Hallo Luitjes,
Om te starten met enduro heb ik een Husqvarna WR360 gekocht uit '94 De Huskie lijkt technisch 100%, starten, lopen, goed schakelen, geen lekkerij, goede compressie.....ik heb er al een paar keer op gereden maar alles lijkt echt prima.
Toch wil ik graag weten of iemand mij wat kan vertellen over het goed onderhouden van deze Huskie en waar ik met name op moet letten. Ik ben een beginneling en moet allees nog een beetje leren, dus een paar goede technische tips zijn welkom.
Beginneling op Husqvarna WR360 '94
Moderator: ghulst
Haal de uitlaat eens los en kijk hoe de zuiger er uit ziet. Glad, of...is hij erg gegrit straalt? Zie je nog hoonstrepen in de cilinder?
Als alles goed werkt is dat perfect, maar zegt verder weinig. De tijd zal het leren.
Dit klinkt lullig maar is helaas zo. Een offroad motor heeft geen garantie af fabriek en dat is niet voor niets. Dit soort motoren zijn afhankelijk van de rijder die erop gezeten heeft mbt onderhoud en liefde
Succes met je motor.
Als alles goed werkt is dat perfect, maar zegt verder weinig. De tijd zal het leren.
Dit klinkt lullig maar is helaas zo. Een offroad motor heeft geen garantie af fabriek en dat is niet voor niets. Dit soort motoren zijn afhankelijk van de rijder die erop gezeten heeft mbt onderhoud en liefde
Succes met je motor.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
of...is hij erg gegrit straalt?
Laatst gewijzigd door JBassie op do jul 14, 2005 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi zen,
Ik zal de uitlaat een los halen en kijken hoe de boel ervan binnen uit ziet.
Stel dat de zuiger aan vervanging toe is, moet ik dan ook direct het big-end vervangen of laten reviseren? Ik hoor namelijk dat dit vaak samen gaat bij een 2takt.
Verder nog tips, b.v. smeren van de lagers in de achterbrug, onderhoud aan de monoveer/schokbreker, etc.etc.
Thanks!!
Ik zal de uitlaat een los halen en kijken hoe de boel ervan binnen uit ziet.
Stel dat de zuiger aan vervanging toe is, moet ik dan ook direct het big-end vervangen of laten reviseren? Ik hoor namelijk dat dit vaak samen gaat bij een 2takt.
Verder nog tips, b.v. smeren van de lagers in de achterbrug, onderhoud aan de monoveer/schokbreker, etc.etc.
Thanks!!
Mooi werk!!
Bigend is aan vervanging als de tolerantie radiaal meer dan 0.05mm bedraagt. Axiaal zit er altijd veel tolerantie op een bigend en door de naaldlagers voelt het allemaal nogal "los" aan.
Het liefst laat je een betrouwbaar iemand dit soort dingen beoordelen.
Bigend en zuiger staan los van elkaar kwa reparatie intervallen.
Onderhoud scholbreker is niet nodig wanneer je daar geen problemen mee hebt, maar dat je alles een keer goed smeert kan geen kwaad.
Veelal zijn de achterburg- en link- lagers wel aan vervanging toe.
Jbassie, met gegrit straalt bedoel ik een uit elkaar vallend naaldlager die de zuiger met de chroom stukjes zandstraalt/grit straalt. Of gewoon zand dat via luchtfilter etc de motor bereikt.
Zuiger moet er gewoon normaal uitzien dus
Het liefst laat je een betrouwbaar iemand dit soort dingen beoordelen.
Bigend en zuiger staan los van elkaar kwa reparatie intervallen.
Onderhoud scholbreker is niet nodig wanneer je daar geen problemen mee hebt, maar dat je alles een keer goed smeert kan geen kwaad.
Veelal zijn de achterburg- en link- lagers wel aan vervanging toe.
Jbassie, met gegrit straalt bedoel ik een uit elkaar vallend naaldlager die de zuiger met de chroom stukjes zandstraalt/grit straalt. Of gewoon zand dat via luchtfilter etc de motor bereikt.
Zuiger moet er gewoon normaal uitzien dus
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do jul 14, 2005 13:05
Beste Dion,
Waar je ook even naar moet kijken is of de wielen wel rond zijn, vierkante wielen rijdt zo slecht.
Is verder het vrouwtje een beetje fit voor dat gesleep met de benzine??
In Giethoorn is een vent die kan een potje rijden, moet je maar eens vragen of je een keer met hem mee mag kun je nog wat van leren!!
O, ja vraag dan wel of hij die hond van hem thuis laat want dat is toch een mormel.
Verder alvast veel succes aankomend najaar.
P.s. hoorde ik nu in het roddel circuit dat je 4 sept. niet kunt in Kallenkote??
Groeten, van lotje getikt.
Waar je ook even naar moet kijken is of de wielen wel rond zijn, vierkante wielen rijdt zo slecht.
