heb men hgs pijp als nieuw gemaakt met hittebestendigde lak
van motip 650 ''c en dan de blanke lak zeer nooi een keer gerede
en het zand bleeg er aan plaken de uitlaat zat geheel vol zand en kreeg er
ook niet zo maar af tippppppppp wat voor lak dan ??????????????????????????????????????????????????????????
wat voor lak uitlaat die er niet van af brand
Moderator: ghulst
je gaat geen enkele lak goed kunnen houden,die voorbocht wordt zowizoo kaal, het beste wat je kan doen is alles blank schuren en behandelen tegen roest. Dan slaagt het nog mooi blauw uit ook.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Je hebt het over blanke lak. Bestaat er hittebestendige blanke lak dan? Ik ken het niet.
Wat het beste werkt is goed schuren (alle roest weg) en dan terwijl de bocht warm is een flink aantal dunne lagen Hitzefest 800 Superterm van Duplicolor. De eerste keer dat je de motor start zal deze lak gebakken worden en blijft daarna redelijk zitten. Niet geweldig, maar redelijk.
Uiteindelijk bladdert het af en wordt grijs, maar het wordt zeker geen plakkerige kleefzooi zoals je nu hebt. Emailleren kan ook en ook dat blijft redelijk goed, maar niet meer dan dat.
suc6!
Wat het beste werkt is goed schuren (alle roest weg) en dan terwijl de bocht warm is een flink aantal dunne lagen Hitzefest 800 Superterm van Duplicolor. De eerste keer dat je de motor start zal deze lak gebakken worden en blijft daarna redelijk zitten. Niet geweldig, maar redelijk.
Uiteindelijk bladdert het af en wordt grijs, maar het wordt zeker geen plakkerige kleefzooi zoals je nu hebt. Emailleren kan ook en ook dat blijft redelijk goed, maar niet meer dan dat.
suc6!
Al die hittebestendige lakken moet je als het ware inbakken: Ze worden pas hard na de eerste keer echt heet.
Dus als jij na het spuiten direkt het zand in gaan zal alles idd volkleven.
Dus volgende keer: Eerst goed warmdraaien, en effe op een schone weg rijden, dan af laten koelen, en daarna pas echt het zand in.
maar geen van alle hechten ze echt goed hoor
Dus als jij na het spuiten direkt het zand in gaan zal alles idd volkleven.
Dus volgende keer: Eerst goed warmdraaien, en effe op een schone weg rijden, dan af laten koelen, en daarna pas echt het zand in.
maar geen van alle hechten ze echt goed hoor
Bij mijn CB-1 werkte die hittbestendige lak goed (alhoewel ook niet voor eeuwig) Spuitbus gewoon bij Halfords gehaald.
Belangrijkste is denk ik goed voorbehandelen.
Bij mij deed zandstralen het goed, daarna 2 keer gespoten.
Belangrijkste is denk ik goed voorbehandelen.
Bij mij deed zandstralen het goed, daarna 2 keer gespoten.
650XChallenge'07, XT660Z Tenere '08, DRZ400e'02
[quote="Klx300R"]je gaat geen enkele lak goed kunnen houden,die voorbocht wordt zowizoo kaal, het beste wat je kan doen is alles blank schuren en behandelen tegen roest. Dan slaagt het nog mooi blauw uit ook.[/quote]
wat is dat product tegen de roest?
wat is dat product tegen de roest?
yamaha yz 125
Ik heb net mijn uitlaat en demper laten metaliseren (bijna gelijkaardig aan verzinken). Dit is hittebestendig tot 400°C. Dan motip 650°C erop.....
Beter een andere uitlaat kopen uit roestvrij materiaal, die moet je niet spuiten, maar zijn dan ook veel duurder...... Ik doe dat om de twee jaar en tis zoals nieuw, als je wil post ik wel een fotootje...
Beter een andere uitlaat kopen uit roestvrij materiaal, die moet je niet spuiten, maar zijn dan ook veel duurder...... Ik doe dat om de twee jaar en tis zoals nieuw, als je wil post ik wel een fotootje...
goed heet zetten en isnpuiten met kruipolie. moet je wel elke keer goed afspuiten en droogamekenwillem7 schreef:wat is dat product tegen de roest?Klx300R schreef:je gaat geen enkele lak goed kunnen houden,die voorbocht wordt zowizoo kaal, het beste wat je kan doen is alles blank schuren en behandelen tegen roest. Dan slaagt het nog mooi blauw uit ook.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Als je een uitlaat met hittebestendige lak spuit, dan moet de zwarte laag wel goed droog zijn en uitgehard, voor je er een andere lak overheen spuit.
Op het moment dat je te snel een blanke lak er over heen spuit, dan zorgen de oplosmiddelen die in de blanke lak zitten er voor, dat de zwarte lak weer week wodt.
Ondertussen droogt de blanke lak wel, omdat die aan de lucht is blootgesteld en zal de zwarte lak veel langzamer drogen.
Dus zwarte lak er op. Uitlaat warm laten worden. Laten afkoelen en dan pas met de blanke lak er op.
Resultaat is wel goed en blijft ook best een tijdzitten, is mijn ervaring!
Op het moment dat je te snel een blanke lak er over heen spuit, dan zorgen de oplosmiddelen die in de blanke lak zitten er voor, dat de zwarte lak weer week wodt.
Ondertussen droogt de blanke lak wel, omdat die aan de lucht is blootgesteld en zal de zwarte lak veel langzamer drogen.
Dus zwarte lak er op. Uitlaat warm laten worden. Laten afkoelen en dan pas met de blanke lak er op.
Resultaat is wel goed en blijft ook best een tijdzitten, is mijn ervaring!