Brandstof niveau transparante EXC tank

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
daan LC8

Vandaag mijn EXC 520 opgehaald, model 2000 met die doorschijnenende tank.

Ik wil op 1 van de tankspoilers markeringen maken, om zo de resterende brandstofvoorrraad af te kunnen lezen.

Heeft iemand dit al eens gedaan? ervaringen hiermee?

Het lijkt mij de meest zuivere en bedrijfszekere brandstofmeter die er bestaat :wink:

Groet Daan
speedphreax

Leuk idee maar op zich kun je natuurlijk zo ook wel zien hoever je nog ongeveer kunt rijden.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Max_Kool

Is de tank geheel leeg laten lopen en dan liter voor liter weer vullen terwijl je met een zwarte stift "ergens" streepjes zet een idee? Eerst stiekum een halve liter extra als bodempje en dan vullen-streepje zetten-vullen-streepje zetten, etc.
daan LC8

Max_Kool schreef:Is de tank geheel leeg laten lopen en dan liter voor liter weer vullen terwijl je met een zwarte stift "ergens" streepjes zet een idee? Eerst stiekum een halve liter extra als bodempje en dan vullen-streepje zetten-vullen-streepje zetten, etc.
Dacht ik ook, kraan op reserve, motor rechtop.
eerst leeg laten lopen en dat als nul punt nemen.
Dan per liter bijvullen, en streepjes zetten.

Later de streepjes vervangen door inkepingen of bv kleine gaatjes in de tankspoiler.

Ik heb de tank eens bekeken, maar geloof niet dat je hem helemaal leeggereden krijgt, kraan zit nl op onderaan de linkerwang, maar de rechterwang blijft dan aardig vol staan als je het mij vraagt. :x
Morgen maar eens wat plaatwerk weghalen, dan kan ik meer zien.

Daan
huskie

Gefeliciteerd met je 520, Daan.
Ben jij trouwens Daan van Mc de wheelie?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Sjokske

Max_Kool schreef:terwijl je met een zwarte stift "ergens" streepjes zet een idee?
Ben benieuwd hoe lang die stiftstreep blijft staan, stift en benzine gaan volgens mij niet zo goed samen :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
daan LC8

Sjokske schreef:
Max_Kool schreef:terwijl je met een zwarte stift "ergens" streepjes zet een idee?
Ben benieuwd hoe lang die stiftstreep blijft staan, stift en benzine gaan volgens mij niet zo goed samen :idea:
Dat zeg ik, later de stiftstrepen vervangen door inkepingen of gaatjes in de tankspoiler :wink:

Daan
daan LC8

huskie schreef:Gefeliciteerd met je 520, Daan.
Ben jij trouwens Daan van Mc de wheelie?
Klopt Huskie :wink:

Die ouwe witte LC4 is nu dus vervangen door de 520 :P

Kijken hoe die door de non stops te loodsen is :wink:

Daan
Max_Kool

Sjokske schreef: Ben benieuwd hoe lang die stiftstreep blijft staan, stift en benzine gaan volgens mij niet zo goed samen :idea:
Hoe krijg jij die streepjes aan de binnenzijde van de tank dan? ;) :D

Het is voor mij uitsluitend bedoeld als "aftekenen". Wat je er later me doet moet je zelf weten. Al doe je drie stukjes isolatietape bij resp. ¾, ½ en ¼ en haal je de overige strepen er weer af. Het gaat er maar om dat je een wat beter beeld krijgt van hoeveel er nog in zit toch?
Sjokske

daan LC8 schreef: Dat zeg ik, later de stiftstrepen vervangen door inkepingen of gaatjes in de tankspoiler :wink: Daan
Oeps, weer te snel gelezen (khou nu eenmaal van een beetje snelheid :wink: )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie