Hallo,
De laatste 2 keer dat ik gereden heb was het nog al nat op de baan.
Hierdoor zit mijn luchtfilter nogal onder de modder maar nu lijkt het net of gaat het erdoor heen. Tussen je luchtfilter en je carberateur zit een zwart rubberen tussenstuk hier zit ook zand in. Het is vloeibaar geweest omdat het een beetje gestroomd heeft. Nu ben ik bang als dit zo doorgaat mijn motor niet lang leeft. Ik maak na elke keer crossen mijn filter schoon met no toil filter cleaner en spoel het er daarna uit. Ongeveer 1,5 uur voordat ik ga crossen zet ik het luchtfilter in no toil filter olie. En het lijkt of gaat het er dwars doorheen en niet langs de rand.
Ik hoop dat jullie me helpen kunnen.
Mvg Sipke
filter probleem
Moderator: ghulst
Ik heb 3 filters, een in de motor en 2 als reserve.
Die reservefilters heb ik ingeolied en uitgelekt in een zakje liggen
Ongeveer 1 uur voor ik wissel haal ik er 1 uit die zak, masseer ik m nog even door en laat m " uitdampen". Op de randen een likje vet.
Ik denk dat je als je je filter pas 1,5 uur voor hij in de motor gaat inolied, hij nog nat is van de olie en daardoor niet goed filtert.
Een te nat filter filtert niet zo goed, dus bij een natte baan krijgt je filter het zwaarder te verduren. Misschien is dan een keer extra wisselen aan te raden
Die reservefilters heb ik ingeolied en uitgelekt in een zakje liggen
Ongeveer 1 uur voor ik wissel haal ik er 1 uit die zak, masseer ik m nog even door en laat m " uitdampen". Op de randen een likje vet.
Ik denk dat je als je je filter pas 1,5 uur voor hij in de motor gaat inolied, hij nog nat is van de olie en daardoor niet goed filtert.
Een te nat filter filtert niet zo goed, dus bij een natte baan krijgt je filter het zwaarder te verduren. Misschien is dan een keer extra wisselen aan te raden
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Hmmm, zand aan de binnenkant hoort idd niet.
Begin in ieder geval met nieuwe filters te kopen.
Deze hebben beslist niet het eeuwige leven!
Door schoonmaken en olien (uitwringen en insmeren) breekt de celstruktuur van het filter en wordt het filter steeds grover.
Verder heb ik het niet zo erg op die water oplosbare filterolie.....
Je weet wel, lost perfect op in kraanwater maar niet in regenwater
Verder lijkt het me dat je de filters veel langer dan een half uur moet laten drogen. Ik doe het altijd maximaal een dag van te voren maar meestal heb ik een geolied filter al weken / maanden klaar liggen in een plastic boterham zak.
Succes,
Fr@venture
Begin in ieder geval met nieuwe filters te kopen.
Deze hebben beslist niet het eeuwige leven!
Door schoonmaken en olien (uitwringen en insmeren) breekt de celstruktuur van het filter en wordt het filter steeds grover.
Verder heb ik het niet zo erg op die water oplosbare filterolie.....
Je weet wel, lost perfect op in kraanwater maar niet in regenwater
Verder lijkt het me dat je de filters veel langer dan een half uur moet laten drogen. Ik doe het altijd maximaal een dag van te voren maar meestal heb ik een geolied filter al weken / maanden klaar liggen in een plastic boterham zak.
Succes,
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Precies, gewoon een zootje filters kopen en ingeolied en wel op voorraad houden. Ik heb er 6 die ik in een afgesloten emmertje bewaar. Hoef je ook maar in keer per 6 wissels filters te reinigen en olien.
Na olieen uurtje laten uitdampen voordat ze in het emmertje gaan.
Dan voor het wisselen nog een keertje doorkneden.
