cilinder demonteren

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
willem7

hoe moet ik mn cilinder demonteren van mijn yz 125(88 ) de koelvloeistofdermen zijn er al af,de radiator is leeg,en de kop is er al af. maar de koelvloeistof pomp hagt vast aan de cilinder. hoe moet je dat doen?(liefst in stappen.)
Van harte bedankt
ps. het is omdat ik een nieuwe piston ga steken :wink:
yamaha yz 125
JoeBaR

het is niet waarschijnlijk dat de KOELVLOEISTOFPOMP van jouw yamaha yz125 (tweetakt) aan de cilinder vast zit , ik denk eerder dat je de powervalve bedoelt , de koelvloeistofpomp zit namelijk net boven de krukas en dus aan het carter vast ...

als het goed is zit er aan de zijkant een dekseltje op de cilinder , waarachter zicht de powervalve bevind , dit is een rol met een gat er in , die bij lage toeren de uitlaat poort smoort , bij een hoger motor toerental draait de rol en wordt het gat naar de uitlaat toe groter . aan deze rol zit een heveltje die met een m6 boutje is bevestigt , even los halen dus , als je daarna de cylindervoet bouten los draait , moet je de cylinder gewoon los kunnen halen :idea:
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
willem7

nee,het is niet de de powervalve, (het oude systeem dus) en die zit aan de linkerkant(als je op de motor zit )vast en het is de pomp die vast zit aan de cilinder
maar ik ga het LATEN doen want,ik heb alleen ervaring(veel ervaring :p ) met luchtgekoeld ,stukken makkelijker
yamaha yz 125
Plaats reactie