubbelganger
erwindob

Moet de roadbookhouder eigenlijk mee, of is de route bepijld?
dennis blue magic

erwindob schreef:Moet de roadbookhouder eigenlijk mee, of is de route bepijld?
de route is bepijld. :D
wr250f.
erwindob

thanks!
adje

divaha schreef:
mech schreef:Als er nog mensen zijn die een plek zoeken om te overnachten voor deze rit laat het dan even weten.
Via een kennis kunnen wij daar terecht in een huisje op 30km van Libramont, kunnen nog ongeveer een man of 10-12 slapen.
Mech, ik sluit mij graag aan zaterdagavond in dat huisje. Moet namelijk vanuit Maarssen komen en was al opzoek naar een overnachting. Kan je mij laten weten waar ik naar toe moet komen? Alvast bedankt.
We hebben net afgesproken dat we met een man of 6 in dat huisje dat MECH heeft geregeld gaan slapen.
Er kunnen nog een man of 10 bij dus wie zich geroepen voelt om daar ook te overnachten moet dan maar even reageren.
Er zijn stapelbedden ( met matras ) maar je moet zelf wel even een slaapzak of dekbed en een kussen meenemen van thuis.
Er is ook een toilet en douche aanwezig dus wat wil je nog meer ??
Bij 10 personen kost het voor die 1 nacht slapen 6 euro per persoon.

Als je interesse hebt kun je me altijd even bellen op 0655515759.

ADje
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Sjokske

Is die WC niet altijd bezet ?
En snurkte gij ?
XIU morgen dan daar !
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
adje

Voelt niemand zich geroepen om een verslagje te schrijven over hoe deze rit was ??

Ik zelf vond het niet echt een geslaagde rit maar dat komt ook wel dat ik er met de verkeerde motor ( Husqvarna TE450 '05 ) naartoe ben gegaan.
Na nog geen 4 km gereden te hebben had ik al 2x hardhandig kennis gemaakt met de grond waarna ik meteen al het vertrouwen in de motor verloor en daarna maar in een slakkegangetje de rit uitgereden.
Daarna hebben we ook nog een tweede ronde gereden waarin ik nogmaals onderuit ging en toen had ik er echt genoeg van en daarom wil ik meteen maar weer afscheid nemen van de vrijwel nieuwe Husky TE450 '05.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt dat ik met zo'n rit zoveel op mijn bek heb gelegen , en daarom wil ik het toch maar bij mijn oude vertrouwde lichtgewicht motorfietsje houden ( Honda CRF450 :wink: )

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... n&ID=59974

Afbeelding Afbeelding

Jan :)

Ze hebben mij altijd verteld dat als je een motor wild verkopen je hem juist de hemel in moet prijzen :lol:

Was die rit zo anders van ondergrond dan als bij jullie in de buurt ?
henk-v
Contacteer:

o jawel hoor ad op zich een leuk ritje om te rijden en tot mijn verbazing niet echt nat , vorig jaar waren de problemen met water groter als nu
Het is wel jammer dat er steeds meer verbindings weg in zit en er zit geen enkele klim of afdaling in , bv bertrix was veel afwisselender
De noppenforum meeting is ook niet helemaal van de grond gekomen ,ik heb weinig nederlanders gesproken
Wel na de start een tijd achter de groep met sjokske gereden want die is natuurlijk goed herkenbaar als enigste tm er
Verder goed bepijld en na het eten gelukkig wat eerder mogen starten
De 2e ronde liep nog beter dan de eerste omdat de quads hem mooi uitgevlakt hadden,behalve een aanvaring met een aarde wal omdat ik mijn voet niet snel genoeg van de step haalde [luiigheid] en omgevallen omdat ik in 2 sporen tegelijk aan het rijden was[dommigheid] weinig schokkende momenten
Hopenlijk is wegimont net als de vorige jaren afwisselender om te rijden en uiteraard zie ik jullie daar :twisted:
Ger

adje schreef:Voelt niemand zich geroepen om een verslagje te schrijven over hoe deze rit was ??

Ik zelf vond het niet echt een geslaagde rit maar dat komt ook wel dat ik er met de verkeerde motor ( Husqvarna TE450 '05 ) naartoe ben gegaan.
Leuke rit. Was voor mij (en m'n maatje) de 2de keer dat we een off-road rit reden. Ik vond dat er genoeg spannende momenten te beleven waren. Tijdens de eerste rit toch wel behoorlijke sporen en dat stukje over het gras (pff, bijna 2x bochtje gemist...).

