Vraagje, mijn big heeft 13000km gelopen en rijd als een tiet..kunnen die rijden dan!? Maar tot 3000rpm in een hogere versnelling, vanaf z'n 2e trilt ie nogal in dit toerengebied en hij bokt een beetje als je in lage toeren wegrijd, maar boven de 3000rpm loopt en rijd ie lekker.
In z'n 1e en 2e, als ik ongeveer onder de 2500rpm zit dan hoor ik een geluid uit het blok....het klinkt als je over losse stoeptegels rijd....wat kan dit zijn?? Nokkenasketting? Kleppen?
Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes Johan.
Ps: Heeft iemand wel eens 2 andere uitlaatdempers eropgezet of de originele omgebouwd?....hij is zo stil (buiten het geweldige MUUUOAAAH!!! als je de 800cc 1 pitter opentrekt tot ong.7000rpm)....
Het blijft een geweldig apparaat de DR800s, waarom is ie niet meer leverbaar !!
Bokkende Big...
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hoi Johan,
Zijn het dezelfde symptomen als hier ?: gerammel tussen 2200 en 3000 toeren
Mooie BIG hebbie trouwens: big te koop
LEO
Zijn het dezelfde symptomen als hier ?: gerammel tussen 2200 en 3000 toeren
Mooie BIG hebbie trouwens: big te koop
LEO
Ja lijkt er wel op, vooral het trillen...de balansasketting(alleen dan minder)....hij moet ook voor een grote beurt. Ik heb gister nieuwe olie+filter(5w40 superbike van castrol, een volsyntheet...vind ie echt lekker!!) erin gedaan en schakelt iets mooier.
Het blokje en de remvloeistof laat ik doen, de rest kan ik zelf wel.
Ja Leo, dat is mijn Big!!!
Ik zou 'm verkopen....had weing tijd meer voor 'm...en had een tijd stilgestaan(ziekte)...maar na een paar keer er weer op gereden te hebben, ben ik weer helemaal besmet !!!
Hij staat nog wel op Marktplaats...maar is NIET meer te koop! Ik denk dat ik er gruwelijk spijt van had gekregen....hij is echt puntgaaf!(beetje roest op het rastertje van de uitlaatdempers en het stuur, maar die laat ik poedercoaten) Ben er ook wel erg zuinig op, regelmatig wassen, helemaal inspuiten met siliconenspray en in de was zettten werkt!!
Hij mag wel wat meer brullen(met behoud van 2 dempers, vind ik wel zo mooi)...ze zullen weten dat het een 800cc 1 cilinder is, hahaa ! Maar daar zoek ik nog een oplossing voor....
Het blokje en de remvloeistof laat ik doen, de rest kan ik zelf wel.
Ja Leo, dat is mijn Big!!!
Ik zou 'm verkopen....had weing tijd meer voor 'm...en had een tijd stilgestaan(ziekte)...maar na een paar keer er weer op gereden te hebben, ben ik weer helemaal besmet !!!
Hij staat nog wel op Marktplaats...maar is NIET meer te koop! Ik denk dat ik er gruwelijk spijt van had gekregen....hij is echt puntgaaf!(beetje roest op het rastertje van de uitlaatdempers en het stuur, maar die laat ik poedercoaten) Ben er ook wel erg zuinig op, regelmatig wassen, helemaal inspuiten met siliconenspray en in de was zettten werkt!!
Hij mag wel wat meer brullen(met behoud van 2 dempers, vind ik wel zo mooi)...ze zullen weten dat het een 800cc 1 cilinder is, hahaa ! Maar daar zoek ik nog een oplossing voor....
Dan is het waarschijnlijk binnenkort opgelost met een vrij eenvoudige ingreep. Toen ik "stoeptegels" las dacht ik eerst aan vele ergere dingen maar het verhaal nog eens lezend meende ik idat ik het al eens ergens gelezen had en ben toen gaan zoeken.Johan schreef:..Ja lijkt er wel op, vooral het trillen...de balansasketting(alleen dan minder)....
Ik had precies dezelfde, was er ook ( veel ) te zuinig op en reed er ook bijna niet op omdat ik meer crosste met de sr41 en heb ze toen allebei ingeruild op een xr650r...................op het moment dat ik de sleutels van de big`s overhandigde realiseerde ik me al dat ik een fout had gemaakt en dat heeft zolang geknaagt dat ik onlangs weer een SR41 aangeschaft heb. Ik kan dus uit ervaring vertellen dat je de juiste keuze gemaakt hebt.Johan schreef:...maar is NIET meer te koop! Ik denk dat ik er gruwelijk spijt van had gekregen....
Tot ziens op de eerstvolgende rit !
LEO
Bedoel je die chromen wasdroogrekjes ?Johan schreef: beetje roest op het rastertje van de uitlaatdempers
Die heb ik er meteen afgeschroefd na aankoop dus daar kan ik je wel aan helpen denk ik.
( als ik de zolder eens op ga ruimen )
LEO
Nou hij heeft gister een grote beurt gehad bij Frank Lemstra motoren.....en hij rijd als NIEUW !!! Het blokje loopt als een naaimachine..het zoemt heel zacht, en ik hoor alleen de zuiger op en neer gaan. Geen gebok meer en geratel uit het motorblok. Kwestie van kleppen en balansasketting stellen.
Trouwens, het gebeurde voor een heeeel mooi prijsje...192 euries voor een grote beurt(zonder olie en filter en luchtfilter, dat had ik zelf al gedaan), nieuwe remblokjes voor+remvloeistof v+a vervangen, nieuwe bougies.....en...hij heeft de hele Big nagelopen en alle schroefjes en boutjes en het motorblok ingespoten met spray tegen het roesten... en gratis leenmotor...DA'S PAS SERVICE!!!!
(Safe...minimaal €450 voor een grote beurt ...afzetters !!)
Trouwens, het gebeurde voor een heeeel mooi prijsje...192 euries voor een grote beurt(zonder olie en filter en luchtfilter, dat had ik zelf al gedaan), nieuwe remblokjes voor+remvloeistof v+a vervangen, nieuwe bougies.....en...hij heeft de hele Big nagelopen en alle schroefjes en boutjes en het motorblok ingespoten met spray tegen het roesten... en gratis leenmotor...DA'S PAS SERVICE!!!!
(Safe...minimaal €450 voor een grote beurt ...afzetters !!)