Shit, dit wist ik niet...
http://www.mx-tech.com/downloads/FORK_INSTALLATION.pdf
Ik wist wel dat er een volgorde was, maar dat van dat remmen is nieuw
Noppy
Hoe je vorkpoten te monteren en je voorwiel...
Moderator: ghulst
ja. of een paar keer inveren (dus van de bok af) voordat je de asklemmen vastzet. Dan zitten de poten goed parallel.
Schroevendraaier in spleet t.p.v. asklem tikken (niet te heftig uiteraard) bevordert ook nog eens het mooi z'n plekkie vinden van de as in de vorkpoot
Krijgt de as lekker de ruimte om de juiste weg te zoeken.
En dan veren maar (en dan bedoel ik op de motor, niet de sexuele variant, helpt niet bij voorvorken)
Krijgt de as lekker de ruimte om de juiste weg te zoeken.
En dan veren maar (en dan bedoel ik op de motor, niet de sexuele variant, helpt niet bij voorvorken)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
ik geloof meer in inveren. Zo doe ik het al jaren.
Voor mijn gevoel zal de vork juist torderen als je de rem op deze wijze inknijpt. Die rem zit immers maar aan 1 kant vast.
In de laatste Moto Verte staat ook hoe dit moet:
Wiel erin. grote moer vast draaien, boutjes aan remzijde vast. motor goed inveren, boutjes aan rechterzijde vast.
Voor mijn gevoel zal de vork juist torderen als je de rem op deze wijze inknijpt. Die rem zit immers maar aan 1 kant vast.
In de laatste Moto Verte staat ook hoe dit moet:
Wiel erin. grote moer vast draaien, boutjes aan remzijde vast. motor goed inveren, boutjes aan rechterzijde vast.
smurf.