Ik wil mischien een Husqvarna 125 uit 1999 kopen maar ik weet niet of dit wel wat is. Heeft iemand ervaring met dit type motor of er van gehoord.
Zijn er bijvoorbeeld makkelijk onderdelen voor te krijgen en hoe staat het met de betrouwbaarheid? En of er een motorzaak in noordholland zit die er onderdelen van verkoopt.
Alvast bedankt!
Husqvarna cr 125 99
Moderator: ghulst
Moooooi crossweer...........
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??
Nou Murk, ik rij een cr125 uit '99. Wat rijden betreft is het een fijne motor die voor een 125 aardig wat bottomend heeft. Het is geen aan/uit switch waar je op rijdt. Topend valt echter tegen, het is een motor waarbij je snel moet schakelen, doortrekken in z'n versnellingen schiet niet op.
De voorvering is vaak slecht afgestelt, maar daar kun je zelf wat aan doen/laten doen. Achterveer is een sachs en werkt goed. Ik heb er diverse op marktplaats te koop zien staan. Ik heb aan deze motor zelf veel gedaan, oa vering, cilinder en krukas en hij rijdt nu als een "duiveltje".
Wat onderhoud betreft zijn de onderdelen vergelijkbaar kwa prijs met een japanner, dit in tegenstelling tot de cr250 die weinig aftermarkt onderdelen heeft, waarschijnlijk te weinig verkocht. De cr125 deed het goed in die tijd, mede door Chiodi die op dit type wereldkampioen werd.
Ga er van uit dat je het bigend moet vernieuwen, als ze dat niet zojuist gedaan hebben. Een 125 maakt veel toeren en het bigend heeft maar een bepaalde levensduur en dat is niet 6 jaar met stevig crossen.
Het zuigertje zal ook wel aan het eind van zijn latijn zijn.
Als de vorige eigenaar dit netjes heeft onderhouden dan kun je wellicht nog een jaar crossen, maar is de informatie onzeker rij dan niet te lang door. Een kapot bigend/zuiger geeft een hoop narigheid, kosten.
De voorvering is vaak slecht afgestelt, maar daar kun je zelf wat aan doen/laten doen. Achterveer is een sachs en werkt goed. Ik heb er diverse op marktplaats te koop zien staan. Ik heb aan deze motor zelf veel gedaan, oa vering, cilinder en krukas en hij rijdt nu als een "duiveltje".
Wat onderhoud betreft zijn de onderdelen vergelijkbaar kwa prijs met een japanner, dit in tegenstelling tot de cr250 die weinig aftermarkt onderdelen heeft, waarschijnlijk te weinig verkocht. De cr125 deed het goed in die tijd, mede door Chiodi die op dit type wereldkampioen werd.
Ga er van uit dat je het bigend moet vernieuwen, als ze dat niet zojuist gedaan hebben. Een 125 maakt veel toeren en het bigend heeft maar een bepaalde levensduur en dat is niet 6 jaar met stevig crossen.
Het zuigertje zal ook wel aan het eind van zijn latijn zijn.
Als de vorige eigenaar dit netjes heeft onderhouden dan kun je wellicht nog een jaar crossen, maar is de informatie onzeker rij dan niet te lang door. Een kapot bigend/zuiger geeft een hoop narigheid, kosten.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ok bedankt! Husqvarna was helaas al verkocht,
ben nu de trotse eigenaar van een HONDA cr125 uit 93.
Iemand mischien iets te melden over deze motor?
ben nu de trotse eigenaar van een HONDA cr125 uit 93.
Iemand mischien iets te melden over deze motor?
Moooooi crossweer...........
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??