Ik heb afgelopen zaterdag het een en ander vervangen aan de XR250 omdat de motor erg veel olie begon te verbruiken. Ik heb hierbij het volgende vervangen:
- De cilinder is uitgeboord en gehoond en er is een nieuwe (Wiseco) zuiger ingekomen;
- Nokkenaslagers;
- Klepveren;
- Klepsealtjes;
- Diversen pakkingen en O-ringen.
Alles netjes in elkaar gezet. kleppen gesteld (in 0,05mm en uit 0,08mm). Maar nu tikt er iets in de cilinderkop dat voorheen niet was?! Wat kan ik verkeerd gedaan hebben.
Hieronder een link naar filmpje met de tik in de kop. (het kan zijn dat je eerst bijv. mediaplayer moet openenen en deze link moet plakken om het te kunnen openen)
http://home.hetnet.nl/~marcel.marina/no ... kinkop.avi
Tik in cilinderkop na monteren van nieuwe onderdelen.
Moderator: ghulst
Moet de klepspeling niet meer zijn dan die in 0.05 en uit 0.08 ??
Bij mijn honda crf450 = in 0.16 +- 0.03 en uit 0.28+- 0.03.
Bij mijn honda crf450 = in 0.16 +- 0.03 en uit 0.28+- 0.03.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
- Locatie: Omg. Arnhem
Tik is weg!! Opnieuw de kleppen gesteld en nu is het tikken voorbij. Waarschijnlijk gisteravond laat de kleppen gesteld in de uitlaat-slag i.p.v. de compressieslag. Ben er nu acher dat die ( |T ) 2x voorkomt. Wat een opluchting!! Maar bedankt voor jullie reacties!!
gniffel
maj.. voor alle duidelijkheid.. er is maar 1 T-mark, alleen draaid de krukas natuurlijk wel 2x rond voor 1 omwenteling van de nokkenas. Anders was het een tweetakt!
maj.. voor alle duidelijkheid.. er is maar 1 T-mark, alleen draaid de krukas natuurlijk wel 2x rond voor 1 omwenteling van de nokkenas. Anders was het een tweetakt!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Voor de onduidelijkheid.. 2 BDP's per 1 T-mark. Tenzij je hem in elkaar zet want dan zet je hem op de enige BDP die je dan hebt en vervolgens zet je de nokkenas op tijd zodat het BDP automatisch ook T wordt.Dr_Bean schreef:gniffel
maj.. voor alle duidelijkheid.. er is maar 1 T-mark, alleen draaid de krukas natuurlijk wel 2x rond voor 1 omwenteling van de nokkenas. Anders was het een tweetakt!
En volgens Dr_Bean draait bij een tweetakt de nokkenas even snel als de krukas.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
jep... en das nog waar ook, bij tweetakten met een nokkenas!speedphreax schreef:En volgens Dr_Bean draait bij een tweetakt de nokkenas even snel als de krukas.
(ofschoon ik er ook wel eens aan twijfel: Er is meer in de wereld dan motorfietsen alleen )