Wel is mijn ervaring dat het filter juist in een heel droge stoffige omgeving sneller vuil wordt
Na olieen uurtje laten uitdampen voordat ze in het emmertje gaan.
Dan voor het wisselen nog een keertje doorkneden.
Wel is mijn ervaring dat het filter juist in een heel droge stoffige omgeving sneller vuil wordt
smurf.
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Het is niet de olie die oplost, maar de cleaner.Fr@venture schreef:Hmmm, zand aan de binnenkant hoort idd niet.
Begin in ieder geval met nieuwe filters te kopen.
Deze hebben beslist niet het eeuwige leven!
Door schoonmaken en olien (uitwringen en insmeren) breekt de celstruktuur van het filter en wordt het filter steeds grover.
Verder heb ik het niet zo erg op die water oplosbare filterolie.....
Je weet wel, lost perfect op in kraanwater maar niet in regenwater
Verder lijkt het me dat je de filters veel langer dan een half uur moet laten drogen. Ik doe het altijd maximaal een dag van te voren maar meestal heb ik een geolied filter al weken / maanden klaar liggen in een plastic boterham zak.
Succes,
Fr@venture
De olie zit gewoon in een flesje.
precies dat heb ik ook.Wel is mijn ervaring dat het filter juist in een heel droge stoffige omgeving sneller vuil wordt
Ik maak mijn filter altijd schoon en laat 'm daarna 24 uur drogen, dan inspuiten met een spuitbus met olie (speciaal MX-merk, weet niet precies welke) en dan weer 24 uur drogen. Zo wordt het lekker plakkerig!
Voor het schoonspuiten van de motor heb ik tegenwoordig zo'n deftig oranje kapje met rubberen rand. Deze monteer ik dan ipv mijn luchtfilter. Ik doe dan mijn gootsteenstopje van onderen los en ik kan de hele luchtfilterkast vanaf de zijkant uitspuiten en droogblazen met perslucht.
Verder verwissel ik eens in de 5.000 km de motorolie; 1.000 km eerder dan in het werkplaatshandboek staat. Halfsynteet, van Shell.
Verdomd handig, die Suzuki's
Noppy
Voor het schoonspuiten van de motor heb ik tegenwoordig zo'n deftig oranje kapje met rubberen rand. Deze monteer ik dan ipv mijn luchtfilter. Ik doe dan mijn gootsteenstopje van onderen los en ik kan de hele luchtfilterkast vanaf de zijkant uitspuiten en droogblazen met perslucht.
Verder verwissel ik eens in de 5.000 km de motorolie; 1.000 km eerder dan in het werkplaatshandboek staat. Halfsynteet, van Shell.
Verdomd handig, die Suzuki's
Noppy
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Welke mayonaise komt er dan uit ???Noppy schreef:Verder verwissel ik eens in de 5.000 km de motorolie; 1.000 km eerder dan in het werkplaatshandboek staat. Halfsynteet, van Shell.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Waarschijnlijk Hollandsesjikkentip schreef:Welke mayonaise komt er dan uit ???Noppy schreef:Verder verwissel ik eens in de 5.000 km de motorolie; 1.000 km eerder dan in het werkplaatshandboek staat. Halfsynteet, van Shell.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Waar komt dat water in de luchtfilterbak?
Is dat probleem niet te verhelpen?
Je kunt de open delen langs het achterspatbord afplakken met McGyver tape.
Je kunt ook een bol stukje kunststof iets boven je filter monteren (oude dunne kunsttof fles).
Zorg er wel voor dat er voldoende lucht aangezogen kan worden.
Of Stoomcleaner te ijverig gebruikt?
Is dat probleem niet te verhelpen?
Je kunt de open delen langs het achterspatbord afplakken met McGyver tape.
Je kunt ook een bol stukje kunststof iets boven je filter monteren (oude dunne kunsttof fles).
Zorg er wel voor dat er voldoende lucht aangezogen kan worden.
Of Stoomcleaner te ijverig gebruikt?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250