Het 2de gedeelte minder sporen (die quads zijn net buldozers...), maar daartegen vond ik de 2de run, op sommige stukken, de wortels van de bomen wel erg glad :shock: . Maar.... stuurtje vasthouden, goed kijken en af en toe bijsteppen. Jammer dat m'n uitlaat na ongeveer 55 km afbrak....

De organisatie was goed. We waren bijtijds aanwezig, zodat inschrijven en keuren (nog even zweten met de geluidskeuring...) snel was gedaan.
En ! Sjokske en Ad (?) ontmoet.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
maxwr450f

Hey Adje wist niet dat je zoveel van de belgische grond hield :lol: :lol:

Ik vond het wel een leuke rit maar toch wel erg veel zandpad en verbindingsweg had na alle heuvels die we op de reis er heen tegen zijn gekomen toch wel meer verwacht. Maar tijdens wat steviger doorrijden in de tweede ronde toch nog wel lekker gereden.

En nogmaals bedankt voor de gastvrijheid in het huisje wel lekker om s'morgens niet voor dag en douw op pad te moeten.

Marc
MaxWR450F

2fast4you
erwindob

Nou moe Adje,

Zo'n mooie Huskie en dan gelijk wegdoen. Kan het niet aan de banden gelegen hebben of was het echt het blauw/geel waar je van in de war bent geraakt?
nupke

'T was een leuke rit maar wel de minste uit de rij die ik dit jaar in de Ardennen heb gereden. Er was idd geen klimmetje / dalinkie te bespeuren en rivierdoorwadinkies (wel af en toe een modderpoel) ook al niet. Nupke was in z'n upke ivm Adde's val de week ervoor. Heb niet veel mensen gesproken, en omdat ik alleen reed wat rustiger aan gedaan. Een KTM goed hard 't prikkeldraad in zien vliegen, er waren 3 maten bij dus ik ben niet gestopt. Toch weer 2 leuke foto's kunnen kopen en de zondag weer goed besteed. Op naar de volgende Ardenne rit :D .
Van lotje getikt

Zal ik dan ook maar even wat zeggen.

Op zich een leuk ritje niet al te moeilijk maar om er weer een beetje in te
komen voor kallenkote prima, alhoewel dat van een heel andere orde is (zandbak). Samen met Dion (zijn eerste ritje wat werkelijk heel goed ging, wordt een toppertje) gewoon leuk gereden.
Voor het eerst op een 4takt 450 Husaberg gereden na mijn KTM 300 EXC.
Ik moet zeggen zo`n Husa stuurt echt als een scheermes zoals mij al verteld was, heel anders als mijn KTM, beter dus. En electrisch starten is ook wel een uitkomst, moet alleen nog zien hoe hij het in het zware zand gaat houden. Maar daar heb ik alle vertrouwen in. Wel lekker zo`n licht fietsje je wordt niet meteen af gestraft ben dus ook niet een keer onderuitgegaan. Ik denk dat ik dus ook betere tijden ga zetten in de enduro(daglicentie gewoon voor de lol).
Al met al een leuk dagje daar in de Ardennen, de moeilijksheids graad had inderdaad wel iets hoger gemogen.

Van lotje getikt.
Sjokske

Oftewel in het algemeen : niet echt spectaculair, wel lekker om weer eens een keer een water/grond-mengsel (wat voor grond precies laat ik over aan de geologen onder ons, ik zal vast wel iets verkeerds in gedachten hebben, voor diegenen die het zeker willen weten, er liggen nog wat monsters - letterlijk en figuurlijk - rond de kersenboom in de tuin) tussen de noppen te mogen voelen.
De mooiere ritten blijven toch Riemst (wannneer weer Erik ?), Libin en volgens horen/zeggen/maar nog niet van geproefd Wegimont (aanvullingen ten allen tijde welkom :!: :!: :!: )
Al las ik in mijn steenkolen- en vakantiefrancais volgens mij wel op de site waar de kaartjes van op de bar lagen in Libramont dat de route van Wegimont misschien wel eens niet dezelfde zou kunnen als voorgaande jaren (zie www.ofroad.net).
Xcuse me if I'm not zo correct, but my Fraans is ok nie alles glaube ich :oops:

P.S. Adje, de bijnaam (in ieder geval op marktplaats) verandert naar papierformaat (2 x A4) :?: :lol:
mech

Ik vond de ronde niet slecht, wel veel harde weg maar dat zal wel niet anders kunnen. Voor het eerst op de harde pad met de motor in ieder geval weer genoeg meegemaakt, en adje laten zien dat je met een Honda ook goed op de bek kan gaan :D Volgende keer misschien voor een TM gaan, die komen standaard met een engeltje... :wink:

In ieder geval weer veul schik gehad!
Jan :)

mech schreef:Ik vond de ronde niet slecht, wel veel harde weg maar dat zal wel niet anders kunnen. Voor het eerst op de harde pad met de motor in ieder geval weer genoeg meegemaakt, en adje laten zien dat je met een Honda ook goed op de bek kan gaan :D Volgende keer misschien voor een TM gaan, die komen standaard met een engeltje... :wink:

In ieder geval weer veul schik gehad!
Ik heb die TM weleens gezien toen het engeltje een snipperdag had....
Dion

Wat een :bad-words: :puppydogeyes: :agrue: allemaal over Libramont, het was toch gewoon lekker ritje?
Van Lotje Getikt en ik hebben gewoon lekker gescheurd....en dat gezeur van "verkeerde motor....daarom twee keer onderuit....." begrijp ik al helemaal niet.

Nou Adje, ik weet het goed gemaakt met je; we ruilen onze motoren gewoon, ik ben namelijk niet op mijn bek gegaan :multi: , dus wat mij betreft is de ruil rond!
Wat misschien ook helpt is een beetje relaxen in het belgische, Van Lotje Getikt had zo'n 30 :toost: achter de knopen maar hij reed als een duiveltje.

Ik heb in ieder geval genoten, het was mijn eerste keer tussen al dat motorvolk en dat beviel me wel (normaal loop ik zondags in de kleren van mij vriendin :D )

Tot de volgende keer allemaal, enneh Adje, ik hoor wel wanneer je mijn motor komt ophalen en de jouwe hier achterlaat....
Mooi werk!!
adje

Nou Dion , als je ook in kallenkote/steenwijk gaat rijden dan moet je maar eens een ronde met me meerijden.( of 2 of 3 of 4 ronden )

Je hebt het verhaaltje van mij schijnbaar niet zo goed gelezen want ik ben niet 2x onderuit gegaan maar 3x :?: :cry: en zoals iedereen wel zal weten die geregeld met mij of ons groepje meerijdt val ik zelden of nooit van mijn Honda CRF450 af.
Dat dit nu wel gebeurde lag volgens mij toch echt aan de motor die totaal anders aanvoelde dan mijn Honda en ik wilde toch ook graag met de zelfde snelheid over die Belgische paden scheuren zoals ik normaal altijd doe.
Ik heb er ook mee in ons Brabantse zand gereden en hier voelde die wel goed aan en kon ik ook met de snelle jongens van ons cluppie mee dus ik dacht dat ie het op wat hardere en gladdere ondergrond ook wel goed zou doen ( niet voor mij dus :evil: )

En nee ik zal hem toch maar niet ruilen voor een Husky WR360 uit '94 of je moet er 6000 euro bij willen leggen :wink:

Afbeelding Afbeelding

TTT

Was inderdaad niet moeilijk en toch ben ik 2x afgestapt :shock:
1x grasspoor en 1x wortels.

Tweede rondje was wel lekker doorblazen.

Condroz, Bertrix en Transardenaisse zijn mooiere routes maar het was in Libramont wel leuk weer wat koppen bij de namen hier te kunnen plaatsen :D
smurf.
dennis blue magic

reed daar iemand rond met een camera op zijn helm?

iemand meer info?
wr250f.
Sjokske

mech schreef:Volgende keer misschien voor een TM gaan, die komen standaard met een engeltje... :wink:
Helemaal vergeten die engelsman te bedanken (en dan wel op mijn blote knieën), gelukkig is hij door zijn snipperdagen heen (kan wat worden in 2006 als hij er weer een reeks nieuwe bijkrijgt).
Die knakker :angel: die gratis mee mocht rijden op mijn schouder heeft me veel geld en pijn bespaard :wink:
Kga d'r nog maar een hobby bij nemen denk ik, rodeo of zo.
Voor de rest heb ik voor mijn doen behoorlijk beheerst gereden (als een wijf dus), krijg af en toe nog wel eens de bijnaam Evil Knie........Sjokske :lol:
De nacht van tevoren had ik dan ook goed geslapen, toch zeker een uurtje of vier tegen normaal een uurtje of drie als ik in een vreemd bed lig de eerste nacht (bedankt nog Davy/Mech voor residence Houffalize))
TTT

dennis blue magic schreef:reed daar iemand rond met een camera op zijn helm?

iemand meer info?
Gaston van Motomaster
smurf.
Helen

Sjokske schreef:Voor de rest heb ik voor mijn doen behoorlijk beheerst gereden (als een wijf dus), krijg af en toe nog wel eens de bijnaam Evil Knie........Sjokske :lol:
Let wat op je woorden, Sjokske! :evil:
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Plaats reactie