Is verder het vrouwtje een beetje fit voor dat gesleep met de benzine??
In Giethoorn is een vent die kan een potje rijden, moet je maar eens vragen of je een keer met hem mee mag kun je nog wat van leren!!
O, ja vraag dan wel of hij die hond van hem thuis laat want dat is toch een mormel.
Verder alvast veel succes aankomend najaar.
P.s. hoorde ik nu in het roddel circuit dat je 4 sept. niet kunt in Kallenkote??
Groeten, van lotje getikt.
He van Lotje getikt,
Ik hoor net weer via via dat je niet van lotje getikt bent maar gewoonweg een krankzinnige vent bent, zeker een paar klappen van de giek gehad?!
Nou even serieus; vrouwtje is in training voor het slepen met de jerrycans, ze oefent nu met 20 liter, dan valt het straks mee......
Het 2e trainingsprogramma heet: "het tussen het koken en het bed opmaken de motor schoonmakenprogramma". Cursusje van ongeveer twee weken non-stop, moet te doen zijn voordat het seizoen begint!!
Wat je even moet doen van lotje getikt, is even een foto maken van de voorkant van mijn Husky.....omdat je het komende seizoen alleen de achterkant te zien krijgt
Spreek je laterrrrrrr, kom zaterdag wel even aanwaaien in die wigwam van je.
Ik hoor net weer via via dat je niet van lotje getikt bent maar gewoonweg een krankzinnige vent bent, zeker een paar klappen van de giek gehad?!
Nou even serieus; vrouwtje is in training voor het slepen met de jerrycans, ze oefent nu met 20 liter, dan valt het straks mee......
Het 2e trainingsprogramma heet: "het tussen het koken en het bed opmaken de motor schoonmakenprogramma". Cursusje van ongeveer twee weken non-stop, moet te doen zijn voordat het seizoen begint!!
Wat je even moet doen van lotje getikt, is even een foto maken van de voorkant van mijn Husky.....omdat je het komende seizoen alleen de achterkant te zien krijgt
Spreek je laterrrrrrr, kom zaterdag wel even aanwaaien in die wigwam van je.
Mooi werk!!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do jul 14, 2005 13:05
Ha die Dion,
He heb jij al de verlengde buddyzit binnen, anders zou ik er maar snel achteraan gaan want op de normale zit het vrouwtje zo lastig.
Ik heb hem er nu ook al een tijdje opzitten en ze vindt dit al een stuk beter. Vorig jaar begon ze te klagen na 4 uur achterop te hebben gezeten tijdens de enduro. Maar ja zonder is ook niks tenminste je denkt toch niet dat ik zelf elke keer als ik vast zit die motor uit ga graven. Nee zelf kan ik dan even kort tot rust komen en even wat drinken. Ik bedoel je moet wel serieus met deze sport bezig zijn toch??
Wat ook handig is is dat ze eerst even door een diepe poel gaat om te kijken of ik niet helemaal nat wordt. Zoals ze altijd al zeggen het is belangrijk dat je ook door het thuisfront gesteund wordt met dit soort sporten.
Ik ga je spreken
He heb jij al de verlengde buddyzit binnen, anders zou ik er maar snel achteraan gaan want op de normale zit het vrouwtje zo lastig.
Ik heb hem er nu ook al een tijdje opzitten en ze vindt dit al een stuk beter. Vorig jaar begon ze te klagen na 4 uur achterop te hebben gezeten tijdens de enduro. Maar ja zonder is ook niks tenminste je denkt toch niet dat ik zelf elke keer als ik vast zit die motor uit ga graven. Nee zelf kan ik dan even kort tot rust komen en even wat drinken. Ik bedoel je moet wel serieus met deze sport bezig zijn toch??
Wat ook handig is is dat ze eerst even door een diepe poel gaat om te kijken of ik niet helemaal nat wordt. Zoals ze altijd al zeggen het is belangrijk dat je ook door het thuisfront gesteund wordt met dit soort sporten.
Ik ga je spreken
Ha van lotje,
Helemaal mee eens, het thuisfront moet ook betrokken worden in het hele verhaal. Wat ook handig is om het vrouwtje als een soort body protector voor je op de motor te zetten, tegen het tankie aan.....kan ze mooi de dikke keien opvangen van de mannen die voor je rijden.....niet dat dat er veel kunnen zijn maar je weet het maar nooit, ook ik heb wel eens een slechte dag
Spreek je
Helemaal mee eens, het thuisfront moet ook betrokken worden in het hele verhaal. Wat ook handig is om het vrouwtje als een soort body protector voor je op de motor te zetten, tegen het tankie aan.....kan ze mooi de dikke keien opvangen van de mannen die voor je rijden.....niet dat dat er veel kunnen zijn maar je weet het maar nooit, ook ik heb wel eens een slechte dag
Spreek je
Mooi werk!!